Lizzieonline ..

Alla inlägg den 20 augusti 2011

Av Lizzie - 20 augusti 2011 17:15

men hade vi varit helt säkra på det, så hade vi nog inte ens åkt till Alunda i dag ...   eftersom "badkläderna" inte var nerpackade ...     


Vi ( eller kanske mest matte ) bestämde sig/oss iaf för tre möjliga alternativ; att inte starta alls ( vilket 2 av 5 i elit hade valt ) att se det som en ren träningstävling, eller att ev. köra några moment och bryta och belöna efter app.dirigeringen ( som vi håller på att "bygga om" .. ) om nu den skulle ge högre betyg än på förra tävlingen där jag fick 7,5 ..   


Vi skippade alternativ ett, men valde att avstå platsliggningen och hoppades att jag skulle fixa den mycket blöta "sittningen" ( vilket jag även gjorde, bortsett från att jag en gång kollade åt klubbhuset till och pga det så fick jag inte tian utan 9,5 ) så då kunde jag i dag även på tävling få ett "gott" avbrott .. efter satt sitt   !


Niina Svartberg, som var TL testade ett lite "annorlunda" upplägg på fria följet, så när hon frågade om vi var klara och matte svarade ja, var jag helt inställd på ett framåt marsch ..  *harkl*, men att börja med att på stället bara göra helt om medförde ett litet "släpp" , men bortsett från det släppet och att stegförflyttningarna i sidled inte blev helt parallella, så fick vi beröm för mina fina raka sättanden ... och bra position ...  och betyget blev 8,5   !!


Dumrutan gick väl sådär, men det är faktiskt svårare när det bara är sprayat med mörkröd färg i hörnena, ( istället för att det står koner där ) så matte fick kritik för att vi ( läs matte ... ) rundade hörnen, som jag ju inte ens såg .. men en åtta stod i protokollet.


Något långa stopp och lite snett sittande som avslut på inkallningen drog ner till 7,5 ..   men prova själv att både springa och stanna fort på blött och haaaalt gräs. så fattar ni nog hur plättlätt det inte är ..   !


Rutan gick bra och gav en nia, och sen kom då momentet som skulle avgöra om jag skulle få springa till min "låda" och få smarrigaste godiset, eller om jag skulle fortsätta hela rundan , och som sagt kriteriet var att matte skulle tycka sig se en klar förbättring mot förra gången ... vilket hon inte gjorde och även om Matte kikar ALDRIG på betygen förrän vi gått av planen, så räckte det hon såg om man säger sååå ...   !! 


Tyvärr visade det sig alltså att jag inte ens uppnått 7,5 utan betyget blev 6,5 pga jag stannade sent vid konen och att det inte var mycket till tempo varken på "in- eller utgång" men inga dk:n behövdes, och inget klagomål på gripandet ... och det var ju iaf bra tyckte matte !!!


Alltså bröt vi inte där utan körde även igenom de resterande tre momenten hopp-metallapport, vittringsprov och fjärrdirigering, vilka samtliga gav nior i betyg.


Matte var för övrigt supernöjd med att jag efter att ha hittat "min" pinne inte behövde kolla av dom andra, utan direkt levererade in den rätta pinnen till matte, som först trodde att flippen hade blivit en flopp och att jag tagit FEL pinne, för regnet hade redan suddat ut så mycket av nuffran, så det syntes nästan ingenting av blyertsen ...   !


Sammanfattningsvis kan jag väl berätta att när matte bestämt OSS för att skippa platsliggningen, så sa hon även att antagligen skulle hon säga nåt mindre vackert ord om det skulle hänga på bara nån poäng på fel sida, och det "bara" skulle bli ett andra pris ...   !?


Nja, vi fick ihop 253,5 poäng och det ska ju vara 256 p för ett förstapris, men å andra sidan var matten ju tom beredd att på antingen inte starta alls eller att bryta ( = nolla hela tävlingen ) och då tror jag att hon trots allt är rätt så nöjd med dagens resultat iaf !!


Jag hörde oxå att hon faktiskt sa, att det var helt rätt beslut att under de här förhållandena verkligen kunna belöna just sitt i grupp, som ju är betydligt svårara än platsliggningen !!


Som ren kuriosa kan väl jag då tillägga att OM jag hade fått det betyget som den som "bakdömde" gav, ( Alltså en domaraspirant ) så hade det trots dagens övriga småmissar ändå räckt till ytterligare ett förstapris, för han satte nämligen betyg 7,5 .. ) men, om inte om hade varit så hade kärringen stångat tjuren, men nu var om där, så då stångade tjuren kärringen ..   !?!?!?


Inte för att jag förstår mej på det gamla talesättet och inte för att jag såg nån tjur på ängarna heller, men matte var iaf inte det minsta tjurig över dagens resultat, men både hon och jag var verkligen "dyngsura" och blöta in på bara skinnet ...  Apropå det har hon nu hittat min försvunna "skatt"  ( kaninskinns-kampleksaken .. ) och hon vägrar absolut att tala om var ...  !!!


Det är nog förresten första gången som jag inte fått vara med på en prisutdelning, för den hölls nämligen inomhus ..  så jag avslutar med en bild från förra gången jag tävlade på Olandstraktens BK, och den här gången blev det rockad ( tror jag det heter .. ) för Maria med Vickulas Kylie som vann i dag, stod nämligen på andra plats den gången ... Stort   GRATTIS  till Maria och Kylie från oss !!!


  


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards