Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 20 juni 2011

Vi gjorde iaf så gott vi kunde ...

Av Lizzie - 20 juni 2011 15:15

Men in i det längsta var det ju ytterst osäkert om vi alls skulle kunna starta med en mer än risig matte ..   och vi fick ju tom dispens att bara åka ner och besikta på invigningsdagen .. vilket då iofs även innebar att vi missade att se provhunden och hela upplägget ..   !


SM-Dagen inleddes redan kl 07.00 med gruppmomenten och jag skötte mej superbra på både sitt i grupp och platsliggning, och med tanke på att det är betydligt mera störning ikring på ett SM ..   och matte aldrig någonsin förut behagat tälta under momenten ( förarna fick gå in och gömma sig i ett tält mellan ringarna.. mattes anm .. ) så kändes det ju skönt att de momenten inte strulade !!


Sen var det lite väntan fram till ca kl 10 när vi skulle göra vår sk entré, och med nyihälld hostmedicin och halstablett under tungan traskade vi in och påbörjade vår runda ..   vilken inleddes med fritt följ !!


  


Jag vet att matte inte överdriver när hon säger att hade vi fått fortsätta med språngmarsch en sträcka till, så hade vi fått gå av planen redan där, för hon var helt slut min stackars matte ...   så min uppbjudning till dans tyckte hon var onödig, och jag som bara ville muntra upp matte lite ..   !!


  

Nåväl, nästa moment var apporteringsdirigering, och eftersom lottningen skedde redan före fria följet, och jag inte hade sett att en annan TL gått och lagt ut apporter, så var en ensam kon det enda jag såg .... ( Jag gjorde iaf ett bra konskick )


Hmm .. tänkte jag när matte pekade med sin högerarm och sa UT !! Undrar om det finns en ruta utåt höger nånstans ??? Hann väl inte mer än påbörja mitt "högerspring" förrän matte dirigerade om mej, och då såg jag faktiskt tack och lov den högra apporten ... Puh, tänkte nog matte .. ( Betyg 5,5 )


Vidare till ring 2 och  dumrutan samt nästa STORA miss, eftersom matte tränat att jag ska ligga kvar ända tills hon säger fot igen ( när hon gått ett varv i dumrutan .. ) och med allt stoj och ljud som var ikring så hörde jag inte att matte sa fot efter sista skiftet, så jag låg lugnt och lydigt kvar ... tills matte iofs efter en meter upptäckte att jag inte "hängt på" ... Betyget säger oxå att vi var ena riktiga femfemmor ... 

Vi fortsätter med fadäser i inkallningen ... lägg ner hunden säger TL och matte tänker fortfarande inte på att hon måste skruva upp volymen, så jag sitter lugnt kvar ,, annars tycker jag nog att jag skötte resten skapligt, men betyget säger 6,75 ..

Att jag brukar leva på hoppet är ju inget nytt under solen ..    som för övrigt behagade att börja gassa precis när vi gick in på planen !

Antingen hörde inte matte att det fanns en hink vatten som man kunde nyttja just efter ring 2 .. eller så hade man inte hunnit ställa ut den när moder sol började lysa just för oss, men en klunk läskande vatten hade inte suttit fel !!

   

Därefter "övergång" till ring tre med sändande till ruta som första moment .. och jag kan säga att där satte jag nog mattes nerver i lite dallring, för är det nåt jag brukar vara tvärsäker på, så är det att jag nitar på hennes ståkommando .. ( fast mattes ansvar att avgöra när ... ) men jag hörde inte det, och var i princip på väg ut ur rutan när matte klämde i med ett liggkommando det allra värsta hon bara kunde ... 

Kolla bilden så förstår ni nog varför hon blev liiiiite orolig ...   för det finns nämligen inte en chans att från hennes håll se om jag är på rätt sida om bandet, vilket jag alltså var ... men matte bestömde sig för att chansa och lät bli att kommendera in mej mot mitten ..

  

Inkallningen hade jag iaf skött snyggt, och på domarspadarna stod det 7-7 .

Från inkallning över till vittring, och med tanke på att det är samma plats som används där man lägger ut vittringspinnarna, så gällde det så klart att vara extra noggrann, och om det tyckte de två domarna lite olika ...

   

Som om inte det räckte med missförstod för dagen, så avslutade jag dagens runda med att sabba mitt "paradnummer" = fjärren ,,,  Kan nästan inte minnas när jag fick lägre än 10 på de momentet ,,

Antagligen var både matte och jag trötta i mössan vid det laget, men vad matte inte tänkte på var att eftersom hon använder exakt samma handtecken för inkallning " på fältet " så är det jättenoga att jag samtidigt HÖR att hon säger stå !!!

Men, jag hann börja "kliva framåt" innan jag hörde själva ordet stå,  och man ser det så tydligt när man kikar på filmsekvensen, och matte såg även hon (när hon gått tillbaka till mej ) att jag flyttat mej allra max en decimeter ...  Tjaa, inte vidare sexigt med en sexa som avslutning på ett paradnummer, men vadå shit happened eller nåt ..

Sen blev jag jättetjusigt "mottagen" utanför planen av ett helg "gäng" supportrar, med Rose-Marie och Karin i spetsen bärades på ett Lizzie-plakat   !!  

Blev så klart både jätteglad och samtidigt nästan lite generad över all uppvaktning ,,, Anna-Lenas Rusa hade skickat mej ett jättefint gosedjur, för att inte tala om klubbkompisar, trimmare, massör och sjukgymnast ( till matte ) ..

Jätteskoj oxå att bloggvännerna Helena och Karin kom och uppvaktade med ett jättefint SM-halsband, som passar jättefint ihop med fina SM-kopplet ( som för övrigt var startordningslott .. ) och att Springer Östra var "representerat" av Monica och Helene !!

Men summa summarum kan man nog säga att även om det nu gick om man så säger mer eller mindre käpprätt ( Vilket ju inte var mitt utan mattes fel ... Iaf det mesta .. ) så hade matte redan i förväg kalkylerat med att på SM försvinner nog en koefficient rakt av ( = 32 p ) och eftersom vi hade kvalat in på 294 poäng, var alltså förhoppningen att vi skulle ha landat på ca 260 poäng och det hade nog inte alls varit omöjligt med en frisk matte ... men nu stannade poängsumman på 220 och vi var iaf bäst av treorna ...   !!

Men vi stod på startlistan som nr 56 och i resultatlistan hamnade vi på nr 50 så vi åkte iaf inte ner ytterligare, och då får vi nog vara mer än nöjda ändå, och hade antagligen i efterhand grämt oss mer om vi inte ens hade kommit till start ..

Sist men inte minst är vi såååååå jätteglada över alla snälla ord och omdömen vi fått .. och då kanske vi ändå inte behövde skämmas över vår insats ..   !

Men jag tror att om matte bara snart blir frisk, så spottar hon i nävarna, och då lovar jag att vi ska försöka komma igen ...   !!

 

Hej hopp
Lizzie

PS De " rörliga bilderna "  på fria följet har husse tagit, men jag placerar dom här i slutet, och de rörliga bilderna på de andra momenten är jag så mycket skymd av en massa människor, så dom hoppar jag ! Så ni slipper ni både se och höra ( eller inte höra .. ) alla fadäser ...DS


 


 


 
PSS, eller nåt ..  Måste även erkänna att alla bilderna har jag snott från Karin ! Hoppas att jag fick det ...    !!!???
 

 
 
Ingen bild

Marie o Xit

20 juni 2011 16:33

Vet ni hur stort det är att ha tagit sig till SM??? JÄTTESTORT och KANONBRA JOBBAT!!!!! :)
Tänk att en liten springer fick vara med där bland alla BC'n ... det är stort det! Ni har varit fantastiskt duktiga och visst hade det kanske känts bättre för matte om hon fått kännas sig lite piggare och inte behövt slurka i sig hostmedicion och knapra halstabletter :) Så himla strongt att kämpa på trots förkylningen
Vi är så stolta över er och er prestation
En jättemassa jättestora KRAMAR kommer här ♥♥♥♥♥♥

 
Pernilla, Lukas & Ture

Pernilla, Lukas & Ture

20 juni 2011 16:33

Jag tycker ni var jätte duktiga!! Tyvärr tog jag mig inte till stora staden men med facit i hand hade jag inte hunnit i tid till er start iaf.
Att bara ta sig till SM är STORT!! Spotta i näven/tassen och tävla vidare! Ni är så BÄST!!! :D

http://www.labradaren.se

 
Brollan

Brollan

20 juni 2011 16:50

Skulle vilja kopiera det Marie har skrivit rakt av...Ni är såååå BRA och det ni gjort sååå UNIKT!!!!! Du och din matte är bara BÄST helt enkelt <3
KRAM brollan

http://sinnasidan.blogspot.com

 
Storolillnosarna o så matten förstås

Storolillnosarna o så matten förstås

20 juni 2011 17:04

Vi är fortfarande stolta över att ha dig som kusin! Även vi instämmer med Marie o Xit här ovanför.
Synd att vi missade att se er. Så nära, men så långt ifrån. :(

"Åh, va fin hon e!", utbrast vår matte högt för sig själv när vi kollade på filmsnuttarna. Vi jyckar intämmer!

Nu är det SM-2012 som gäller! :) (Fast då ska din matte vara frisk o pigg som en pelikan)

Glada svansviftningar från oss!

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Marie L

Marie L

20 juni 2011 17:05

STOOORT GRATTIS till snyggt genomfört SM trots envis virus! Ser jättefint och glatt ut på filmerna:-) Ses snart hoppas vi? Kramar från oss

http://www.123minsida.se/Minos

 
Lotta Cla&euml;son

Lotta Claëson

20 juni 2011 18:06

Bara att komma med till Lydnads SM med en "udda" ras är stort!!! Sen när du inte kunnat prestera 100% pga sjukdom är det inte så lätt. Men du ska vara väldigt stolt över din sm-start, vi är stolta och glada över en sådan fin reklam för vår underbara ras:)))Krya på dig kramar til dig och nospussar till Lizzie i massor;))/Lotta

http://www.123minsida.se/KennelFirenice

 
Jennie, Felix & Robin

Jennie, Felix & Robin

20 juni 2011 18:17

Ni är ju SUPERDUKTIGA som lyckats ta er till SM!!! Missade ju tyvärr när vi körde eftersom jag "satt på 1:a parkett" inne på agilitybanan... Synd ju att du skulle vara sjuk, men jättebra kämpat ändå!! Härliga filmsnuttar!! :-)

Hm, nu började det visst klia lite i lydnadstarmen ändå...! Den där Felix verkar ju inte vilja vara min lydnadshund, men kanske skulle göra ett försök med det svartvita monstret istället! ;-)

Stort GRATTIS till bra prestation och KUL att ni visar att springrar KAN! :-)

http://springer.ejneroos.se

 
Anna-Lena och gänget

Anna-Lena och gänget

20 juni 2011 18:18

Tänka sig - ni är det 50:e bästa ekipaget i H E L A Sverige!!! Och hur många är det som håller på och tävlar??? Ni är jätteduktiga! Nu är det bara att spotta i nävarna och samla nya, fina poäng till nästa år. Det går ju i Borlänge så då blir det stopp här hos mig efteråt för en fika!!! Så det så....
Många kramar från oss alla!
Anna-Lena, Tassa, Fina och Rusa-Busa (kanske finns ett mjukisdjur till Lizzie även nästa år viskade hon...)

http://annalenamedhundar.bloggproffs.se

 
Rudi

Rudi

20 juni 2011 21:12

Alltså jag är så attans mallig över att ha dig som distans-flickvän, Lizzie! Jag och matten har kollat filmerna på dig och din matte hundratusen gånger och tröttar aldrig!Stolta ska ni va´!
Puss på dig snygging!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Ann Lundin

20 juni 2011 22:16

Härligt Lizzie och matte att ni kom till start på SM trots att matte inte var på topp!!! Grattis till en kanonprestation!!! Hälsar Ann och fyrbenta på kennel Astrospring's!

 
Helena

Helena

20 juni 2011 22:36

Kan inte göra annat än att instämma med alla föregående talare och än en gång utropa ett STORT GRATTIS!!!! Ni är så BÄST!

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Marie Diesel och Tim

Marie Diesel och Tim

20 juni 2011 23:41

Ni gjorde ett riktigt bra jobb tycker jag med tanke på att matte inte mådde så bra. Sen är det kul att se att en springer kan konkurera med BC på denna nivå :-) Nu håller vi tummar och tassar på att ni gör samma bedrift igen och kvalar in till SM 2012 i Borlänge :-)

http://www.charlieochdiesel.blogspot.com

 
Annika & Co Gammelflaxens

Annika & Co Gammelflaxens

21 juni 2011 14:07

Måste bara hålla med Marie & Xit............det är ju jättestort att bara ta sig så långt som du och matte gjort. Ni båda är jätte duktiga. Ska bli kul att se vad ni gör härnäst.

Kram kram från oss i Ockelbo

http://www.hundinfo.se

 
Kattis

Kattis

21 juni 2011 15:39

Jag tycker ni är helt otroligt duktiga!! Bra jobbat! Ser fram emot en repris nästa år! :)

http://www.kattisdagar.se

 
Ingen bild

Lena Olsson

21 juni 2011 21:10

Hejsan på er SM-ekipaget!!
Blir så himla imponerad och taggad själv, längtar verkligen efter att tävla i elit med Elton när jag ser er. Ni är så himla duktiga!!!!!!! Kram och lycka till vidare på er!
Kram Lena och Elton!

 
Ingen bild

Rose-Marie och ESSingarna

21 juni 2011 23:25

Även vi håller med Marie och Xit.
Ni är så fantastiskt duktiga och vilken kämparglöd att fortsätta att prestera när matte var så dålig, det är boldness. Att ni dessutom höjde er från plats 56 till 50 är värt all respekt.

Dessutom är ni en så otrolig inspirationskälla för så många människor. Ni bjuder på er själva i medgång likaväl som när det är motigt, vilket är modigt. Ni visar dessutom hur fint samspelet mellan hund och människa kan vara.

Vi får inte glömma att säga några vänliga ord om din husse som alltid håller hejaklacken på gott humör och visar hur mycket han tycker om sin SM -vovve.

Många grattiskramar från Rose-Marie och ESSingarna

 
Ayla o Axa m familj

Ayla o Axa m familj

22 juni 2011 07:43

Vi här på västkusten tycker att ni var jätteduktiga, med en sjuk matte och ändå genomföra det hela måste man var nöjd. Klart ni kommer igen när matte är frisk igen. Ha nu en bra midsommar allihop och sedan kanske matte har kryat på sig.

http://www.hoffearras.se

 
Ingen bild

Stina

22 juni 2011 09:47

JÄTTEGRATTIS!!!!!!!!!till ett väl genomfört SM.Vilken hund LÖS mest?! Jo, en liten springer med stolt svansföring och RÄTT attityd ;=))"Se på mig" sa hon och slängde med sina lockiga öron.
Stina Dimma och Trolla

 
Ingen bild

Stina..igen

22 juni 2011 09:51

Heter det kanske LYSTE ;=))uppländska = "LÖS"
Kram "trött-Stina"

 
Marie

Marie

23 juni 2011 18:02

Ohh ni är så superduperduktiga. Dessutom om matte inte var helt kry =D

Önskar er också en supertrevlig midsommar och tackar för de rara orden
kramar

http://myflowergirl.blogg.se

 
Karin & co

Karin & co

23 juni 2011 22:45

Tänk att ni har varit med på SM! SM!!! Det är hur stort som helst!!!

Glad midsommar!

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Marie

Marie

24 juni 2011 14:33

Önskar er en supertrevlig midsommar

http://myflowergirl.blogg.se

 
Ingen bild

Jenny o Dio

24 juni 2011 16:43

Vilket vackert ekipage! Jag tycker att ni är SÅ duktiga! Synd att gå och bli sjuk just DEN dagen av alla dagar... Jag tror att vi skyller allt på matten som inte var pigg, annars hade ni stått på pallen, det är vi alldeles säkra på!!!

 
Lena, Atlaz o Ginger

Lena, Atlaz o Ginger

25 juni 2011 15:04

Ljuvliga bilder!! Instämmer med alla andra som skrivit tidigare, ni är bara SÅ HIMLA DUKTIGA <3 <3 <3 och vi är alla sååå stolta över er!
Jätte trevliga filmer på slutet, vilken underbar attityd Lizzie har och vilken härlig kontakt och såå duktiga ni är tillsammans.
STOR KRAM och krya på dig, ser fram emot att ni spottar i nävarna till nästa år så du får möjligheten att göra SM igen utan att vara sjuk :))

http://www.gladiatorkillarna.se

 
Terese

Terese

30 juni 2011 18:09

Tycker att du ska vara superstolt över er som tävlat på SM - hur stort som helst!!! Synd att jag missade er. Stor kram till er!

http://www.brandwold.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards