Lizzieonline ..

Alla inlägg den 21 juli 2011

Av Lizzie - 21 juli 2011 18:15

och fölsekalas har vi ju varit på i helgen, och jag vet att matte lagt ut nån bild på fejan och där beklagat sig över att hur hon än försöker fota, så hamnar det alltid nån hund ( läs jag alltså ..   ) mitt i bilden och stör hennes motiv ...  men jag har minsann tjuvläst och sett att där fick hon allt riktigt bra svar på tal  ... för var skulle lilla jag annars befinna mej än just i fokus .. Thi-hi !?!

Bara därför lägger jag in en bild från Karlsborg ( där Göta kanal går ut i Vättern ) UTAN att jag finns med, men det berodde enbart på att jag just då var mer intresserad av att kolla på alla badande pippisar ...   !


Men på nästa bild är iaf ordningen återställd, för där är jag placerad precis som den huvudperson jag trots allt är i min egen blogg ..   


  


Måste förresten berätta att matte och husse visst är lite nostalgiska beträffande just Göta kanal, vilket inte hänger ihop med filmerna, för de har tydligen nån gång före min tid "gått" ( det heter visst så på båtspråk .. ) genom hela Göta kanal och Trollhätteslussarna med för den delen, när de seglade hem en båt från Orust ..       

Jag tror att det var nån gång på Vikingatiden .. , men jag är inte så duktig på historia ...   


Det kan iaf inte ha varit Kartongen ( S/Y Splash .. ) för att han ( hmm ... hon skulle det visst vara.. ) kommer från Gotland det vet jag !!


 

Antar att ni inte heller blir ett dugg förvånade över att matte tyckte att hon var himla fiffig när hon hittade en till och med  reserverad plats, där jag kunde  både ta plats och träna sitt i liten grupp ...   i all synnerhet som både dag och tid stämde ( eller nja, dag och ankomsttid iaf )


Nästa stopp gjordes i Askersund vid norränden av Vättern för intagande av glass i stora lass ..   , och gissa om jag blev rätt mallig när vi först mötte ett par som sa: Vilken fin hund ni har, får vi bjuda henne på hundgodis ??


Dum fråga tänkte jag, men det sa jag tack och lov inte ...   för det var inge fel på det godiset heller ...   !!!


Hej hopp !!!


// Lizzie


PS Kan meddela att glassutbudet är stoooort i Askersund, men jag valde mjukglass i våffla ,,, och det var ett helt OK  val !! Mums filibabba säger jag bara ...    DS

   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards