Lizzieonline ..

Alla inlägg den 17 november 2010

Av Lizzie - 17 november 2010 11:45

Ibland brukar jag ju tjuvlyssna när matte pratar med nån kompis, ( nä jag vet ... man får inte göra så ...   ) och i dag råkade jag höra att hon berättade för Brollan Gizmos matte att hon funderade på vad vi skulle göra mer än bara vila oss i form över vintern, och då " råkade " jag höra att ordet agility nämndes ...   !!


Fast eftersom jag tydligen är såååå himla slarvig när jag rejsar över både gungbrädor och A-hinder, så passar det nog bäst med hoppklassen då jag ju ändå alltid lever på just hoppet ...   !!


  



Alltså uppstår det genast ett "litet" problem ..   eftersom slalom för mej brukar innebära att jag ska springa zick-zack mellan mattes ben ..   !!

Hur ska man bete sig för att övertyga Brollamatten Sinna om att hon ska åta sig uppdraget att lära mej slalom på riktigt ...   för visst ser det väl bra ut när Sinna och jag " slalomerar " tillsammans ...   ???

Kliar mej lite bakom vänster öra med höger baktass, för visst ser det väl bra ut på bilden ovan !!! Tips mottages tacksamt !

Övriga "hinder" inklusive både tunnlar, långhopp och däck ska nog kunna övervinnas, tror jag iaf ...     och tankens kraft ska man ju som bekant aldrig underskatta *fniss* !

Men apropå däck så måste jag berätta att det visst blev lite tokigt i dag efter morgonprommisen, för jag trodde att matte hade tänkt sätta igång med "agilityträningen" direkt ...   !!

Nu vet jag ju iofs att matte kan hitta på de mest knasiga gömställen för både det ena och det andra som jag ska leta rätt på och avlämna enligt " no free food " ...   men idag hade hon placerat min metallapport på golvet mitt i en pilatesring ( nåt slags redskap som matte använder i sin hemmaträning ..  ) och då tänkte jag till ..   !!

Kan väl säga som sååå, att matte skrattade så hon tjöt, när jag snabbt som attan på nåt konstigt vis lyckas dyka igenom ringen ..     samtidigt som jag greppar metallen och i full hulahulafart inleverar föremålet i mattes hand , och låter "rockringen" glida ner från mina höfter ...   så där stod jag sen med båda bakbenen inringade enligt nån slags egen modell av två i och två utanför "kontaktfältet" ...    !!



Hej hopp !!!

// Lizzie

 

     

PS Eftersom rockringen bara har en diameter av 35 cm så är det för matte en fullständig gåta hur jag överhuvudtaget lyckades krångla mej igenom den   *fniss*, men för en liten odåga är ju som bekant ingenting omöjligt   DS


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards