Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 11 juli 2010

Husse och jag tar det med ro ....

Av Lizzie - 11 juli 2010 15:45

    

Eller snarare kanske det skulle ha stått att husse ror och jag simmar.. men eftersom jag INTE får hoppa i spat från kartongen, så måste husse först landsätta mej innan han och jag kan starta vår tävling om vem som snabbast tar sig fram i vattnet !!

Kan väl säga som så, att husse får ta i bra nog, om han ska kunna hålla undan för mej, för jag simmar så pass fort att jag driver upp bogsvall   när jag ägnar mej åt det mer ovanliga FFJ:et ; som alltså inte står för följa John, utan att fritt följa Jollen ...   !!



Efter avslutade 400 meter Medley är det så dax för nästa "gren" vilket innebär att matte visslar på mej från Splash   samtidigt som hon då  kastar i en dummis, och då är det bara att simma de ca 60 - 70 metrarna ut till kartongen och bärga dummisen till husse, som nu " gått i land " för att ta emot mitt fynd   !!


Som belöning får jag då apportera dummis och tennisboll ikastat från land några gånger, innan det är dax för hussen att ro sin lilla Prinsessa ( jag alltså ..   ) tillbaka ut till kartongen, som alltså ligger på svaj för ankar ute på  redden där sooooolen  fortsatt att lysa minst lika mycket som den gjorde i Gävle på tävlingen förra lördan !!


Varken matte eller jag fattar iofs fortfarande inte att ingen av oss föll död ner i den tropiska hetta som rådde då ..   men tack snälla för alla grattis vi fått   !!!!


Hej hopp  ! 

 // Lizzie 

  

        

       PS Ska bara torka lite innan det är dax för nästa dopp ...   

            och så måste jag förstås fixa till lockarna lite *fniss* ! DS

 
 
Rusa + de andra förstås

Rusa + de andra förstås

11 juli 2010 17:25

Du är då ingen badkruka precis! Själv har matte och jag varit på klubben och tränat i värmen och det gick s å bra. Även fast t.o.m jag kroknade lite på slutet. Sedan fick jag sitta i skuggan och mysa medans en hel hög Bro-Håbo-folk skrapade och målade på stugan - vilka tokar... i denna värme.... Nej, jobba på appell-plan det är ok men inget annat!!!
Nosgnugg (när jag vaknar) från Rusa (+ de övriga förstås)

http://annalenamedhundar.bloggproffs.se

 
Mirre

Mirre

11 juli 2010 17:35

Mycket sköönt det ser ut att ha robåt =D. JA hehe Bellman har också simmat bland vass och lite sådant =D

kramar

http://myflowergirl.blogg.se

 
Storolillnosarna

Storolillnosarna

11 juli 2010 18:36

Vilken söt och duktig sjöjungfru till spaniel! Det ser skönt ut det där.

Spirre-stackarn har ju bad- och simförbud, så ingen av oss är ens i närheten av sjöar eller hav eller dyiga diken. "Alla för en - en för alla", du vet.

Matte gillar icke denna här värmen. Nyss satt hon i soffan och svalkade sig med hjälp av senaste numret av Springertidningen. Hon använde alltså den som solfjäder. Det funkade tydligen ganska bra. Så med andra ord, så har du Lizzie hjälpt till att svalka vår ynkliga matte.

En svansvift per hund vi orkar inte mer...

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Susanne o Pebbels

Susanne o Pebbels

12 juli 2010 11:14



Pebbels sitter här bredvid och undrar om kan skicka över båten på posten till oss en vecka?

Trevlig sommar :-)

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Arras o Aylaflocken

Arras o Aylaflocken

13 juli 2010 15:24

Bra gjort att klara start i den värmen och kunna utföra med. Här hade vi 32,5 grader i skuggan i söndags, tur att värmepumpen går på AC. Vi hade kalas för husse den dagen. några friska fläktar finns inte trots närheten till havet. Badet ser i alla fall skönt ut för tjejen.

http://www.hoffearras.se

 
Mirre

Mirre

14 juli 2010 01:34

Skönt att det vart svalare ju =D. Hoppas att det blir det ett tag nu =d
kramr

http://myflowergirl.blogg.se

 
Axl , Ruby

Axl , Ruby

14 juli 2010 21:32

Gött att ta det med ro.... Njut vidare av sommarvärmen och ett och annat dopp i böljan den blå :-))

http://www.schnauzeraxl.se

 
Lena med hundgäng

Lena med hundgäng

15 juli 2010 10:09

Åh det är inte utan att vi i denna tropiska hetta är såååå avundsjuka på era båtar, stora som små :)
Låter underbart med dina simövningar med husse och matte!! Gissar att två stycken här mer än gärna skulle kunna tänka sig att simma ikapp, eller åtminstonde prova göra det för i detta element är vi snudd på säkra att du vinner med "vatten/springer" längder :)
Massor av kramar och nospussar med önskan om en fortsatt underbar o skön sommar!!

pst: fick höra att ngn kände igen er ute på sina äventyr i Grisslehamn :)

http://www.gladiatorkillarna.se

 
Marie med flock

Marie med flock

15 juli 2010 16:55

Åh vad härligt ni har det!!! Sommarkram

http://www.123minsida.se/mariesflock

 
Marie L

Marie L

18 juli 2010 10:34

Härligt med vatten, blir lite avis!

http://www.123minsida.se/Minos

 
Karin & co

Karin & co

18 juli 2010 17:14

Här badas det också för fullt. När vi har lagt till så är förväntan stor på ett dopp i plurret. Syrran plaskar mest runt i vattenbrynet. Eller ska vi säga halkar omkring, hon är rätt så osmidig den tjejen! Skillnad mot mig, jag tar mig fram överallt, till mattes förtret. Hon gör sitt bästa att hindra min framfart och säger att man inte behöver bada HELA tiden. Men ibland kan man ju "råka" ramla i. Som när någon i grannbåten badar... Kram från Wilmenlund (och de andra)

http://karinochwilma.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards