Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2010

Snurrigt värre :-)))

Av Lizzie - 28 augusti 2010 15:01








Bilden blev antagligen precis lika snurrig ( när jag av misstag tryckt på nån konstig knapp i Photoshop ..   ) som matte tyckte att jag visst var när vi skulle träna på konskick uppe i mitt älskade Grönklitt förra veckan ...   !


Husse ägnade sig mest åt det som ska bli hans nya lekstuga (=frigga/snickeboa   ) så matte och jag ägnade oss lite åt att plocka isär några moment, varför vi bl a tränade just på ( att jag skulle utföra alltså .. ) "snygga" konskick separat !


Det gick jättebra på tre sidor av huset, men när jag skulle skickas till konen på framsidan av huset, ropade matte till husse ( som fortfarande höll på med sitt "grundläggande" jobb ...  ) att han skulle ropa "kommendera" !


Då tänkte jag till och kollade in hindret ( som nästan stod i vägen för mej om du frågar mej alltså    ) och utgick ifrån att matte självklart menade att det var hoppa jag skulle göra, eftersom jag hade lite tjuvstartsfasoner för mej ifjol ibland på hoppet ... *harkl*  !


Följden blev alltså att när husse sagt sitt  "kommendera", så lyssnade jag inte så bra på mattes kommando ( att jag skulle springa till konen ...   ) utan jag gjorde en nittigradare för att hoppa över hindret, och räknade med att jag skulle få jättemycket beröm för att jag inte "tjuvade" den här gången ...    !!

Men håll med om att orden "konen" och "hopp" är jättelika varandra, eller .. !?!


Jaja, jag vet egentligen inte för vilken gång i ordningen som matte påstod att jag är sas "naturligt blond" ...   !






Hoppas att ni har en hunderbar helg !!

// Hälsar Blondie alias Lizzie   och hoppas att kommande trimning inför ett nytt vänstervarv ska ge mej "rätt hårfärg" tillbaka ...   !

 
 
Rusa + de andra förstås

Rusa + de andra förstås

28 augusti 2010 19:44

Jamen... nu har du fattat poängen!! Gör lite konstiga saker mellan varven för kolla minen när du visar momenten perfekt sedan. Blir alltid så lyckliga och saliga de där människorna och.... lättlurade är de! För jösses va´ gott godis som åker fram och den däringa kongen i snöre som är så kul... Man kan ju inte göra något perfekt jämt för då kanske de drar ner på det hela, eller....??
Matte och jag åkte till Knivsta idag för att träna men när vi kom dit var det en massa border terrier i en ring. Så vi fick åka några mil tillbaka för att åka till vår egen klubb. Och när vi kom dit.... var det sheltieutställning där :-( Men, de var strax klara så vi kunde köra lite ändå. Matte var dock lite slö eftersom hon börjar få något virus men hon verkade nöjd i alla fall. Nosgnuss från Rusa (+ de övriga)

http://annalenamedhundar.bloggproffs.se

 
Storolillnosarna

Storolillnosarna

29 augusti 2010 09:23

Hm..? "Kooooonen" "Hoooopp". Ja! Det låter EXAKT lika!

För övrigt håller vi med ovanstående skrivare att man bör hålla inne med perfekta utföranden (tills man verkligen behöver dom), så de där människorna inte blir blasé, och därmed börjar snåla med godiset.

Svansvift från oss

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Ingen bild

Brollan

29 augusti 2010 15:30

Ja säga vad man vill om dig men kreativ det har du ju alltid varit :-)) HÄRLIGT om du frågar mig och mattarna...... ja dom skiter vi i ;-) KUL och OMVÄXLANDE ska livet vara, eller hur :-)
KRAM brollan Gizmo

 
Mirre

Mirre

29 augusti 2010 16:15

Aha så ni har en blondie i familjen =D, men där är la inget fel eller hur Lizzie =D

Hoppas att allt är bra
kramar

http://myflowergirl.blogg.se

 
Mirre

Mirre

29 augusti 2010 17:58

Jamen då ska ni se till att ha det toppen =D, sushi har jag aldrig ätit, men tror minsann ej att jag skulle fixa det, hehe. Men det är säkert smask, jag håller på att göra kyckling och rotfrukter =D, mumma

Pöss till Lizzie från Bellman och Kram

http://myflowergirl.blogg.se

 
Karin, Wilma och Miso

Karin, Wilma och Miso

30 augusti 2010 12:55

Blondes have more fun... sägs det ju. Och sen kan man ju undra hur många gånger tävlingsledaren står inne i en halvbyggd frigga och vrålar kommendera??? ;-) Jag tycker det var kreativt ja´

hls Wilma (blond dito)

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Helena & co

Helena & co

30 augusti 2010 14:30

Hm tänkte just detsamma som Karin.....klart man kan höra fel också när husse står och slamrar och bankar samtidigt som han ropar kommendera, då är det klart man tror att det är nåt nytt på gång....det kan ju inte vara så enkelt att det är konen igen ;) Kram på er i ett regnigt Uppsala från ett dito Saltsjö-boo.

http://holmstorp.bloggagratis,se

 
Ingen bild

Nessie

30 augusti 2010 14:32

Kon på isen har man ju hört om men var finns det där skick?? Puzz från nessie

 
Mirre

Mirre

31 augusti 2010 21:47

Hejsan, nu var det nyt här va. Höstigt som ljung =D

kramar

http://myflowergirl.blogg.se

 
Jennie, Felix & Robin

Jennie, Felix & Robin

31 augusti 2010 23:38

Haha, så knasigt det kan bli! ;-) Linus gjorde samma sak på vår första start i klass 3! Han var ju döv så jag körde med handtecken... problemet var väl bara att jag hade samma handtecken för alla skicka-moment så det gällde att han visste vilket moment det var på gång! Vilket han tydligen inte gjorde denna gång för när det var dags för vittringen drog han iväg 10 meter åt höger för att hoppa över hindret istället! För det var ju mest logiskt... eller?! ;-)

http://springer.ejneroos.se

 
Ingen bild

ESSingarna

1 september 2010 17:19

Så klart man skall hålla inne med det perfekta utförandet. Mattar skall hållas kort, ger man dem lillfingret tar de snart hela handen. Har man dem istället i strama tyglar blir de så rörande lyckliga när vi gör "rätt".

Kramisar från ESSingarna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards