Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 29 juni 2011

Ingen domarkritik i brevlådan i dag heller....

Av Lizzie - 29 juni 2011 17:00

fast iofs så vet jag ju redan att de flesta "missarna" berodde på att jag faktiskt inte hörde vad matte sa i flera ( de flesta, mattes anm ) av momenten ..   så nu undrar jag om man kan få dispens att ta med en megafon om vi skulle råka kvala in nån fler gång till SM ..   


Men sååå sällan som min matte brukar vara sjuk, så kan man ju hoppas att en sån malör inte ska behöva inträffa igen ...   !!!!


I dag har iaf matte äntligen fått träffa en sån där stickmygga med vit rock, och hela fem blodfyllda  provrör räckte visst åderlåtningsträffen till ..   och sen blir det till att invänta provsvar ..   och ffa hoppas på att det INTE är en virusbaserad bassilusk ..   för då finns det tydligen inget "motgift" ... Suck !!!


Ingen ordning alls på min matte nu, för hon orkar visst ingenting ... mer än det allra nödvändigaste ..  Trist är bara förnamnet !!!


  


Jag har iaf roat mej med att kolla hur vi låg till på SM:et när det gällde mitt/vårt fria följ ..   och trots att matte inte riktigt hängde med i svängarna .. så stod sig våra 8,5 i betyg så pass bra, att mindre än  hälften, noga räknat 25 ( eller möjligen 26 orkade inte kollräkna ytterligare en gång .. ) av de 61 startande hade bättre betyg på det momentet ...   !!


Men i det momentet behövde hon ju inte heller öppna munnen matte .. mer än att kommendera fot vid starten .. för sen är jag faktiskt sas självgående !!


Vi fick ju en massa bilder som Monika Jansson hade tagit, men än så länge har matte bara satt ihop det här lilla collaget, och förresten ett till kom jag just på, så jag slänger med det oxå !! ( Har redan lagt upp dom på facebook, mattes anm .. men det vill jag ju inte säga till Lizzie..   )


 

Hej hopp


// Lizzie, som namnet ( Ice Lolly ) till trots mer eller mindre håller på att smälta bort i värmen ...    

 

PS Förresten verkar det som om matte äntligen fattat att det ( trots den resultatmässigt låga poängen ) var bra gjort av en liten odåga att överhuvudtaget kvala in till ett SM, och dessutom genomföra tävlingen med en "stoppkloss" som förare, att på start/deltagarlistan stå som nr 56 men ändå sluta som nr 50 !! 

Att samma år ( iofs kalenderåret 2010 ) hamna på en 58:e plats i hela Sverige där man fick räkna de fem BÄSTA resultaten och vi bara hade fem starter ...


Om jag får säga vad jag tycker, så tycker jag att matte borde vara mer än nöjd, så det så !! Jag har iaf gjort mitt bästa !! DS

 
 
Linda og Fasiten

Linda og Fasiten

29 juni 2011 20:14

Heldigvis Lizzie, at matmor begynner å forstå at det egentlig var en kjempeprestasjon dere gjorde i SM :-)

http://www.bikkjene.net

 
Britt Marie o Rudi

Britt Marie o Rudi

29 juni 2011 23:08

På tiden att din matte börjar uppskatta vad du gjorde på SM! Ja, hon också till viss del.
jag är så supermallig att jag känner dig lite, du är ju värsta kändisen ju!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Jenny o Dio

Jenny o Dio

3 juli 2011 21:13

Du är ju fantastiskt duktig! Ja, din matte med förstås! Hoppas att matten kryar på sig snart. Det är inge' vidare att gå runt och vara sjuk mitt i sommaren. inns inte tid till sån't då!

http://www.diosblogg.blogspot.com

 
Storolillnosmatten Kerstin

Storolillnosmatten Kerstin

5 juli 2011 10:47

Ville bara säga att jag håller verkligen med PS:et på slutet, o att man är (precis som redan nämns här ovanför) stolt över att man nästan känner en kändis.
Och då kan väl för bövelen även din matte vara stolt! :)) Men... hon är väl fortfarande för sjuk för att fatta. Krya på sig nu!!

http://www.storolillnos.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards