Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 9 juli 2011

Hundig vecka ....

Av Lizzie - 9 juli 2011 20:45

Husse tog ju med sig en lirarpolare och drog till sjöss ( Läs Åland ... hmmm ) medan matte och jag skulle hålla ställningarna på landbacken ..  vilket vi löste genom att mer eller mindre bosätta oss på klubben ..     !!


Tre av våra kompisar tränade under veckan nämligen rätt intensivt inför lägre klass spår, och sååå himla skoj att Trolla ( med viss assistans av matte Stina ... ) både blev uppflyttade till högre spår och även stod överst på pallen i dag ... Stort Grattis säger vi ..   !! ( = Tårta Stina !!!!! )


En utflykt i Jällaskogen tillsammans med Minos och Lystra har vi också hunnit med, och självklart skulle det badas ...   och även om poolen/pölen nog inte höll högsta kvalité, gick det alldeles utmärkt att ha buskul i spenaten !!


Jag vet att matte är rätt förtjust i den franske målaren Monets alster, men jag vet inte om det var sån inspiration matte hade när hon förevigade mej bland grönsakerna apporterandes pinnar enligt motto bättre brödlös än rådlös ..  !?  


Hur matte  tänkte när jag skulle koncentrera mej för att balansera nån konstig "näckros" på nosen har jag däremot ingen som helst aning om, men jag väntade iaf snällt på ett "klick" eller varsågod ..  fast lite vindtirig blev jag nog  !!


Dagen som idag ( vilken inleddes med att passivt iaktta Höganäshararnas veckomorgonmöte .. ) ägnade vi eftermiddagen åt att nästan flyta bort i värmen vid klubben, men Marie & Alice gjorde oss sällskap med både träning och fika i gröngräset ..    !!! Kan väl säga att tom ljummet vatten smakade helt underbart ...   !


Hade vi inte vetat att även vissa "slingerväxter" gillar att just snoka runt nere vid Hågaån, hade det garanterat blivit ett dopp även i dag ..  för ujujuj så himla VARMT det var .....   Näe, jag klagar inte, jag bara konstaterar att så var fallet ..   


I morgon ska visst Splash angöra Roslagskusten, så det är väl lika bra att vi slutar att nynna på gräsänklingsblues och börjar mata fiskarna osv ..  förutom att matte visst förträngt att det börjar närma sig ett sånt där konstigt datum igen ...    när skrivbordet ska vara synligt igen ...   !!


Ha en förhoppningsvis fortsatt helt (h)underbar helg !!


// Lizzie   

 
 
Ingen bild

Marie med flock

9 juli 2011 21:07

Härlig Lizzie..Snygg näckros

 
Ingen bild

Jenny o Dio

10 juli 2011 16:52

Nog är du lika vacker som en målning av Monet där i spenaten!!!

 
Marie L

Marie L

10 juli 2011 20:54

Härliga bilder:-) Tål väl en repris, eller hur Lizzie?

http://www.123minsida/Minos

 
Marie

Marie

11 juli 2011 21:58

Ohh så härligt ni haft det, samt kan vara skönt med lite hussefritt ibland, fniss

Tack snälla rara, det värmer att höra
kraaamar

http://myflowergirl.blogg.se

 
Ingen bild

Marie o Xit

11 juli 2011 23:40

Hi hi hi.... ser att vi tänkte lika som er idag då vi också fick apportera pinnar i brist på dummisar. Som Lizzie-matten skrivar "hellre brödlös än rådlös" :)
Vi "pillrar" vidare och känner att knät blir "bättre och bättre dag för dag" :) men än är det inte "spring-bart"...bara göra som farbror doktorn sa "ta det lugnt" och "INTE springa" :)
Hoppas nu matten din mår bättre också och att de får ordning på hennes åkomma. Ha det bäst
Massa kramar från oss i Oklahoma :)

 
Mervi och tjejerna

Mervi och tjejerna

13 juli 2011 11:00

Härliga bilder! och önskar er en härlig sommar!
Kram från Västeråsgänget!

http://springerspaniel.se

 
Ingen bild

Rose-Marie och ESSingarna

14 juli 2011 10:21

Lika vackert som något av Monet. Vi väntar på att matte skall ta sig ut i spårskogen och lägga lite hjärngympa till oss.
Grattis till dina duktiga träningskompisar.

Ha det så gott / ESSingarna

 
becca & olga

becca & olga

14 juli 2011 21:20

Så fint du gjort med ramen runt fotona :D

http://www.aktivmedhund.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards