Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 7 november 2010

Om linförighet ...

Av Lizzie - 7 november 2010 22:00

ska det här inlägget handla ... , fast då kanske egentligen inte alls det man


i första hand tänker på när man hör ordet linförighet  *harkl* !


Hittade nämligen en gammal bild om det "momentet", och eftersom det trots att kameran var nedpackad inför dagens utflykt till skogarna i Danmark ( alltså inte landet Danmark utan orten utanför Uppsala ) inte resulterade i nån ny bild att skriva om ..    så blev det en gammal bild just från dagens datum men anno 2006 och Grönklitt, enligt modell bättre brödlös än rådlös .. !


För det första så har jag aldrig riktigt förstått mej på hur man ska tolka kombinationen skylten och frälsarkransen, för jag antar att det inte är tänkt att det som ska hamna på grillen först ska tvagas vid badplatsen ..   eller är det kanske tänkt att man ska dra upp firrar, som fångas på kojbojvis med lasso ...   för att därefter grilla dom över öppen eld !?!?

Jag tänkte iaf testa just lassometoden, men fick i vanlig ordning inge cred för det inte ...  !

Det var nämligen inte första gången som jag försökte mej på linförighet a la modell liten odåga, och matte hjälpte mej att plocka fram ett av de första bildbevisen, när jag var runt halvåret och skulle få prova på "vinteridrott" för första gången ..   !!

Eftersom jag då som nu var rätt "vidlyftig" så tyckte matte nämligen att hon var rätt  fiffig som lät en tolklina hänga bakefter mej, bara för att det skulle vara lättare att få hejd på mej ..   trodde hon ja   !!

Fast kolla på bilden hur jag rätt så delikat löste det lilla problemet   !!

  


Gissa om husse och matte såg rätt så snopna ut när jag sas på egna tassar helt sonika samlade upp linan som bara hängde och dinglade efter mej ...   !!!

Så om jag får säga det själv så tycker jag att jag är rätt bra beträffande just linförighet ...   bara jag får vara lössläppt och fri !!!


Hoppas att ni haft en lika skön och hundig helg som jag haft !

// Lizzie    

 
 
Kerstin o Storolillnosarna

Kerstin o Storolillnosarna

8 november 2010 10:10

Haha! Du är ju bara BÄST!! (Undrar om man har sagt det förut?) Självklart samlar man ihop linan. Hoppas du med ett fnys kastade linan inför din mattes o husses fötter, o sa: "Jag kan va fri! Linan får ni bära själva!"

Wilbur hade ofta släplina i sina unga dar pga hans notoriska rymmartilltag. Fast han kom aldrig på att samla ihop linan så där fint. Smart pudel till trots.

Ang grillplatsen tror vi på det sistnämnda, att den bojinfångna fångsten kan grillas vid grillplatsen.

Glada svansviftningar!!!

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Rusa + de andra förstås

Rusa + de andra förstås

8 november 2010 13:21

Ser ut som mig när jag hittade "tåtar" i min ungdom.... ALLT skulle in i truten och dundras omkring med.... Iofs kan jag ha lite "små tendenser" åt det hållet fortfarande, harkl... Däremot sa min matte något när hon också fick läsa din blogg - att jag aldrig fick ha en lina på mig eftersom jag var enormt följsam. Där är vi visst olika varandra, jag rymde aldrig när jag var liten. Hmmmmm..... kanske ska prova i vuxen ålder, eller??!!
Nej, bäst jag slutar skriva, matte ser lite förgrymmad ut när jag skrev om att rymma.... hjälp.....
Nosgnuss från Rusa
PS: Matte ska vara hemma hela veckan sa doktorn och till VC på fredag.

http://annalenamedhundar.bloggproffs.se

 
Ingen bild

Mirre

8 november 2010 13:56

Haha vilken charmig bild, ska hon grilla minsann =D

Tack för raderna hos mig
kramar

 
Karin, Wilma och Miso

Karin, Wilma och Miso

8 november 2010 19:28

Man får inte vara dum, det går ju göra linförighet på många sätt, och det där var väl ett av de mer användningsbara :-)

Hå hå hå, vi kanske har åldern inne för att tävla. Men låt oss säga att Miso är ganska omogen för sin ålder. Vi väntar tills de två hjärncellerna behagar samarbeta. Eller som husse säger, med 40 gram slät hjärna, vad kan man mer begära?! Men vi ska nog lyckas göra den lite mindre slät.

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Nessie

8 november 2010 19:47

Allså, det måste ju betyda att livbojen ska grillas!! Varför??Ja säg det , men tvåbeningarna har ju så mycket konstigheter för sej så hälften kunde räcka....puzz från sýster Nessie

 
Brollan Gizmo

Brollan Gizmo

8 november 2010 21:10

JA bra kvinna eller tik reder sig själv...det har väll alltid varit ditt motto så jag är inte så förvånad ;-)Och rådlös DU!!! Nääää tänkte väll det ;-)
Kram brollan Gizmo

http://sinnasidan.blogspot.com

 
Susanne o Pebbels

Susanne o Pebbels

9 november 2010 16:12

Testa den där linförigheten på tävling nästa gång ;)

Hon är urgullig!!!

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Terese

Terese

9 november 2010 17:13

Haha skön linförighet, synd att det inte finns i ekl annars hade jag velat se er visa upp det nästa gång:)

Tack, jag gillar också den bilden:)

kramkram

http://www.brandwold.se

 
Ingen bild

ESSingarna

10 november 2010 12:09

Det är en linförighet helt i vår smak.

Kramisar från ESSingarna

 
Ingen bild

Maria & grabbarna tre!

10 november 2010 13:08

Underbar bild på "Linförigheten"
Nu fick vi skratta lite!!
Tack & ha det gott!!!

 
Rudi

Rudi

11 november 2010 15:22

Det var väl det jag kände på mig ... att du både är snygg och smart. Just min typ!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Mirre

Mirre

11 november 2010 21:57

Ohh vad härligt det är med snön, inte sant =D

Hoppas att allt är bra
kramar

http://myflowergirl.blogg.se

 
Jennie, Felix & Robin

Jennie, Felix & Robin

11 november 2010 22:13

Haha, ja det är typ samma typ av linförighet som Robin brukar köra. :-P När matte är klantig och tappar Felixs koppel brukar jag till Bobban kommendera "fånga Felix" varpå han överlycklig hämtar kopplet med en något besvärad Felix i! ;) Tycker att jag borde kunna överlåta åt Bobban att kvällsrasta "storebrorsan", det vore ju något?! ;)

Ja en fullt-upp helg har vi haft så nu är det bara att träna på på våra hemläxor! Får se om det kanske händer någon mer dag att jag "råkar" träna lydnad, vem vet... ;-)

Ha det bra! Kramar från snömonstren ett par mil söderut

http://springer.ejneroos.se

 
Kakan o Lassie

Kakan o Lassie

12 november 2010 20:00

Wow vilken linförighet! Vad smart du är tjejen. Nospussar från en nybadad Lassie.

http://collieflickan.blogspot.com

 
Mirre

Mirre

13 november 2010 16:47

Trevlig helg till er
kramar

http://myflowergirl.blogg.se

 
Lotta & Gilda

Lotta & Gilda

15 november 2010 18:46

Ja, vi har alla våra tolkningar ;) *fniss*
Minns bilden (den översta) som igår, och ni kan väl inte mena att den är från anno 2006 *ögon stora som tefat*?!
Tänk här har vi ett eget Marocko...
Ha det gott!
KRAM :)
Ps. Hittade ditt inlägg och några till bland skräpposten! Skumt! Ds

http://minflock.com

 
Marie L

Marie L

15 november 2010 23:40

Har ni gått i ide?

http://www.123minsida/Minos

 
Arras o Aylaflocken

Arras o Aylaflocken

17 november 2010 07:58

Bra sätt att lösa problem med linan. Här har det varit hundhelg med en till, passade Signe i helgen. Toppen på helgen var barndop också så det var fullt upp. Ha en bra vecka

http://www.hoffearras.se

 
Helena

Helena

24 november 2010 15:12

Det är en sorts liförighet som min Vilja också är väldigt bra på.....mpåste alltid "samla ihop" kopplet om det hänger och släpar efter henne ;)

http://holmstorp.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards