Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 3 juli 2010

Ole, dole, doff ....

Av Lizzie - 3 juli 2010 18:30

Ska vi, ska vi inte åka till Gävle BK och " träningstävla " i tropisk värme har varit den sk stående frågan de senste dagarna ..  för värmebölja är väl inte det mest optimala väderläget om man inte ska hålla till i spat förstås ..   !!!


För att göra en lång historia kort, så bestämde vi så sent som i morse att vi skulle åka,  för att om inte annat få ett kvitto på vid vilken temparatur hjärnsläppet inträffar ... Ooooops ! ( = Läs solsting ..  )


Sex tappra elithundar ( samtliga med "lydnadstitlar " ) och dito förare infann sig i god tid för att först få vänta på två klasstrehundar som skulle ut i "elden" före oss ..   och eftersom matte återigen drog startnr 6 så räknade jag raskt ut att klockan nog skulle närma sig halv tolv innan det var dax för mej att svänga mina lurviga ..   !!

  


Ja, jag vet att solen står väldans högt den tiden på planen, så jag försökte köra med den där " allt ljus på mej - klyschan "   för att inte kasta in hand-duken redan vid lottningen, men som synes av bilden ovan, så fick konstigt nog varken matte eller jag hjärnsläpp ..    trots att klockan mycket riktigt tom hade hunnit passera halv tolv innan vi ropades in på plan, och temperaturen var då i skuggan dryga 29 grader   !


Jag hade iaf fullt ( = tior ) på gruppmomenten  och inledde den planmässiga övningen  väldans fint med en nia på ff ( enda kommentar tränger ngt i sakta marsch ) fortsatte med åttor på både ink med ställande och läggande samt dumrutan och sen höll jag visst på att chocka matte  ...   för jag presterade en kanonfin " vanlig " ruta vilket resulterade i en tia på det momentet   !!


Men sen var jag både varm och trött ..  så dagens enda sjua kom på apporterings-dirigeringen, för jag hörde faktiskt inte att matte skickade mej vidare från konen, eftersom jag försökte få riktning på rätt apport när jag vänt mej om    men inga problem med att välja rätt apport hade jag iaf !!


Hopp-metallapport och vittringsapportering gav båda 8,5 i betyg och när det var dax för den avslutande fjärren var nog solstinget ganska nära ..   , för jag skötte skiftena lika snyggt som vanligt, men hade tydligen rört mej en aning framåt, så där blev det oxå en åtta i betyg !


Vi skrapade iaf ihop 277 poäng i den stekande solen, och det visade sig att samtliga sex startande poängmässigt fått ihop till första pris, och det var ju jätteskoj   !


Vann på 279 poäng gjorde hemmaekipaget Therese och Uffe på ( som vi har haft en "privat" duell med ända sen klass två faktiskt, för vi har lixom turats om att "slå" varandra   på skoj förstås ) och på andra plats kom alltså vi två små poäng efter ..  men jag hörde nog att matte sa att hon var jättenöjd med liten odåga i dag ...  och att bl a vi fått jättemycket beröm för mitt ff    !


Om det nu hörs några konstiga ljud från eranses dator så är det bara jag som håller på att hjälpa till med lite sågning av timmer   zzzzzz   zzzzzzzzzz         zzzzz


Har´e gott !

 

// Lizzie    



PS Den här bilden snodde jag på Gävle BK:s sida ( http://gavlebk.com/)  och jag får be om ursäkt för där det står nämligen att det var 30 grader i den stekheta skuggan ...    !!! DS

  

 
 
Rusa + de andra förstås

Rusa + de andra förstås

3 juli 2010 19:27

Voff, voff, va´ ni är bra!!! STOR nosgnugg från mig och de övriga! Själv har vi haft en skogsvända i 190 blås i värmen och sedan åkte matte och jag till klubben för att nöta lite ruta + lite annat. Och, jag gick visst som en klocka för matte skiner som en sol ;-)
Hon säger att hon, återigen, får lite hopp inför framtiden...
Kramisar från oss alla!
Rusa, Anna-Lena, Tassa och Fina

http://annalenamedhundar.bloggproffs.se

 
Karin & co

Karin & co

3 juli 2010 21:05

Åh vad ni är bra!!! Stort grattis. Bra presterat i den här värmen.

Många grattiskramar från oss!

Ps. Jag kan ju inte skriva supstuga i bloggen, folk skulle ju kunna få fel intryck...:-)

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Susanne o Pebbels

Susanne o Pebbels

3 juli 2010 21:08

Gratulerar, bra jobbat!!! Vilken superduper prestation i den här otroliga värmen också!!!!

KRAM

http://hundtraningen.blogspot.com

 
lOTTA

lOTTA

3 juli 2010 22:28

å grattis, vad duktiga ni är trots värmen som inte är nådig !!!Fick lov att ta med "den lilla rosa" till gotland så att jag kunde gå in o kika hur det gått för dig:)Ni e ju superbra, vilket team:)kramis

http://juniocola.bloggagratis.se

 
Kerstin o Storolillnosarna

Kerstin o Storolillnosarna

4 juli 2010 00:55

Jag är verkligen imponerad!! SUPER-GRATTIS!
Vi själva var helt utmattade av hettan vid 12-tiden "imorse".

Och ja, visst är man oftast inte riktigt klok i sitt "hunderi". Själv upprepade jag orden: "Otroligt! Han satte varje bakombyte!" om och om igen högt och glatt för mig själv i bilen från kvällens lilla agilityträningspass med Gromit. Utomstående skulle nog tycka att det är dags för inspärrning...

Svalkande svansviftningar från oss!

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Marie L

Marie L

4 juli 2010 01:20

STORT GRATTIS med många kramar, när firar vi??
Ha det gott och vila ut imorgon så hörs vi!

http://www.123minsida.se/Minos

 
Therese & Uffe

Therese & Uffe

4 juli 2010 16:06

Grattis själv till en mycket väl genomförd tävling! FF såg verkligen toppen ut:) Nu står vi nog lika så matchen fortsätter;) Jag ska kolla upp tälingen du pratade om!

Många kramar från oss

http://www.freewebs.com/grindsjonsulv

 
Ingen bild

Marie med flock

4 juli 2010 17:44

Snyggt jobbat!!

 
Ingen bild

Marie o Xit

4 juli 2010 22:49

Ännu mera GRATTISKRAMAR kommer här ♥♥♥
Ha det så skönt i eran Kartong nu =)

 
Ingen bild

Mervi och tjejerna

5 juli 2010 07:03

GRATTIS! Och ha en härlig sommar!
Kram från Västerås tjejerna + matte

 
Ingen bild

Brollan

5 juli 2010 18:42

Lyfter på hatten igen då för världens bästa syrra, ja och hennes matte med då förståss :-))
Att du orkar hålla på så där i värmen...prova att ligga under korkeken en varm dag och lukta på blommorna...det är härligt det med ;-)
KRAM Brollan Gizmo

 
Åse, AXL & Ruby

Åse, AXL & Ruby

6 juli 2010 14:20

Grattis, Grattis hälsningar i massor från oss i Skåneland :-)

http://www.schnauzeraxl.se

 
Mirre

Mirre

6 juli 2010 19:40

Oj vad hurtiga ni är i värmen, imponerad. Stortgrattis får man säga =D
kramar

http://myflowergirl.blogg.se

 
Mirre

Mirre

7 juli 2010 13:49

Hehe ja det kan man bli impad av =D, jag jobbar så mycket nu och tidiga mornar så jag tar det som en avkoppling att sitta framför datorn en stund. Efter det är det mat, promenad, träna sola, vila osv hehe. Så jag tar bloggen som ett sätt att varva ner =D

Kram

http://myflowergirl.blogg.se

 
Lena med hundgäng

Lena med hundgäng

8 juli 2010 11:07

Kan man annat än saga.. JAG ÄR IMPONERAD!!!
Ni är så otroooligt duktiga.. Vilken hetta ni presterade detta i, helt galet. Konstigt att ni inte fick solsting :)
Hoppas ni har en underbar sommar, men nu förhoppningsvis på böljan den blå.
Sköt om er, massor av sommar kramizar
Lena, Atlaz och Ginger

http://www.gladiatorkillarna.se

 
Ingen bild

Lena Olsson

8 juli 2010 22:25

Hejsan på er!
Lyfter på hatten i värmen för ett superduperekipage! Kram på er från oss som fortfarande tränar oss i form//Lena & Elton

 
Ingen bild

ESSingarna

9 juli 2010 11:57

Ni är fantastiska!!! Supergrattis. Bra presterat i värmen.


Många grattiskramar från ESSingarna med flock.

 
Siv/Zeffe & Zooto

Siv/Zeffe & Zooto

10 juli 2010 09:30

GRATTIS!!! Verkligen bra presterat i den värmen, att ni orkar, själv orkar jag knappt tänka längre. Har varit på kennelläger och vallat i fyra dagar och det var inte nådigt i värmen, men jag är så nöjd med min lilla Zootare.
Ha det gott i sommar, ute på sjön är väl det enda ställe där man kan njuta i värmen
Kram

http://www.aussiekillarnazeffezooto.se

 
Ingen bild

Lena Olsson

29 juli 2010 10:13

Hejsan!!
Hej och hopp vad duktiga ni är....mången kramar från Lena och Elton i Eskilstuna!!
Tjing!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards