Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2010

Nu ska man ju som bekant inte ropa hej ....

Av Lizzie - 17 oktober 2010 14:56

förrän man är över bäcken alltså, men nog vore det mycket konstigt om vi nu inte ( med dagens femte och sista start för säsongen ) skulle ha säkrat utmärkelsen Årets Lydnadsspringer som Springerklubben har som vandringspris ...    , men säker kan man ju aldrig vara ...   så vi väntar med "hejet" ...    !!


  

Det låter väl konstigt om jag säger att egentligen ville inte matte att vi skulle starta nåt mer i år, eftersom det enda vi ju faktiskt ägnat oss åt under hösten är att träna inför dels det jaktprov som var förra torsdan, men även det som vi är anmälda till kommande fredag ... , men som vi fortfarande inte vet om vi kommer med på ...   !!


En av anledningarna var förstås oxå att matte  trodde att vi då skulle riskera att ( otränad som jag är bland rutor och ränder, förutom dumrutan som vi verkligen "nött" både tokigt och slugt  ...   ) sabba våra fina svit, som alltså tills i dag bestod av fem starter och lika många förstapris sen förra hösten ...  !


Men, men risken att vi skulle missa årets lydnadsspringertitel pga att vi bara hade fyra starter, när det är de fem bästa resultaten som räknas, gjorde att vi chansade på att iaf få minst ett tredjepris, och visserligen hade jag ju om man så säger inte min bästa dag på jobbet ...  men det räckte ändå till dagens enda förstapris och då även klassvinst igen   !!!


Så om vi nu summerar lydnadsåret från 18 oktober i fjol, ( efter att jag ätit sköldkörtelmedicinen i ca ett halvår ) när jag vann uppe på min favvoklubb Skutskär, och avslutar året i dag den 17 oktober med att stå överst på pallen i Östhammar, så är nu mitt FACIT 6 starter med lika många förstapris, varav fyra klassvinster och två andraplaceringar   och då får väl matte stå ut med att jag i dag slarvade bort några poäng, men det är lika mycket hennes fel som var rätt otydlig om du frågar mej alltså ...   !!


Vi inledde iaf med tior på gruppmomenten, jag "lekte" lite på ff som gav 8,5 men slog till med en tia på dumrutan   men sen kom första katastrofen, för jag missade att matte ropade stå på inkallningen, så det blev ett rejält dk och betyg en femma ( sist hade jag tio på det ... *harkl* ) och antagligen av bara farten missade jag tian på rutan, för där var det avslutningen som drog ner till en nia   !

Apporteringar ska vi kanske inte prata om alls, för på dir.apporten pekade matte ( vi har olika syn på den saken matte och jag ska väl tilläggas ...   ) käpprätt i nitti graders vinkel, men det räckte med att hon gjorde ett "UT-tecken" så fattade jag vad hon menade och hämtade rätt apport, fast det är länge sen jag hade nån sjua på apportering, och av bara farten så fortsatte jag med den siffran på både hopp-apport och vittringen ...   !!


Matte, som iofs aldrig tittar på betygen, tittade på mej och undrade vad jag höll på med, så för säkerhets skull ryckte jag upp mej och avslutade som jag gjort så många gånger förr, nämligen med en tia på fjärren ...   !!


Åh totalt blev det då 264,5 poäng i dag, vilket iofs drar ner snittet, men det spelar egentligen ingen roll, för när det gäller kvalet till nästa års SM, så är det snittet på de tre bästa tävlingarna som räknas, och beträffande årets lydnadspringer så är det enbart prisvalören som räknas ...    !!


  


Ha en förhoppningsvis skööön och (h)underbar avslutning på helgen !!

 

// Lizzie 


PS  TACKför alla hållna tummar o tassar och redan fådda grattis  

samt stor kram och tack för sällskaptill våra kompisar Marie & Alice,

som i dag kom tvåa en halv poäng ifrån ett första pris  !!! Attans oxå !!! DS

 
 
Ingen bild

Nessie

17 oktober 2010 16:00

Så ska en slipsten dras!! Årets Lydnadsspringer smakar mycke mumma!Puss från Syster

 
Rusa med familj

Rusa med familj

17 oktober 2010 16:18

Jag är så imponerad och.... avundsjuk.... Jag vill också ut och röra mina lurviga på tävlingsbanorna!!! Men matte är snurrig i knoppen av medicinerna säger hon och vågar inte ens sätta sig i bilen. Och helt tyst är hon också, undrar vad hon håller på med. Men.... vilken träning på kroppsspråket! Hon kan ju, gamla matte! Mestadels förstår jag och resten bryr jag mig inte om - låtsas som att jag inte ser, fniss.....
Ja du Lizzie! Man är då imponerad! STORT GRATTIS till första pris idag och klassvinst men framförallt den säkrade titeln: Årets lydnadsspringer!!! YES, där satt den!!!!
Matte säger att hon inte kommer att skicka in i år, förstår du varför? Jag som haft så "kul" på tävlingarna, hmmmm.... Nåja, får väl skärpa till mig i 3:an så vi också får vara med på listan!!! Och så får tanten som hon vil....
Nosgnuss från Rusa med familj

http://annalenamedhundar.bloggproffs.se

 
Annika & Hope

Annika & Hope

17 oktober 2010 18:34

Hörda att de gått super idag igen. Så STort GTATTIS till er båda.

Kram

http://www.hundinfo.se

 
Marie L

Marie L

17 oktober 2010 18:44

STOR GRATTISKRAM från oss, SNYGGT! :-)

http://www.123minsida.se/minos

 
Kerstin o Storolillnosarna

Kerstin o Storolillnosarna

17 oktober 2010 18:50

JÄTTE-GRATTIS!!! Du o din matte är ju super-bäst!
Detta är verkligen imponerande. Hihi! Och visst strular du ibland lite på flit - bara för att visa hur svåra alla lydnadsmomenten verkligen är! Likt en cirkus-artist alltså.

Glada svansviftningar!!

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Karin, Wilma och Miso

Karin, Wilma och Miso

17 oktober 2010 19:09

Grattis!!! Ni är så duktiga!

En undran, vilka symptom hade Lizzie som visade sig vara problem med sköldkörteln? Temperament, päls etc.

Kram

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Rudi

Rudi

17 oktober 2010 20:12

Superstort grattis till dig min nya, duktiga, snygga blogg-tjej! Så fantastiskt roligt och så strongt gjort! Och matten tacka för tipset om snabbare lydnadslistan, som hon inte lyckats lista ut att den fanns utan er hjälp! Vi har långt kvar till ett förstapris i trean, men vi ska dit under 2011 absolut! Kram till dig och matten!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Helena & co

Helena & co

17 oktober 2010 21:15

Heja Lizzie & matte ni är bäst, ni är dom som vinner mest!!! Heja, heja, heja!!!

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Eva-Lis och Springertjejerna

Eva-Lis och Springertjejerna

17 oktober 2010 21:15

Ett JÄTTE STORT GRATTIS!! Åh va duktiga Ni är!!
Höst kram från oss i Dalarna som jagat älg förra veckan

http://willowgrouse.com

 
Ingen bild

Marie med flock

17 oktober 2010 21:17

Grattis kram från oss som har idag gått i ide...

 
Jennie, Felix & Robin

Jennie, Felix & Robin

17 oktober 2010 22:40

Ni är ju bara för grymma, SUPERSTORT GRATTIS igen!! :-D

http://springer.ejneroos.se

 
Torsten

Torsten

18 oktober 2010 07:48

Faaan!!! Skulle göra en monster-ängel i snön till dej....men snön är nästan borta nu! Jag lovar att jag fixar det sen, nu måste jag sätta igång snödansen så att det kommer MYCKET snöööö....
Kramar!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Ingen bild

Brollan

18 oktober 2010 07:57

JÖSSES...nu har jag slut på ord liksom....Drar till med ett NI ÄR JÄTTE JÄTTE BÄST..och det känns ändå lamt i sammanhanget ;-) Du är nog inte bara årets springer utan århindrades tror jag, för det finns väll ingen springer vad jag kan komma på som har presterat det du har gjort!!!
HIPP HIPP HURRA en gång till.
KRAM från världens stoltaste brolla

 
stin@

stin@

18 oktober 2010 10:24

Bamsegrattis!!!

http://www.tansandtins.se

 
Ingen bild

De skäggiga två i Björklinge

18 oktober 2010 15:30

GRATTIS!!!!! Vad duktiga ni är!!!

 
Ingen bild

Marie o Xit

18 oktober 2010 18:36

Har ju redan sagt det men det tåls att sägas igen och igen och igen..... Ni är TOK-DUKTIGA =)
Bästa kusinen ♥ Du ska veta att vi är alldeles väldans avundsjuka på er =)
Vi tränar och tränar och läser mantrat "ingenting är omöjligt" om och om igen... och kikar på bilden vi fick av er förr... den på pingvinen =)
Gäller bara för matten att injicera "tålamod" i kroppen för den genen blev liksom bortglömd i tillverkningen på henne .... =)
STOR GRATTISKRAM kommer här och nu bara MÅSTE vi få till en träff snart
♥ från oss ♥

 
Karin, Wilma och Miso

Karin, Wilma och Miso

18 oktober 2010 22:03

Anledningen till att jag frågar är att Wilmas bror nu misstänks ha hypotyeros alternativt Cushings. Han ska utredas nu. Hans matte är naturligvis väldigt olycklig och orolig. Efterlyser människor som vet mer/har erfarenhet, framför allt om Cushings.

Jag är nojjig för om jag ska kastrera Wilma. Om det kan trigga igång något hormonellt om det är så att hon är predisponerad för autoimmun sjukdom (en valp med Wilmas linje har visat sig ha tollarsjuka, en annan förutom brorsan autoimmun sköldkörtelsjukdom)

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Mirre

Mirre

19 oktober 2010 10:08

MEn grattis, jihiooooo
kramar

http://myflowergirl.blogg.se

 
Mirre

Mirre

19 oktober 2010 10:51

Tack så mycket =D, klart du ska ha massor av grattis =D
kramar

http://myflowergirl.blogg.se

 
Jessica

Jessica

19 oktober 2010 12:32

Ojoj...jättegrattis från oss!!!!
Ni är verkligen fantastiska:)

Många kramar:)

http://www.yrlabus.se

 
Lotta

Lotta

19 oktober 2010 15:58

Ojojoj vad är det man läser! STORT GRATTIS till er!!! Ni är fenomenala ni två :)

KRAAAAAM!

http://minflock.com

 
Ingen bild

Maria & Prince mfl

19 oktober 2010 18:00

Jisses MEGAGRATTIS igen till er!! Ni är ju grymma på planen ,ja i allt ni företar er!!!
Underbart att läsa!!
Njut!!

 
Petra & Co

Petra & Co

19 oktober 2010 20:59

Super duper Grattis igen :) Ja stort sett alltid när man kikar in här är det nya finfina resultat att gratta till :) Men vi kikar gärna in och grattar gärna fler gånger så klart!

Hälsningar från oss i Norr!

http://petraz.se

 
Ingen bild

Sylvi Åsberg

20 oktober 2010 10:55

Ååååh va ni är BRA. STORT SUPERGRATTIS.
Mamma Selma m. fam.

 
Ingen bild

Ann Lundin

20 oktober 2010 18:46

OTROLIGT!!!!!
Vad ni är BRA!!!!
Det är så himla roligt när en springer får lov att stå högst upp på prispallen i lydnad och dessutom i elitklass!
MVH Ann

 
Ingen bild

Sydney&Charlie

20 oktober 2010 21:56

Djupt imponerade sänder vi många och varma GRATTIS-kramar. Vore attans om det inte blev Årets lydnad nu. Vi kastar iväg några slängkyssar och hojtar grattis när vi passerar trakterna på fredag kväll. Kramiz

 
Yatzy o Saga

Yatzy o Saga

21 oktober 2010 12:32

Hej
Matte tackar för tröstekramen. Personligen tycker jag att Saga och jag behöver tröstas. Matte åkte till Högbo bruk utan oss och var borta LÄNGE!Hon har varit på spa med "örnen".
Vi gratulerar til alla fina resultat. Matte muttrar något om att eftersom vi gick i småskolan tillsammans så borde jag vara åtminstone hälften så lydig som lilla odågan.
Jag vet inte vad hon menar med det, är ganska lydig men det där med rutor och sånt är inte min grej.
vov Yatzy

http://www.ingers-gmt.se

 
Ingen bild

ESSingarna

21 oktober 2010 15:17

Grattis, grattis grattis!!!!!
Ni är fantastiska.

Grattiskramar från ESSingarna med flock

 
Mirre

Mirre

22 oktober 2010 00:21

Ni svävar nog på rosa moln ännu =D, hoppas det i alla fall =D
kramar

http://myflowergirl.blogg.se

 
Terese, Gus och snart Keeto:)

Terese, Gus och snart Keeto:)

22 oktober 2010 11:16

G * R * A * T * T * I * S!!!!! Vi ropar inte heller hej än, men vi viskar hej till er, för vi tror stenhårt till er!!:D Snyggt jobbat (som vanligt får tilläggas numera!)

Ha en riktigt skön helg!

http://www.brandwold.se

 
Arras o Aylaflocken

Arras o Aylaflocken

22 oktober 2010 11:42

JÄTTE STORT GRATTIS till dig och matte, VAD KUL att det gick så bra. Men ni har ju tränat och legat i. Ni är ju bara så bra. Ha en bra helg och vecka och njut av det hela.

http://www.hoffearras.se

 
Ingen bild

Lena Olsson

23 oktober 2010 12:39

Nämen, vad ser jag!? Ni är så himla duktiga, grattiskramar på er igen!!!! Jag är imponerad! Vete tusan om Elton och jag kan matcha det här, men vi ska ge det ett försök! Kram Lena!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards