Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 24 september 2010

Om jaktlust, sök, mönster och vidd mm ...

Av Lizzie - 24 september 2010 08:30

står det att läsa i Jaktprovsbestämmelser för spaniel, och den senaste tiden har jag roat mej med att försöka bocka av hur jag nu ligger till inför det fältprov som kommer att äga rum om två veckor, och där jag faktiskt kommit med och lottats som nr 12 av fjorton startande hundar   Oooooooops !


Jag har ju den senaste tiden övergått från att "hjälpa till" med att rasta Lasses duvor till att få både fasaner och rapphöns upp i luften ...   och tro´t eller ej, men när sen matte både blåst i sin visselpipa och satt upp en " stopptass " mot mej, så har jag bara lugnt och stilla satt mej på min lilla bak ...   och varit riktig  stadig i uppflog som det så vackert heter !!!


Undrar om inte matte och jag blivit lika förvånade över min plöstligt nyvunna stadga ..    trots att det "smäller" runt öronen på  en !?

Nåväl, på frågan om jaktlust finnes kan jag alltså svara ett obetingat JAA och vad beträffar sök så är jag riktigt duktig på att söka, åsså tycker jag förstås att ju "risigare och trassligare" terräng, desto skojigare att leta   även om matte är av en annan åsikt beträffande hur "risig" jag sen blir i pälsen ...   !!


Apropå päls kan jag berätta att jag nu begåvats med en mycket kortare och sportigare frisyr inför det kommande fältprovet  ..  !!


Att jag ska söka efter ett visst mönster har jag sen länge fattat, men att förstå vidden av ordet vidd i det här sammanhanget, då blir det plötsligt svårt igen ...  fast beskyller matte på  att jag vill mörka att jag ibland blir alldeles för vid i söket .. men då skyller jag förstås på att vinden drar och skeppet far   !!


  



Jag tror iaf att jag greppat det där med att greppa apporter på ett bra sätt, så att man varken tappar "godset" eller kantstöter det med sina tänder ...   för då blir det reklamation alternativt avdrag på "betalningen" , och det vore ju i så fall himla synd ..   !!


Hej hopp !

// Lizzie    



 
 
Mirre

Mirre

24 september 2010 13:10

Sicken duktig jaktintresserad grej, vad söt hon är som greppar ordentligt också.

tack snälla för raderna hos mig
kramar

http://myflowergirl.blogg.se

 
Ingen bild

ESSingarna

24 september 2010 15:05

Vi håller alla tummar och tassar för att jaktprovet skall smaka fågel.

Kramisar från ESSingaerna med flock

 
Arras o Aylaflocken

Arras o Aylaflocken

24 september 2010 16:25

Vi skall så klart hålla både tassar och tummar för att damen skall lyckas med jaktprovet. Men man behöver nog inte tvivla på att hon klarar det, en sån fin och duktig tös som Lizzie. LYCKA TILl

http://www.hoffearras.se

 
Ingen bild

brollan

24 september 2010 20:17

Då säger vi "skitjakt" på er, för så säger dom stora mäktiga jägaremännen här hemma till varandra när dom ska ut på begivenheter :-)
kram Brollan som också håller ALLT som går att hålla inför provet
Kram

 
Marie L

Marie L

24 september 2010 20:48

Ser ju att gå fint det där Lizzie, du klarar provet galant! :-) Ha en bra helg, vi ses!
Kramar från oss

http://www.123minsida/Minos

 
Ingen bild

Siddan&Challe

24 september 2010 23:31

Lycka till på fältet. Vi ska hålla både det ena och det andra för er, stenhårt också. Helsäkert tror vi på att det blir ett pris. Ha en trevlig helg Kram

 
Mirre

Mirre

25 september 2010 14:09

tack själv att du vill fortsätta, tycker om dina besök =D

Hoppas att du har en bra lördag
kramar

http://myflowergirl.blogg.se

 
Ingen bild

Lena Olsson

25 september 2010 23:18

Håller tummarna för er att ni lyckas bättre på stadgan än oss!
Mången kram från oss....
Zigge, Elton och så matte Lena!

 
Storolillnosarna

Storolillnosarna

26 september 2010 10:19

Aha! Du ska fältprovas om ett par veckor. Va kul! Självklart kommer du lyckas att rasta pippilynglarna ordentligt ackompanjerad av pang och oväsen.
Och lite "ris" till fågelmiddagen är väl bara gott - med currysås till. Din matte borde inte klaga på din "risinsamling" med hjälp av pälsen. ;)

Glada lycka till-svansviftningar från oss!

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Helena & co

Helena & co

26 september 2010 18:01

Åh va spännande med jaktstart! Lycka till vi kommer såklart hålla allt det vi har ;)

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Maria Prince mfl

Maria Prince mfl

26 september 2010 21:02

Halloj!!
Vi tvekar inte en endaste sekund på Lizzies motor och arbete på fält!!Det där grejar ni lätt som en plätt!! :)
Kram på er!!!

http://www.123minsida.se/Beautiful-Eyes/21528143

 
Ingen bild

Ann Lundin

26 september 2010 21:10

Jag vill passa på att gratulera till de senaste framgångarna på lydnadsplanen samt önska lycka till på jaktprov!!!!
MVH Ann och fyrbenta!

 
lotta  med Juni ,C0la

lotta med Juni ,C0la

27 september 2010 09:06

åh vad spännande. stort lycka till:):)JODÅÅ tackar som frågar, vi mår bra:)Nu när jag såg din kommentar vart jag tom lite bloggsugen och hör o häpna...jag lyckades få till ett blogginlägg:)

http://jjuniocola.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mervi och tjejerna

27 september 2010 18:57

Vi säger lycka till! och vi håller tummar och tassar här i Västerås.
Kramizz

 
Ingen bild

Tjocka släkten

27 september 2010 21:55

Det är väl klart att vi håller tummar och tassar för släkten är värst, eller hur det nu var !? Bäst kanske ???

Glada svansvift kommer iaf här :-)))

 
Kattis

Kattis

28 september 2010 21:09

Håller tummarna för att jaktprovet går bra! Trots att du har mindre päls än tidigare! ;)

http://www.kattisdagar.se

 
Mirre

Mirre

29 september 2010 16:58

Hoppas att ni har det bra i höstvädret, tack för alla uppiggande fina rader jag får =D
kramar

http://myflowergirl.blogg.se

 
Kakan o Lassie

Kakan o Lassie

29 september 2010 20:39

Vad skönt att ni kom med på provet. Vi har redan börjat hålla tummar och tassar allt vi kan. Men vi vet ju att ni är ett proffsekipage så det ska väl till en naturens (fåglars) nyck om ni inte sätter detta också. Stort lycka till önskar Kakan och Lassie

http://collieflickan.blogspot.com

 
Therese & Uffe

Therese & Uffe

29 september 2010 20:54

Det kommer att gå bra, ni är så duktiga!! Har anmält mig till lydnad nästa söndag i Sandviken, ska försöka byta bort fredagnatten också så jag kan tävla i Skutskär men jag vet ej om det kommer att gå?! Har också anmält mig till Tierp, den 23 oktober tror jag det var!

Kram

http://www.freewebs.com/grindsjonsulv

 
Borghils & Tulla

Borghils & Tulla

1 oktober 2010 00:16

Ohoi! Skal du prøve deg på jaktprøve også? Så spennende det blir! :D Vi følger spent med på fortsettelsen...

http://spaniel.no

 
Annika Hope & Jonna

Annika Hope & Jonna

1 oktober 2010 08:59

Va kul att ni ska på jaktprov, ni är duktiga på så mycket :-)
Vad glad jag blir för de du skriv i min gästbok. Tack.

Lycka till på provet som snart kommer Kram från oss

http://www.hundinfo.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards