Lizzieonline ..

Alla inlägg den 15 januari 2011

Av Lizzie - 15 januari 2011 13:23


När jag sökte på ordet drapera så hittade jag bl a de här synonymerna : ordna i veck, vecka, insvepa; klä, täcka ...    !!!


Beträffande vecka kan man lugnt konstatera att det tom gått MER än en vecka sen jag senast fick access till MIN blogg ...   fast det var visst iofs inte det som menades med synonymen ..


  


Angående insvepa så stämmer väl det väldans bra med vad som hände mej bakom draperiet ( som är tänkt att fungera som ett vindfång när västan ligger på .. ) sent en kväll när jag blev väckt för just kvällsrastning uppe i Grönklitt ...   !!


  

Att uttrycket allt klär en skönhet självklart även stämmer in på mej behöver vi väl inte ens diskutera ...   !? Hoppas jag ...   !!


Men det där med täcka vete katten ... förutom att jag då både ingår i  grupp 8 och då även råkar tillhöra det sk täcka könet ...  !!


Fast jag hade nog istället behövt täcka över mina ögon helt, för vad gör min knäppa matte annat än just knäpper kort på mej ...   både med och utan blixt ..   !!!


Som om inte det vore nog, så påstår hon att den som väntar på nåt gott aldrig väntar för länge, vilket i just det här fallet handlade om att man skulle kunna ladda upp en videofil direkt till sin blogg utan att passera GÅ ..   dvs. U-Tube eller nån annan "ingång" till nätet ...   !!


Tror ni att hon lyckades ????? Rätt gissat ! Svaret är nej, och jag som iaf hade velat visa att jag åtminstone tränat EN gång på ett iofs kort men ändå både fritt och glatt ( åsså lite slarvigt, men bara liiite ...   ) just fritt följ !!


Hoppas att ni har en bra och som vanligt hunderbar helg !!

 

// Lizzie   

 

PS Tills vidare kan jag bara meddela att matte enligt första synonymen lagt pannan i sååå djupa veck ..  att jag lägger in en länk från You-Tube    ! DS

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards