Lizzieonline ..

Alla inlägg den 5 september 2010

Av Lizzie - 5 september 2010 22:45

  Utmärkt typ och helhetsintryck !

  6-årig feminin välutvecklad tik med vackra linjer.

  Mkt bra storlek och fina proportioner. Härligt huvud och uttryck.

  Bra hals och överlinje. Aningen rak i skuldran

  Bra kropp förbröst ben och tassar.Härliga breda lår

  Välvinklad bak låga hasor Rör sig med resning och bra steglängd

  Uppvisas i fin kondition ! Välvisad !

  

 

Så löd kritiken i dag på SKKS internationella utställning i Högbo där jag idag med Xits matte Marie svängde mina lurviga i ett vänstervarv  !!!


Visserligen var domaren Monica Dreier väldans "snål" med ck:n i dag ( för det var bara vinnaren i ökl som fick ett ck ) men både matte och jag är jättenöjda med min fina kritik   och ffa orden om min kondition och Maries proffsiga visning av mej   !!


Så att "bara" komma femma med ett förstapris i den klassen och med den kritiken känns mer än OK   för en sån som jag som ju oftast svänger sina lurviga bland rutor och ränder ...   !!


Maries Xit kom femma bland bästa hanar med ett ck   ; mamma Selma kom tvåa i veteranklassen med ett hp i dag och kusinen Qitty placerade sig som 3:a i championklassen och 4 bästa tik  åsså höll jag nästan på att glömma kusinen Luvan, som kom tvåa i samma klass som jag ,  men inte ens hon fick ett ck, trots att hon har en hel hög med såna sen förut och dessutom ett cert   !!


Ska försöka få matte att lägga in nån till bild från dagen, ( och vädja till husse att försöka få in nån liten filmsnutt, som tydligt visar att jag iaf tycker att det är ganska skoj att " ranta runt i den fyrkantiga ringen " ..   ) men nu tänker jag ha en liten dejt med han den där John Blund ... Gäsp ..   så det är väl lika bra att jag säger Natti, natti innan det börjar låta så här  ...        


// Lizzie


PS Glömde :Tack Marie för att du vill visa en liten odåga som jagoch tack Lotta som trimmat mej så fint  !!!

Men nu yrar jag nog snart i nattmössan   och då återstår bara att borsta gaddarna ..  innan jag ska nanna kudden .. åsså får jag inte glömma bort att ge husse/kameramannen en gonattpuzz förstås ..   DS

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards