Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 7 mars 2011

Om att stå på tå :-)))

Av Lizzie - 7 mars 2011 20:30

Hade ju helt glömt bort att jag i fjol skulle ha skickat in en bild till Canis med just motivet " upp och gå " bara på två ...   eller kanske om att stå på sig !!!


          


Jaja, det är iofs många fler fotobidrag som är "tagna" men ej inskickade om man säger sååå, men den här bilden hittade jag av en ren slump häromdan, och det var väl en himla tur att matte redan hade skickat iväg en bild på oss två som ekipage ..   eftersom den senaste utmärkelsen matte och jag fick hette

Årets Lydnadsekipage 2010 på Uppsala BK och då krävdes det ju lixom att matte måste få vara med på bild ..    ( för utan matte hade det ju trots allt inte blivit några tävlingar alls ..  ) men jag är tacksam över att det blev en annan bild ....    !!


För som om inte utmärkelserna Årets Lydnadsspringer och Årets Lydnads-ekipage på vår hemmaklubb skulle vara nog ..   , så blev vi även i veckan som gick grattade av vår lokalavdelning i springerklubben, och efter diverse förhandlingar så enades matte och jag om att hon och husse skulle få dela på flaskan med det fina röda vinet..   , mot att jag alldeles själv skulle få förfoga över presentkortet, som innebär att jag kan förse mej med leksaker och en massa godis på Brukshundcenter ...   !!!!


Godis som jag sen kan knapra i mej bara sådär när jag blir sugen UTAN att först ha behövt utföra nån som helst "cirkuskonst " för att utkvittera belöningsgodis ...   fast ligga på rygg och sparka mej trött med nån ny rolig boll kan jag ju förstås alltid ägna mej åt när jag tröttnat på att proppa i mej smarra ..     !!


  


Stor   KRAM och TACK   för alla grattis som landat över alla möjliga och omöjliga kommunikationsvägar  !!


// Lizzie med flock

 

 

PS Det var den här bilden hon skickade iväg, och den var väl iaf lite mera vi om man säger såå ...   DS

 

 

                  

 
 
Ingen bild

Nessie

7 mars 2011 21:06

Utomordentligt bildad du är!! Både utbildad och avbildad! Puzz från Nessie

 
Rudi

Rudi

7 mars 2011 22:49

Åh Lizzie, vilken gracil stil du har! Mitt hjärta börjar banka i valstakt, jag vill så gärna tådansa med dig!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Marie o Xit

7 mars 2011 23:04

Men ni är då bara bäst ♥ Grattis till alla utmärkelser ni fått
..... och vad skådar mitt öga??? Jo om inte "vems är svansen bilden" som jag efterlyst på fb =) Nästa profilbild där tycker jag =)
Massa massa kramar till bästkusinen med matte från oss i Oklahoma ♥

 
Storolillnosarna

Storolillnosarna

8 mars 2011 10:34

Godis utan konst är de bästa godisbitarna.... *mums* :)

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Ingen bild

stin@

8 mars 2011 15:18

Så fina bilder på er!
Grattis igen till alla utmärkelser!!

 
Brollan

Brollan

9 mars 2011 07:00

ÄNTLIGEN!!! Vet en matte som har sagt att en annan matte SKA vara med på bild för att att även hon gör ju en insats (även om du säkert inte håller med om att ni gör lika mycket ;-) men å andra sidan så har du ju lyckats ganska så bra med uppfostan av henne. Tänker på alla,hon får inte....som visst rann ut med badvattnet och viss Lizzie får göra lite som hon vill på "fritiden"
;-)
Så jag tycker det inte är mer än rätt att din maatte också får lite "rampljus" på sig
Kram Brollan (som mer än gärna skulle dela godispåsen med dig ;-)

http://sinnasidan.blogspot.com

 
Mirre

Mirre

9 mars 2011 16:13

Mycket fint är det kortet på er =D. Eller båda korten är det

Hoppas att eran semla smakade gotit igår =D
rkamar

http://myflowergirl.blogg.se

 
Ingen bild

Elba, Jenny o Dio

10 mars 2011 18:11

Snyggt jobbat!!!
Ni är förhimla duktiga!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards