Lizzieonline ..

Alla inlägg den 18 augusti 2011

Av Lizzie - 18 augusti 2011 14:30

eller vad säger man, när det tagit mer än tio da´r innan jag återigen fick tillgång till MIN alldeles egna  blogg ...   och det bara för att matte igen skyllt på att det är nåt visst datum som måste passas ..     och att det lixom hängde ihop med hennes "pappershögar" men nu kan man iaf se hennes skrivbord igen !!


Det var ju med nöd och näppe som jag mer eller mindre till nåders kunde berätta om Skutskärstävlingen innan matten la beslag på arbetsrummet helt för egen del, så  den där veckan vi hade uppe i Grönklitt i skarven juli / augusti den har jag ju nästan hunnit glömma bort ..   !

 

Jag har åtminstone bildbevis på att husse blev klar med sitt "handarbete" i form av altanen till lillstugan, och självklart passade linslusen ( jag alltså ... ) på att placera mej på trappen för att komma med på bild ...   när den skulle invigas !!!


I övrigt hade vi mest lata dagar och mådde gott matte och jag, ja förutom att vi med jämna och ojämna mellanrum åkte ner till Orsa och försåg hussen med mera "handarbetsmaterial" och att jag fick jobba mej trött på på att leta "borttappade" bollar i väldans högt gräs ...   !!

  Men som vanligt var det lite "cirkus" den dan vi skulle åka hem .. och först testade jag att gömma mej i mossan och ljungen nedanför slänten, för jag trodde i min enfald att jag inte skulle synas då ...Äh, gick så där kan jag säga .. 


  

Andra försöket föll däremot väldans väl ut, för då låtsades jag att jag ägnade mej åt sitt i mycket liten grupp ..  och det gick dom faktiskt på …

Dom sa till och med att det var jättebra att veta att jag skulle ta den sk hundvakten som gårdvar, och så lovade dom att snart komma tillbaka upp till Grönklitt igen..   !!


Men då började jag nästan ana ugglor i den däringa mossan, för så lättlurade trodde jag verkligen inte att dom var … Hmmm …


Vad jag inte tänkt på var nämligen att husse även hade snickrat en himla fin grind enligt mattes önskemål ..,   vilket innebar att dom nu kunde backa ut bilen med mej som grindvakt inne på tomten, utan att det förelåg nån som helst risk för att jag skulle kunna springa ut på vägen ..   ....



Faktum var att jag redan hade hunnit ångra mej och nog trots allt ville följa med hem …   

  

Innan jag avslutar måste jag bara berätta att nu har matte nog drabbats av ÅNK i kubik ..   

Min bästaste kampleksak hade nämligen av någon outgrundlig anledning blivit om man så säger lite skamfilad och / eller kantstött ( av mina tänder alltså …*harkl* ) så matte hade tänkt att hon skulle försöka bättra på den med lite mera skinn … men hade inte tid då pga pappersarbetet ..   !!

  

Samtidigt kom hon plötsligt ihåg, att jag trots att jag aldrig någonsin stjäl  från varken bord eller bänkar, så kan jag omvänt ” hämta ner ” mina redan fådda prylar oavsett var dom placerats, ( och det har tom hänt att jag plockat ner mina saker  från matbordet .. men inte rört annat .. ) så matte gömde hastigt och lustigt den nu försvunna prytteln på nåt antagligen väldigt säkert ställe, eftersom hon nu inte hittar rätt på prylen ..     !!!!!!!!!!!!!


Hur var det nu man skulle skriva i ” matte till salu-annonsen ” ???

Var det blocket.se man skulle skicka annonsen till ???


Fast iofs så får jag väl i vanlig ordning leva på det sk hoppet ... om att saker som göms i snö, kanske iaf kommer upp i tö ...  !?!?

// Lizzie     

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards