Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 27 januari 2011

Himmel och pannkaka ...

Av Lizzie - 27 januari 2011 08:23

Tror nog vi la ut den där länken med " Fritt vinterfölj " från en vintrig och lite slarvig träning på YouTube alldeles i onödan, men det var ju bara för att kolla om det var fel på kameran, eftersom "vi" inte lyckades lägga ut nåt videoklipp direkt här på bloggplatsen ...    men jag tror att matte hade missat en liten detalj ...   tar det senare, ska bara kolla om mina teorier stämmer ... så nu prövar jag med en annan snöbussekvens ... Håll en tumme  ...


För säkerhets skull lägger jag iaf ut en vanlig bild, ifall det skulle krångla igen ...  för ibland kan det här med teknik vara helt underbart ... eller inte alls ..


        



 

Jo, det här med himmel och pannkaka måste jag nog förklara lite närmare, för jag har hört såååå många av mina hundkompisar säga att pannkaka är bland det bästa dom vet ...   och jag min stackare har fått leva utan såna läckerheter ända till förra veckan, bara för att min matte inte är så förtjust i varken ärter eller pannkaka ...   !!!


Förra torsdan lyckades iaf husse ( mot alla odds ..   ) övertala matte att eftersom det var just torsdag kunde vi väl åtminstone för en enda gångs skull äta "torsdagsmat" ...   och jag kan väl säga att det antagligen dröjer innan det blir ärter och pannkaka igen, för matte blev visst väldigt fort mätt just den dan ... men jag fick iaf  äntligen uppleva att pannkakor är himmelska ..  !! 

Slår tom glass, så i fortsättningen får nog matte finna sig att iaf fixa pannkakor åt mej !!! Så det så !!!!


Hej hopp !!

 // Lizzie   

 
 
Ingen bild

Nessie

27 januari 2011 11:03

Rulla runt anser jag att mattarna kan göra själva fö övrigt anser jag att pannkakor smakar mummilimumma och mycke mera! puzz från Nessie

 
Tulla

Tulla

27 januari 2011 11:44

Himmelen er erter! Det aller beste jeg vet, er faktisk erterstuing. Det er bedre enn både pannekake og kjøtt, korv og alt annet! Får jeg ertestuing er jeg i himmelen, det må du prøve!! :D

http://spaniel.no

 
 Rudi o Britt Marie

Rudi o Britt Marie

27 januari 2011 11:53

Men Lizzie, vilka fina snörull! Visst är det helt underbart? Du är ju tusen gånger bättre på skidåkning än vad jag är!! Jag brukar komma på efterkälken eller också springer jag i vägen :) Sen var det där med pannkakor ja... Det är bland det gottaste man kan äta, tycker jag som är väldigt snålfödd på just pannkakor efter som jag har begåvats med en matte som äääääälskar pannkakor, så att få några rester efter henne är dödfött;( Puss på dig snygging!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Kakan o Lassie

Kakan o Lassie

27 januari 2011 12:13

Så du rekommenderar pannkakor alltså. Har aldrig fått smaka sådana men ska försöka starta en kampanj hemma för lagandet av sådana. Smaskiga saker kan man aldrig få för mycket av.

http://collieflickan.blogspot.com

 
Marie L

Marie L

27 januari 2011 13:47

Klart du ska ha "pannkor" Lizzie, mer pannaka åt folket = läs hundarna;-)

http://www.123minsida.se/minos

 
Ingen bild

Marie o Xit

27 januari 2011 14:03

Min matte håller nog med din matte med de dära pannkakorna.... Inte mycket att äta tycker hon men jag håller med Lizzie jag att pannkaka är gott gotti gott gott :)
"mer pannkaka till hundarna" som Marie L skriver :)
Puss från Xit ♥

 
Annika & Hope

Annika & Hope

27 januari 2011 14:56

Så du har lyckats lägga upp en film direkt............inte jag, vad är de för detalj du missat..........kanske jag också missat desamma...Håller med din matte .........pannkakor är inte särskillt gott kram kram

http://www.hundinfo.se

 
Ingen bild

ESSingarna med flock

27 januari 2011 15:37

Pannkakor och snörullningar- något av det bästa som livet har att erbjuda.

Kramisar från ESSingarna

 
Brollan

Brollan

27 januari 2011 20:36

Ähh jag känner mig helt lugn faktiskt för jag VET att bara du får klura en stund så hittar du ett sätt att få pannkaor mist två gånger i veckan. Du är väll inte känd för att vara HSB för ingeting heller ;-)
Love you <3
Brollan Gizmo

http://sinnasidan.blogspot.com

 
Storolillnosarna

Storolillnosarna

28 januari 2011 01:32

Vilka fina snörullningar du fick till. För att inte tala om den härliga skiddragar-galoppen!! <3

Vår matte gillar inte heller pannkakor. "Våfflor m hjortronsylt o grädde ska det va!", säger hon. Vi själva tycker att allt ätbart är det godaste som finns. Nja, Wilbur är förstås lite kräsen av sig - förnäm (pyttsan) pudel som han är.
Förresten finns det färdiglagade pannkakor o plättar på ICA. Våra klubbkompisar Diva, Charlie o Bellas matte brukar ofta ha ett sånt paket med sig. Det har vi minsann vädrat upp!!

Matglada svansviftningar från oss!!

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Ingen bild

Jenny, Elba o Dio

28 januari 2011 15:14

Åter igen en härlig filmsnutt :)

Vi har fått tips om Lithells plättar om man behöver belöna vovven ute i vatten, dom flyter nämligen. Se'n behöver man ju inte käka dom själv, som matte alltså :)

 
Mirre

Mirre

28 januari 2011 17:57

Bellman instämmer att det är supesmaskens med pannkisar =D, det händer ju såklart att han får smaka =D

Javisst är buskotten söt minsann, haha. jag får blunda då han är olydig annars skulle han få hela pannkasfatet, skratt

Ha en underbar kväll
kramar

http://myflowergirl.blogg.se

 
Marie med flock

Marie med flock

28 januari 2011 22:48

Åhh vad mysigt ni har i Björnriket...Kram

http://www.123minsida.se/mariesflock

 
Ingen bild

Siddan&Challe

29 januari 2011 00:56

Himmel, har du inte fått smaka pannkaka förrän nu?! I och för sig ingen vardagsmat hemma hos oss heller. Matte kan inte laga pannkakor, för det blir just det, pannkaka av alltihop. Pannkaka i all ära, det finns så mycket annat som är smaskens oxå. Matte fattar inte hur den lilla valpen som inte skulle äta någonting blev tjejen som äter allting, och då menar jag mat och inget annat ;) Kram och ha en skön helg

 
Terese

Terese

29 januari 2011 18:23

Jisses vad du är insatt, nä själv har jag ingen koll alls - har hört talas om sneda magmuskler men ihärdigt undvikit att ta reda på mer hehe;)

Pannkakor lät lyxigt för en liten odåga till spaniel..:)

Trevlig helg! Kram

http://www.brandwold.se

 
Helena & co

Helena & co

29 januari 2011 22:21

Åh va härligt det ser ut!! Äntligen kunde jag se filen (funkade inte förut) ;)

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Arras o Aylaflocken

Arras o Aylaflocken

30 januari 2011 08:03

Pannkakor i stora lass det är livet det eller hur. Fin bild på er i vinterskruden.

http://www.hoffearras.se

 
Axl & Ruby

Axl & Ruby

31 januari 2011 14:10

Nästa gång kan du väl se till att matten gör en pannkakstårta det kan man väl vara värd när man ställer upp på film :-)

http://www.schnauzeraxl.se

 
Susanne o Pebbels

Susanne o Pebbels

31 januari 2011 16:11

Sötnos, hur söt kan man bli när man rullar runt i snön!!!

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Karin & co

Karin & co

31 januari 2011 21:26

Vad roligt med hund framför skidorna! Ser mig själv susa fram med Miso framför mig :-) Åker ni i spår eller är det på tur? Tror inte jag skulle vara så poppis med hund i spåret här...

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
becca

becca

25 februari 2011 12:59

Hääärlig skidbild ;)

http://www.sweetolga.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards