Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2011

Vi åker till Skutskär iaf ...

Av Lizzie - 7 augusti 2011 16:30

envisades jag med att säga när vi i torsdags kom hem från Grönklitt ..   !!


Grejen var nämligen den att vi hade stannat till vid klubben i Skutskär på hemvägen, för att iaf lite fräscha upp "lydnadsminnet" hos viss fyrbening ( jag alltså ... ) och denne fyrbening då passade på att verkligen testa om färgen på mattes testar behövde sas omfärgas ..   host ..


Jamen genrep ska ju gå käpprätt matte har du glömt det försökte jag förgäves påminna henne ..    efter att jag tex tre gånger på raken gjort kalasfina lägganden på inkallningen med just stå och läggande !!! 

Det var bara det att jag tog läggandet först .. jaja shit happens försökte jag trösta matte ..


Vi kör nåt rutskick oxå när vi ändå är här försökte jag ... Snälla matte .. varpå matte hämtade bollkastaren och jag gjorde en rivstart efter konskicket ..     fast käpprätt åt fel håll om man säger sååå ... !!


Apporteringsdirigeringen ska vi nog oxå helst tala tyst om ..  och kanske fjärren med för den delen ... men sen fikade vi och åkte hem till Uppsala, och där hade matte brev från Ackis ( Akademiska sjukhuset i Uppsala ) att hon skulle infinna sig för vidare provtagning gällande den där rackans sköldkörtelinflammationen, så nån tävling på lörda´n kände hon av nån himla konstig anledning inte alls för ...   


Hur som helst så lyckades jag med mycken möda och stort besvär övertyga matte om att vi skulle åka ändå i går, för nu hade man ju iaf ändrat väderprognosen från regn till uppehållsväder ...  Jag säger bara en sak om yr.no .. tillförlitligt är det inte alltid *harkl* !!


Med FACIT i hand kan jag väl säga att det nog var rätt bra att vi åkte ändå, även om jag slarvade bort en hel del poäng med just " slarviga avslut " ....   


Gruppmomenten gick bra, och fria följet över förväntan med tanke på hur lite vi tränat i sommar ... så en nia är både matte och jag jättenöjda med !!!!!

Förresten har hon visst slarvat bort protokollet oxå ...   men jag tror att jag kommer ihåg att jag fick en åtta på dumrutan för att jag tydligen tog nåt steg vid ställandet och att sättandet inte var supersnabbt ..   !  

Vad jag däremot är tvärsäker på är att jag fick nior på både inkallningen och rutan, och att jag slarvade bort tian på inkallningen med just avslutningen och att matte slarvade bort tian på rutan av samma skäl *host* !!

1-1 kan man väl säga till matte och mej då ..   men farten var det som synes iaf inget fel på !!!


  


 


Efter rutan var det så dax för dirigeringsapporteringen, och jag  tror nog att matte hade lite fjärilar i magen då OXÅ med tanke på det genrepet, men hon blev nog snarare lite sur på mej, eftersom jag fixade svårigheterna galant, men drog ner på tempot vid inleveransen ..   men jag tyckte att jag hade sprungit fort nog så det räckte redan ...  Dagens enda betyg under åtta; nämligen 7,5 .. jaja.. 

 

Hur sjutton man ska kunna göra en snygg ingång med en ädel metall i munnen när matte kastar som en pottsork det vet ju förstås inte jag, men en åtta till fick vi där ..  

  

Fortsättning följer när matte orkar hjälpa mej att skriva om resten ... som försvann när jag bara skulle lägga dit sista bilden från prispallen ...  "#¤%&%¤#"¤¤%%&&&&&&&

Morr,       säger jag bara för det är faktiskt väldans länge sen bloggen krånglade, men i dag var det tydligen dax då ...

Så på återhörande får jag väl säga då ...


// Hej hopp så länge ...   

Lizzie
 



























  

  

 
 
Ingen bild

ESSingarna med flock

7 augusti 2011 17:52

Ni är så duktiga och vi passar på att sända ett grattis till ännu en etta:)

Kramisar från ESSingarna

 
Ingen bild

Nessie

7 augusti 2011 18:16

Toppen syrran!Still going strong!!

 
Mervi och tjejerna

Mervi och tjejerna

7 augusti 2011 18:36

GRATTIS!!! och kram från tjejerna + matte.

http://springerspaniel.se

 
Rudi  och matte

Rudi och matte

7 augusti 2011 22:07

Du är min idol, Lizzie! Du är helt underbart duktig, och vacker dessutom! Grattis!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Marie o Xit

8 augusti 2011 08:27

Än en gång... STORT STORT GRATTIS till kanonfint resultaqt ännu en gång i elitklass. Ni är helt otroligt duktiga och vi är tok-stolta över er
Kramar i mängders mängder från oss i Ockelbo
(som idag har kommit tillbaka till verkligheten igen efter fyra härligt lediga veckor... ja ja bara att bita ihop och se fram emot andra roliga saker..:) )

 
Anna-Lena med flock

Anna-Lena med flock

8 augusti 2011 18:16

Skickar ett STORT GRATTIS även här ;-)
KRAMAR från mig och nosgnuss från de övriga i familjen

http://annalenamedhundar.bloggproffs.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards