Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2010

Vi hade iaf tur med vädret .....

Av Lizzie - 9 oktober 2010 19:50

på mattes namnsdag i torsdags alltså ...   men sen var det väl iofs slut på superlativerna om man säger såå ...   !!

  

Bästa kusinen Xit och jag  träffades alltså i torsdags morse på Stensta gård i Norrtäljetrakten, där vi sammanstrålade med ytterligare 11 förväntansfulla fyrbeningar som skulle "pröva sina vingar" på ett officiellt spanieljaktprov

i SSRK Östras regi  ..   !!


Tjaa, sammanfattningsvis kan man väl lugnt säga att vi iaf var i sk gott sällskap vi åtta som hade en ensam rund siffra på våra kritiklappar ...   och att matte nu inte hittar rätt på min kritiklapp kan iofs kvitta lika, för det visste vi ju redan sen förut att jag är för vid i mitt sök ..     !!


Tror tyvärr inte att det stod ett enda positivt ord på lappen, och det enda positiva för vår del var nog att domaren efter "första släppet" iaf  ville se oss en andra gång   !


Flera av deltagarna fick alltså  av olika orsaker tacka för sig redan efter de första inledande fem minutrarna ..   , men när det började bli lite spännande dofter i marken, så blev vi oxå avtackade med beskedet att för dagen var vi inte prisvärda nog ...  !!!


Det kan väl förresten oxå hända att jag ibland hamnade på ett stickspår ( sticksök hette det visst påstår matte .. ) men visst var det attans snöpligt att jag inte kom för fågel ..   och dörför inte fick visa upp det som faktiskt är mina starkaste sidor,  nämligen att jag är fast i skott, har en kanonbra minnesmarkering och levererar in såväl varmvilt som dummisar snyggt och prydligt ..   , men äsch, vad är väl en bal på slottet ....    !?


Men, matte är iaf jättenöjd med att jag trots mitt lite vidlyftiga sök ( som till största delen utfördes i galopp ) inte gick ur hand ..   och att jag visade att jag faktiskt är dirigerbar in i vilken risig terräng som helst ...   !!


Så kontentan av det hela blev alltså att fem hundar av tretton gick till pris, att det blev en väldans lång dag, och att tyvärr de åskådare som letat sig till platsen inte fick nån som helst chans att se någon hunds arbete ..   , och då blir det ju lite knepigt när man får höra att det är jättebra att just åka och titta på jaktprov för då lär man sig mycket ...    !!


Hej hopp mestadels i galopp   !!

 

// Lizzie

     



PS Försökte övertala Marie och matte om att Xit och jag skulle kunna få testa på det här med parsläpp ..,( fast i liten skala då och inte på riktigt som  i eliten ..   )   men den idén var det konstigt nog ingen som riktigt trodde på *fniss* !  Tror vi skulle ha haft jättekul minsann ...    DS


 
 
Ingen bild

Nessie

9 oktober 2010 21:30

Verkar som onödigt att hitta den där lappen!! Vi vet ju att du är bäst i alla väder! Puzz och kra från Syster

 
Karin, Wilma och Miso

Karin, Wilma och Miso

9 oktober 2010 23:29

Ja ja, vad är väl ett papper... Synd att ni inte fick visa mer vad ni går för. Tänk vad svårt det är i provsituationer, hundarna jättetaggade. Ja, de har ju roligt iaf.

Kram

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Storolillnosarna

Storolillnosarna

9 oktober 2010 23:33

Äsch o attans!! Du är bäst ändå. Du hade nog den finaste galoppen på fältet. Så det så!!

Glada svansviftningar från oss

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Arras o Aylaflocken

Arras o Aylaflocken

10 oktober 2010 08:21

Vad då,då, om man inte hittar rätt alltid, du är ju en attans duktig tjej ändå Lizzie, andra får tycka vad de vill så det så. Ha en fortsatt bra helg i det fina höstvädret. Nästa gång blir det nog full pott tror vi.

http://www.hoffearras.se

 
Helena

Helena

10 oktober 2010 12:47

Ja det är ju lite snöpligt ibland :( Jag vet ju hur det är att ha en hund som vill så det värker ;)
Vi var tyvärr 15 meter från ett förstapris på viltspåret idag......också det lite snöpligt när domaren står och svär att han tyvärr inte kan ge ett förstapris till en sååå duktig hund ;) Men men det är ju som sagt bara att bryta ihop och komma igen. Kram

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Siddan&Challe

10 oktober 2010 13:01

Attans, vi trodde faktiskt på er. Nåja, nu har ni testat och kanske går det fler tåg. Grattis i efterskott till mattes namnsdag i alla fall. Kramiz

 
Ann Lundin

Ann Lundin

10 oktober 2010 17:00

Hej på er!
Det låter som om ni har gjort ett bra arbete. Tänk på att domarna dömer väldigt olika så det är bara att komma igen!!!
Hälsar Ann och fyrbenta!

http://www.astrosprings.se

 
Annika & Hope

Annika & Hope

10 oktober 2010 17:43

Hmmm synd, men nästa gång går de säkert bra (de går val att prova igen? kan inte de där med jaktprov....) Ni är ju så duktiga på såååååååå mycket annat. :-)) Kram kram från oss i Ockelboskogen

http://www.hundinfo.se

 
Rusa + de andra förstås

Rusa + de andra förstås

10 oktober 2010 18:55

Äsch.... Lite vid i söket - då har hon inte sett mig inte! Jag letar ju tom i äppelträden efter fåglar - de ska ge f.. i mina favoritfrukter!! Och rackarns om det är någon fågel på tomten - de får lyfta snabbt annars springer jag ÖVER dem.... För jag hinner då inte få stopp på tassarna inte för det går ju liksom lite snabbt.... harkl.... Go for it syrran! Försök igen så ska du se - visa dem bara!!
Nosgnuss från Rusa med familj

http://annalenamedhundar.bloggproffs.se

 
Ingen bild

Brollan

10 oktober 2010 20:31

Nästa gång så sitter det!! Annars kan du komma hit och svänga dina lurviga tillsammans med mig och stöta älg. Då får man vara hur vid man vill
;-)
Kram brollan

 
Ingen bild

Marie o Xit

11 oktober 2010 14:45

Det där med parsläpp hade nog inte Xit sagt nej till heller =) =)
Och det hade med all säkerhet blivit ett släpp på deras villkor och inte så som vi tvåbeningar tänkt oss =)
Hej hopp från oss ♥

 
Ingen bild

Lena Olsson

11 oktober 2010 21:34

Hejsan svejsan!
Vad är väl en nolla i protokollet, vi har fler..hi hi? Det är bara och ge sig på`t igen...Ni hade det trevligt i alla fall, jag kan längta till den där gemenskapen ibland. Många kramar Lena!

 
Mirre

Mirre

11 oktober 2010 21:42

Ni är fantastiska och grymma, det kan inte alltid klaffa. Du såg ju ändå possitivt med henne, vissa fick ju bryta. Ni är snart där igen

Kör på, ni har det där det vet ni ;)

kramar

http://myflowergirl.blogg.se

 
Jessica

Jessica

11 oktober 2010 22:00

Kanske inte alls var en nolla, det kanske var bokstaven O för ja...Ovanligt trevligt ekipage eller så;)
Klart ni kommer igen och säkert med bravur också:)

Kram från oss:)

http://www.yrlabus.se

 
Ingen bild

Marie med flock

12 oktober 2010 21:31

Nästa gång så tar ni det....

 
Lena, Atlaz o Ginger

Lena, Atlaz o Ginger

12 oktober 2010 21:39

KRAAAAM och fy tusan så duktiga ni är!!!
Vad är väl en nolla om man har en trevlig dag tillsammans med en fantastisk hund :)
Så fina ni är föresten på kortet tillsammans, och GRATTIS i efterskott till matte och hennes namnsdag samma dag *kraam*
Jag tycker ni ska ta med er allt bra och mindre bra, spotta i tassen och komma igen SNART så jag kan få möjligheten att få vara med och titta på er och njuta av ert arbete på fältet :) För jag är säääker på att det såg fint ut, så det så!

Sköt om er och massor av kramar
Lena, Atlaz och Ginger

http://www.gladiatorkillarna.se

 
Ingen bild

Lena Olsson

12 oktober 2010 21:50

Hejsan!
Lycka till på nya jaktäventyr då, vi håller tummarna här. Är det på nära håll så man kan komma och kika?!
Kram Lena!

 
Ingen bild

ESSingarna

15 oktober 2010 14:29

Titta inte på den där lappen, vi vet ju att ni är bäst. Det där med parsläpp låter helt rätt. Två glada ESS samt fågel= jättekul.

Vi håller tassar och tummar för kommane stordåd.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards