Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 6 juni 2011

Matte bara skyller ifrån sig :-(((

Av Lizzie - 6 juni 2011 21:45


Först var det faktiskt så att hela kameraväskan glömdes kvar i stugan efter påskhelgen, och jag menar glömma kan ju även den bästa göra ..  Äh vadå, kan väl hända att jag oxå glömt nån enstaka gång ...


Men förra helgen tillbringde vi ju faktiskt ytterligare en "långhelg" i Grönklitt varpå kameraväska medtogs hem, fast om vi ska ta det här med väder och vind allra först, så tror jag nog att "han däruppe" hade förväxlat datumen ...   !!


I påskas var det nämligen såååå varmt att baddräkt hade varit lämplig klädsel .. då när skidkläderna var medpackade .. men förra helgen när alltså "lättare klädsel" faktiskt fanns i bagaget, då vaknade vi ( inte bara en dag .. ) till fyra grader och ÖSREGN ...      så inte vet jag om Sankte Per eller nån annan däruppe rört ihop både Allhelgona med Flygarhelg och lite till ...


Flygarhelg har det visst varit nu i helgen, förutom pingst och nationaldag .... Ööööh säger jag då, men tycker iofs att vi har en himla bra och nationell dag ... och det är så klart midsommarafton !!!


Nog om väder och vind, men är det nu nån som tror att matte ( eller husse för den delen .. ) försökt sig på att ta några nya kort på MEJ nu då när kameran är hemma ... 

Undrar om dom glömt hur man startar upp en kamera eller en videokamera ( som oxå låg kvar i stugan ) eller om dom bara bägge två drabbats av nåt slags latmaskvirus ...   !??


Till råga på allt elände så har matte inte bara en gång utan flera ...    smygtagit "bilder" på mej med sin lilla "leksak" ( och sen lagt upp på den där förb .... de Fejan ... ) och jag får inte ens se vad hon lägger upp för tok ...   Ska nog införa censur tror jag !!!


Tränat inför nästkommande helg ( då SM:et i tävlingslydnad ska gå av stapeln ) har vi iaf gjort även om det då inte dokumenterats ...   !

Jo, förresten så fick matte med sig ett band från när vi körde igenom hela "nya" programmet hos Sanna, och nu börjar jag tycka att hon är bra virrig min matte, för hon kom inte ens ihåg att vi inte har band utan såna där skivor till vår videokamera ...   !!


Fast lika bra var väl det, för den kvällen var jag nog mer vild än tam, och tro sjutton det, för det enda jag gjort tidigare den dan var ju att vara passagerare i bilen på vägen hem från Grönklitt ...   !


Vi hade ju börjat träna efter det program som man kört på SM de senaste åren, och det hade vi ju inte behövt göra ... upptäckte vi när vi kikade i SM-handlingarna som landat under tiden vi var i Grönklitt .. där alltså årets upplägg presenterades ..


Jaja, shit happened eller nåt, men även det upplägg som kommer att gälla i år gillar min matte betydligt bättre än det som är på vanliga elittävlingar ...   !


I fredags så hade vi tom riktiga ringmarkeringar när Alice, Selma och jag tränade tillsammans !! Lydnaden är nämligen uppdelad i tre ringar på SM och varje "ring" bedöms av två domare ! Bara en sån sak ! Det vet jag att matte skulle önska att det var jämt, precis som det alltid är på brukset !!

Hej hopp !!

// Lizzie   

PS Förresten måste jag tala om att i vänstervarv har det oxå hänt grejer, för förra helgen visade bästa Marie min kusin Xit till sin championtitel när han tog sitt tredje CERT ,,   och nu i helgen så slog Marie även till med min kära mamma Selma ( som faktiskt fyller 10 om nån månad ) så att hon inte bara blev BIR- veteran på SSRKs utställning i Ö-vik i helgen .. utan BIS 1 Veteran , och det på samma utställning som min kompis Erk tog CERT   !!

Grattis snyggingar !!! DS


 
 
Rudi

Rudi

6 juni 2011 22:40

Det är allt tur att din matte är så attans bra på att träna hund när hon tydligen är glömskast på jorden för övrigt!
Snygg du är på fotot! Jag ska till frissan i veckan och sen ska jag också bli snyggare!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Rose-Marie och ESSingarna

7 juni 2011 09:02

Tack för alla hållna tummar och tassar. De gjorde susen.Tack också för all fantastisk support, glada tillrop och grattis.

Kramar, ni är bäst.

Rose-Marie och Erk

PS Nu hårdtränar vi våra tummar och tassar inför SM DS

 
Anna-Lena och ligan

Anna-Lena och ligan

7 juni 2011 10:35

Hej svejs! STORT TACK för värmande ord på bloggen!! Nu ligger vi också i hårdträning... men i en lägre division, harkl....
Kram från Anna-Lena och nosgnuss från de övriga

http://annalenamedhundar.bloggproffs.se

 
Marie

Marie

7 juni 2011 22:06

Ohh tackar =D, glad jag blir =D =D

Så snygg donnan är på kortet och ni liksom kusin är jätteduktiga
kramar

http://myflowergirl.blogg.se

 
Ayla o Axa m familj

Ayla o Axa m familj

8 juni 2011 07:55

Vi skall hålla tummar och tassar för att det går fin fint nästa helg. Det där med kyla har vi inte märkt här vid västkusten, här hade vi 29.5 grader i skuggan i helgen, lite för bra. Ha det nu så bra och lycka till du snygga tjej, vi tror på dig.

http://www.hoffearras.se

 
Ingen bild

Marie o Xit

9 juni 2011 07:55

Tackar och bockar för en så fin Grattishälsning så här via kusin-vitamins blogg :) Vad glad vi blir :) :) :)
Så himla roligt att det gick bra för både Erk och mamma Semlan på utställningen i helgen som var.
Och vi börjar (precis som Erk med matte) knipa tår, tummar och tassar inför nästa helg....jisses jag börjar nästan känna i magen precis som det är jag som ska tävla... :) Himelens spännande ska det bli i alla fall och vi hoppas på att kunna åka och kika även fast vi är i Avesta under dagen. Hoppas hoppas!!!!
Stor KRAM från oss i tropiska Oklahoma ☼

 
Ingen bild

Dio o Jenny

9 juni 2011 11:06

Vi håller tummar och tassar för er! Man måste ha överseende med vimsiga mattar, dom gör trots allt så gott dom kan...
/Dio

 
Helene

Helene

9 juni 2011 16:59

Nu håller vi tummar o tassar för er!
/Helene o pojkarna

http://www.hundjobb.se

 
Karin & co

Karin & co

10 juni 2011 11:21

Vi kommer och hejar på nästa helg. Tänk om vi äntligen kunde få träffa er irl :-)

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Jessica

Jessica

11 juni 2011 11:20

Lizzie kanske ska fixa eget konto på FB så hon har lite mer koll och kan spana på mattes logg *s*
Inte många dagar kvar nu....ruskigt spännande:)
Ha en härlig helg!
Kram från oss:)

http://www.yrlabus.se

 
linda

linda

11 juni 2011 14:45

Tenkte det var på tide at jeg la igjen ett lite poteavtrykk her i bloggen din. Fikk en link hit av min -da kommende- oppdretter da jeg vurderte å kjøpe min første springer, og man kan nok si at herlige, dyktige Lizzie er en av grunnene til at jeg har en springer idag ;-) Syns det er kjempeartig å titte innom her fra tid til annen! Lykke til med SM til helgen!

http://www.bikkjene.net

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards