Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 22 mars 2011

Inga stora eller feta rubriker ...

Av Lizzie - 22 mars 2011 19:30

men väl en liten uppis till dom av mina kompisar inte har tillgång till Springertidningen, och som jag hade lovat att "visa" vad matte hade  skrivit om mej  efter att jag fått titeln Årets Lydnadsspringer 2010, och då kom jag inte på nåt bättre förslag än att återge det  här i min egen blogg... !!

Bilden är den som var i tidningen, där matte hade fått en hel sida för att skriva om liten odåga ....  !!

Saxat ur ST : Ja, hur man på bara några rader ska kunna sammanfatta detta för oss så fantastiska tävlingsår lär alltså inte bli lätt !

Året inleddes iaf med att vi bärgade det åtråvärda Lydnadschampionatet på vår absoluta favvoklubb Skutskärs BK den 8 maj, där vi även på plats och ställe uppvaktades med blommor, champagne och en hel kasse ”smarra” av stolt uppfödare Ulla !


Fyra tävlingar till startade vi i under förra säsongen, och FACIT blev lika många förstapris, så totalt har vi nu lyckats  skrapa ihop hela sju förstapris

i Elitlydnad, och helt ofattbart  passerade vi i fjol även drömgränsen, som är 300 poäng !


Lika ofattbart är det att vi i skrivande stund fortfarande ligger kvar på årets SM-kvallista i tävlingslydnad …  Oooops !! 

( Pssst, vi ligger fortfarande kvar på SM-listan ..Helt otroligt .. )


Att som grädde på moset få avsluta fjolåret med att erövra titeln Årets Lydnadsspringer är förstås i sig helt fantastiskt, men det som nog allra mest värmt mitt hjärta, är framför allt det stöd och all positiv respons vi fått från sååå många andra  springerägare !  Gissa om sånt värmer !!!!!

Ett megastort TACK till Alla Er !!!


Avslutar med att tacka Ulla och Ando på kennel Rowntree, som vågade sig på att ge oss förtroendet att förvalta denna helt fantastiskt underbara lilla galenpanna alias Lilla Odågan, som ju ganska länge var Lizzies enda tilltalsnamn ;-))


//  Vid pennan Lizziematten


PS Som kuriosa kan även nämnas att det från början var tänkt att ”damen” skulle kallas Eliza, eftersom husse hade räknat med att vi skulle få just en liten Lady i huset, men där bet husse sig i tummen, för någon Lady blev det alltså

inte, men väl en ”fröken” med gott om egna idéer och som numera lika ofta går under benämningen HSB  :- ))))  DS


Så skrev alltså matte om mej, men om jag hade fått välja bild själv, så hade jag tveklöst  tagit nåt i den här stilen, som kanske är lite mera jag om man säger sååå ...  , fast då hade det kanske verkat ännu konstigare med den där titeln förstås ..   !!

 

// Hej hopp

Lizzie   



 
 
Kim

Kim

22 mars 2011 19:39

Härliga bilder och kul att det kom med i springertidningen! :)

http://www.cirkusliv.webb.se

 
Ingen bild

Nessie

22 mars 2011 19:43

Men huuur kunde det bli så???LYdigt alltså...Jag fattar i ingenting...Puzz från nessie

 
Marie

Marie

22 mars 2011 21:39

Hej, ja hoppas att det blir bra detta =D. Sååå fiiin hon är =D, ni är såå duktiga
Kramar

http://myflowergirl.blogg.se

 
Rudi

Rudi

22 mars 2011 21:57

Jadu, Lizzie, min sköna! Vacker, klok och duktig och LYDIG! Snacka om jack-pot! Matten och jag är så otroooligt imponerade av dig och din matte och tror knappt att jag är av samma ras :-) Puss på dig och än en gång Grattis!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Marie o Xit

23 mars 2011 07:00

Ni är så duktiga ♥
Med stolthet läste vi Springertidningen och tänkte...."det där är vår kusin det" ♥
(och matte tänkte...hoppas hoppas det finns några såna gener i en viss "odåga" här hemmma med...) :)
Massa kramar från oss ♥

 
Kerstin o Storolillnosarna

Kerstin o Storolillnosarna

23 mars 2011 10:14

Haha! Jag bara älskar den där bilden!!! Alltså den nedersta där du lite försynt o blygt gör ett lugnt och stillsamt "give me five" (eller nåt liknande).

Och så instämmer vi med alla kommentarer här ovanför. (Är lite lat o morgontrött så jag orkar inte få till det själv, o så vill man ju inte vara så där tjatig heller. Fast å andra sidan så är förstås "du-är-ju-bara-bäst-tjat" bara kul att få sig itutat.) Men... äh!

Morgontrötta med ganska glada svansviftningar från oss!

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Brollan

Brollan

23 mars 2011 19:59

HÄRLIGT syrran. Du är bäst ALLTID!! KRAM brollan

http://sinnasidan.blogspot.com

 
Rusa + de andra förstås

Rusa + de andra förstås

23 mars 2011 20:26

Det snyggaste fotot hittills tycker jag! Man är ju lite vild och galen med raketbränsle i ådrorna så det ska synas!! Fram för mer härliga bilder!
Nosgnuss från oss!
Rusa med de andra

http://annalenamedhundar.bloggproffs.se

 
Marie

Marie

24 mars 2011 19:49

Tack så mycket underbara ni
kramar

http://myflowergirl.blogg.se

 
Marie

Marie

25 mars 2011 18:42

Ja jag är såå lycklig =D

ha en underbar kväll
kramar

http://myflowergirl.blogg.se

 
Susanne o Pebbels

Susanne o Pebbels

26 mars 2011 22:00

Ni är så duktiga så det är inte klokt!!! :-)

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Ingen bild

Rose-Marie

27 mars 2011 09:39

Härlig gangsterbild :)

Vi såg ert bidrag till Springertidningen och blev så stolta.

kramisar

 
Yatzy

Yatzy

27 mars 2011 09:43

Hej lilla lydnads-odågan, oj det där lät lite fel. Vi menar grattis stora lydnadsgeniet vi är djupt imponerade av dina framgåmgar.
Matte tittar menade på mig och säger att ni gick ju i småskolan tillsamman hur kunde det bli sådan skillnad? Fattar inget utan tror att ev lydnadsbrister beror på matte. Hon ska nu gå slyngelkursen för tredje gången. Den här gången får Saga ta hand om det.
HURRA för den lydigaste hund vi känner men du fortsätt att vara lite odåga ibland.
Vov från Yatzy med familj

http://www.ingers-gmt.se

 
Terese

Terese

27 mars 2011 10:34

Härlig text och ännu bättre bild - underbar!:D

http://www.brandwold.se

 
Brollan

Brollan

27 mars 2011 13:56

Ville bara tala om att vi har fått en EGEN blogg nu..Utan en massa foton på fåglar och annat trams :-)
Love you
Brollan Gizmo

http://lanthundarna.bloggplatsen.se

 
Helena

Helena

28 mars 2011 14:46

Härliga bilder och vi kommer, det har matte lovat!!! Till SM och kollar på er alltså.....så ni måste hänga er kvar ;)

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jenny, Elba o Dio

29 mars 2011 10:37

STOOOORT GRATTIS! Ni är superduktiga!!!

Snygg Covergirl i förra inlägget :)

 
Kattis

Kattis

1 april 2011 16:55

Tjusigt Lizzie! :)

http://www.kattisdagar.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards