Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 11 juni 2011

Snopet ...

Av Lizzie - 11 juni 2011 19:38

kan man väl säga att det var att se sig själv på  bild i Krysset i senaste numret av Hundsport ..   !!!

  

Bakgrunden till den bilden är följande: För några år var det en "springer-kompis" som tyckte att den här bilden på mej jobbandes som fördäcksgast på S/Y Splash, ( som kartongen heter på riktigt .. ) var så fin att vi skulle skicka in den till fototävlingen som Hundsport hade för några år sedan ..

Sagt och gjort, men när matte ändå var i farten och fixade med den här bilden, som dessutom var den först tagna med fölsepresenten EOS 350 då på sommaren 2006, så slängde hon även med en bild på mej och husse när vi lixom tog det med ro en fin kväll ute i skärgårn ...   !!

Jag gillar verkligen att sitta som den prinsessa jag är på aktertoften ...   !

  

Resultatet av fototävlingen blev i af roddbilden genererade ett hp i form av den fina boken All världens hundraser och ett presentkort för framkallning av den i Hundsport publicerade bilden ..   !

Näe, det blev dumt nog aldrig av att använda det presentkortet ..   !!

Antagligen måste det ha stått i reglerna till fototävlingen att inskickade bilder därefter fick lov att användas av Hundsport ( hoppas det iaf ... ) men som sagt himla snopet att bläddra igenom tidningen och hitta sig själv på kryss nästan till rors ...   !

Lite syrak blir man ju ändå över att det inte står vid respektive bild vem som fotat ...   

Namnen står nämligen uppe i kanten, och mattes efternamn har dessutom tappat sin accent, så det står bara Anden ...   , fast iofs stod det visst väldigt ofta Andenas kennel  utan accent oxå , men det var ju som  sagt före min tid ...   !!

Skulle ni mot förmodan behöva hjälp med att lösa krysset får jag väl ställa upp, men jag tycker så klart att det blev en himla knasig bildtext till min bild ...   !


Hej hopp !!

// Lizzie


PS Förresten så har matte "gastbilden" på sitt bankkort, så när hon ska betala med det kortet så säger hon att det är jag som pröjsar kalaset ..     och det är klart att en eller annnan "hundpryl" och / eller godis inhandlas det väl efter mina önskemål ...    DS

 
 
Siddan&Challe

Siddan&Challe

12 juni 2011 13:35

Tyckte när vi såg bilden att det liknade kusin Odåga ;) Blir lite avis när jag ser båtbilderna men matte påstår att jag nog hellre skulle vara i vattnet än i båten. Kramiz

http://www.pomberlys.se

 
Rudi

Rudi

12 juni 2011 14:01

Så kan det gå när man är en skönhet. Klart att fotot inte kan ligga i byrålådan på Hundsport i evighet, det måste ju visas upp för alla och envar!Få se om matten testar krysset, hon har lagt av det där med kryss annars.
Roddbåtsbilden är ju också fin, men där syns du ju inte så bra, snygging!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Storolillnosarna m matte

Storolillnosarna m matte

12 juni 2011 18:05

Båda bilderna är jätte-fina - på sina två sätt. Bilden där du vänder rumpan åt oss har vi beundrat länge, hundarna o jag - på olika sätt. ("Nutch, nutch! Hehe!", fnissar pojkarna här o dreglar. "Fy, på er!!", säger Storolillnos-matten generat.)

Och när det gäller korsordslösande, så gav vår matte upp efter en stunds klurande.(Shhh! Jyckar, avslöja nu inte mina brister i detta!)

Vadå "skadefri"? "Är ofta tallrik"? "Kyla"? Samlar elittrupper? Inte f-n vet jag!, muttrade hon surt och med en uppgiven ton. Måste man verkligen bara ha en bokstav i var ruta? Var är barnkrysset?!!!
Så vi vill ha hjälp. "Tassar på...???

För varma o överhettade svansviftningar från oss!

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Anna-Lena och ligan

Anna-Lena och ligan

12 juni 2011 19:15

Men vilken snyggning!! Härliga bilder!
Vill tacka för tummarna i helgen, hoppas du inte har alltför mycket träningsvärk. De gav ju till sist utdelning i alla fall.
KRAM från oss alla!
Anna-Lena och utslagna hundar

http://annalenamedhundar.bloggproffs.se

 
clixo

clixo

12 juni 2011 19:44

vill du förgylla min dag? :) isåfall, ställ en fråga i min frågestund: http://clixos.blogg.se/2011/june/time-to-ask.html

kram ♥

http://clixos.blogg.se

 
Jennie, Felix & Robin

Jennie, Felix & Robin

12 juni 2011 21:55

Vad häftigt att Lizzie får vara med på bild både här & där! :-) Jag ska vara agilityfunkis på SM på lördag så funderar på att dyka upp tidigt (såg att lydnaden börjar kl 7 *zzz*), för det vore riktigt roligt att se er live och hålla tummarna!! :-)

Hoppas ni får en bra uppladdningsvecka, så ses vi säkert på lördag - om inte annat så i förbifarten!! :-)

//Springergrabbarna & matte Jennie (som just börjat bli kompis med den där YouTube...)

http://springer.ejneroos.se

 
Ayla o Axa m familj

Ayla o Axa m familj

13 juni 2011 10:01

Härliga bilder på en vacker tös. ha en bra vecka

http://www.hoffearras.se

 
stin@

stin@

13 juni 2011 15:36

Måste erkänna att det var ett bra tag sedan jag var inne här och läste. Men nu har jag läst igen det jag missat. Mycket trevlig läsning med fina bilder dessutom!!
Hoppas du piggar på dig nu till SM!!!

http://www.tansandtins.se

 
Jennie o Axa

Jennie o Axa

13 juni 2011 21:10

Du är allt en riktig snygging du! Vill önska ett stort LYCKA TILL inför helgen!

http://spralligaspringern.cybersite.se

 
Ingen bild

Marie o Xit

14 juni 2011 08:18

Snyggaste kusinen på bild i Hundsport :) Det e inte fy skam det men nog kunde de skriva vem som fotat bilden alltid
Vi kniper våra tassar, tummar och tår här hemma nu...... En stor KRYA-PÅ-DIG-KRAM kommer här ♥

 
Ingen bild

Jenny o Dio

14 juni 2011 09:20

Men hoppsan! Jag förstår att ni blev snopna!!! Fast extra kul att lösa korsordet den här gången blev det ju :)

Här saknar jag min lilla lurviga odåga nå' grymt för tillfället... Men jag får hålla till godo med den mycket mindre charmiga Dio-odågan.

 
Ingen bild

Nessie

14 juni 2011 12:02

På kryss och i kryss!! Krysstat värre! Pyzz från Nezzie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards