Lizzieonline ..

Alla inlägg den 21 januari 2011

Av Lizzie - 21 januari 2011 10:52

Tänk vad utvecklingen går framåt ,iaf om man talar om ålder..!   

 

    


Har du någonsin sett en person i din egen ålder och tänkt: - Jag är
glad att jag inte ser så gammal ut!


Jag heter Berit. Jag satt i väntrummet hos min nya tandläkare och
läste ett diplom på väggen och upptäckte hans namn.


Plötsligt kom jag ihåg en lång, elegant mörkhårig kille med samma namn, som
gick i samma klass som mig, för ungefär 30 år sedan.


Kan han vara samma kille som jag hade varit lite förälskad i på den tiden?
När jag sen fick se honom skakade jag snabbt av mig tanken.


Denna halvskalliga, grå mannen med rynkigt ansikte var alldeles för gammal
för att ha varit min klasskamrat.


När han hade undersökt mina tänder tog nyfikenheten över och jag
frågade om han hade gått på Enskede gymnasieskola.


- Ja, det gjorde jag, svarade han.


- När gick du ut då, frågade jag?


- Jag var i avgångsklassen 1978, sa han.


- Du gick i min klass då! Jag log..


Han såg närmare på mig.
Sen sade denna fula, gamla, halvskalliga, ohövliga, fete och elake man:


- VAD UNDERVISADE DU I DÅ?

 

Hoppas nu att inte Lizzie biter sin matte, som olovandes "lånade" hennes blogg, men med tanke på att det är kramens dag i dag, så hoppas jag och tror att hon tycker att det är OK ...    !! 

Kramar kommer här i massor från Lizziematten Birgitta !!!

  

  


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards