Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 7 december 2010

Isbjörn vs Isglass :-)))

Av Lizzie - 7 december 2010 18:00


  

Kolla vilken jättefin bild ( som min halvsyrra Rusa skickade till mej   ) på en uppenbarligen nära släkting till mej ...  ,  för jag menar att en isglass måste vara nära släkt med en isbjörn hörs välan väldans väl på namnen   !!!


Jamen jag är ju faktiskt döpt till just isglass ifall det var nån som undrade, även om det iofs det är ytterst sällan som man hör någon ropa Ice Lolly häråt ..!!

Möjligen hörs ett varnande tejkitiiiisi ...   fast det brukar ju inte hjälpa, utan jag far mest fram som ett yrväder ändå ..   


Alltså om ni orkar scrolla ner till inlägget från den 22 november, så ser ni nog att även isbjörnen gör som jag, dvs tränar fjärren, men ibland så blir det lixom med benen åt alla håll ...   fast matte för en gångs skull var hänsynsfull och inte visade en sån bild på mej ...   !


Finns några stycken bilder där även jag gjort ett i dubbel bemärkelse pladask-påmagennedläggande likt isbjörnen som oxå strandat, eller om det heter snöat in på sin post ...   !!


  


Isbjörnen på nedre bilden heter iaf Ewa och hon bor tillsammans med sin polare Wilbur i Björnparken uppe "hos oss" i Grönklitt..   , och i förra veckan så firades hon med pompa och ståt som det just anstår en vit nalle, eftersom hon då fyllde fem år   så vi utbringar väl en skål för henne så här i efterhand, enligt modell bättre sent än aldrig ..   !!


Hej hopp !!

 

// Isglassen alias Lizzie   

 

PS För ordningens skull är det väl bäst att jag talar om att bilden på Ewa har husse tagit, så att ingen tror att jag snott den nånstans ..     DS

 
 
Helena, Vilja & Lystra

Helena, Vilja & Lystra

7 december 2010 18:59

Härliga bilder!!

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Sinna

Sinna

7 december 2010 20:07

Isbjörnen högst upp ser ut som den kunde vara släkt med fröken odåga ;-) Hmm.... undrar varför jag tycker det ;-)
Kram Brollan

http://sinnasidan.blogspot.com

 
Rudi

Rudi

7 december 2010 20:14

Men inte kan jag tro att mina kakor och kex skulle vara mutor i lydnadsträningen....nä..det kan dom väl inte vara...nä, det kan jag inte tro...nä, där har du nog fel, gumman!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Mirre

Mirre

7 december 2010 21:34

Ohh sicken söööööt isbjörn Lizzie är släkt med hehe.

Ohh tack vad go du är
kramar

http://myflowergirl.blogg.se

 
Elba

Elba

8 december 2010 07:21

Isglassflickan från den 22/11 är förfärligt söt må jag säga!!!

Ni får kolla i gammelgranarna lite bättre... Dom kanske finns med ost hos er också!!!

http://www.skuttispanieln.blogspot.com

 
Rusa + de andra förstås

Rusa + de andra förstås

8 december 2010 18:56

Lite balansträning skadar aldrig tänkte jag.... Matte grymtar lite när jag säger så eftersom hon tänker mest på att de är utrotningshotade eftersom isarna smälter... Men en härlig bild är det! Idag har jag lite framtidshopp igen!! Kanske kärr... till matte blir pigg snart eftersom hon fick penicillin idag (efter 4 månader sjuk i omgångar...) - nu vill jag ha mycket träning, mycket bus, mycket springande i skogen etc!!!! På tiden!!! Och längtar till julen i Gästrikland! Men denna jul blir jag utan julklapp på julafton eftersom den hittade jag redan för några dagar sedan trots att den var väl gömd, he, he... En härlig gris var det som lät som... en gris.... Grymtade på bra där må du tro!!
Snart ska vi träna ihop tycker jag! Nosgnuss från halvsyrran Rusa + resten av flocken förstås

http://annalenamedhundar.bloggproffs.se

 
Karin & co

Karin & co

9 december 2010 07:22

Ja likheten är slående ;-) Undrar hur han/hon tänkte där på toppen av isbiten.

Kram

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
stin@

stin@

9 december 2010 09:27

Vilken fin proffsig bild din husse fotat på isbjörnen!

http://www.tansandtins.se

 
Wilbur

Wilbur

9 december 2010 11:58

Ahhhh! En isbjörn kallad efter mig!!! Det är rätt! :)

Glada studshopp från Wilbur, den bästa o vackraste svarta mellanpudeln i världen! (sagt av honom själv. mattes anm)

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Susanne o Pebbels

Susanne o Pebbels

9 december 2010 16:06

Jättelika, måla lite brunt på nallarna så går det inte att skilja er åt ;P

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Yatzy o Saga

Yatzy o Saga

9 december 2010 21:25

Hej lilla isglassen.
Vi har en stor bild på en av Grönklitts björnar uppsatt på kylskåpet. Den bilden har Örnen skickat till oss.
Vov Yatzy o Saga
PS matte hälsar och tackar för kryapåsigkramen

http://www.ingers-gmt.se

 
Arras o Aylaflocken

Arras o Aylaflocken

10 december 2010 08:57

vacker isbjörn, vill bara tala om att iceglass är gott så det så. Nog är du en go tös. Ha en bra adventshelg.

http://www.hoffearras.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards