Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 23 maj 2010

En gång odåga = alltid odåga :-)))

Av Lizzie - 23 maj 2010 21:45

Det är ju några som undrat hur jag klarar att konfirmera min odågestatus nu när jag på gott och ont "blivit" med en till titel ..   men lugn bara lugn *ler* !!

Lite konfunderad blev jag förresten häromdan när jag kikade in på avelsdata, för så här står det nu framför mitt namn : LPELIT, SE LCH, SE VCH och inte vet jag hur det där LPELIT hamnade där men tydligen ska det vara så nu !


Jo, redan i tisdags började jag jobba på min odågeimage igen, och om jag får säga det själv, så lyckades jag faktiskt  rätt så  bra *harkl* !


Först fick jag hjälpa till med att "lufta vingarna" på några duvor (  som bor i Jälla hos en kompis till matte ) men  av nån underlig anledning så fick jag lite knäck i lurarna när matte blåste i pipan ..   vilket jag självklart skyller på att matte slarvat med mitt "öronrens "    *host*  och då får hon  väl skylla sig själv  !!

  


Attans retligt förresten att jag inte hann på nån av de där "sparvarna" som antagligen hade smakat fågel om man säger sååå ...   !

Hur som helst är jag inge duktig på vad pippisar heter, (inte "duvan" på bilden heller  ) men jag kan nog kolla med Spexan i Skåne, för hennes matte är proffs på fåglar; både vad dom heter för att inte tala om alla fina foton hon tagit   !!

Samma kväll hade jag tagit med mig  till träningskompisarna på klubben, och eftersom det blev ett par bitar över så tog jag med mej dom hem ..   !!!

Jag hade såklart självklart räknat med att de bitarna tillhörde mej, eftersom det ju var jag som lixom rådde för att det skulle bjudas på tårta ..   men när matte bara skulle låta mej smaka med henne, så passade jag på att sluka hela hennes bit i en enda munsbit   !!!

Som om inte det räckte så passade jag även på att köra med självservering i den på golvet ställda och Ej stängda ryggan ...   för däri fanns nåt nyinköpt GOTT godis, som jag bara hade fått "provsmaka" på klubben, men när matte väl kom på att det lät konstigt ute i hallen, så hade jag redan hunnit knapra i mej så gott som hela påsen .. *fniss* , eller jaa, det som var i påsen förstås   !!

Tyckte nog att matte såg en aaaning tillplattad ut, och apropå tillplattad så höll jag ju på att glömma att berätta att jag iaf fick "leka" lite i agilityhagen samma kväll ..   och jag hade inte glömt bort vare sig däck, balansbom, A-hinder  tunnlar eller vanliga hopphinder heller för den delen under den långa vintern, även om man iofs kan se lite tillplattad ut efter just en platt tunnel   !!

 

Som ytterligare lite grädde överst på "odågemoset" , så har jag även hunnit med att ta en "svängom" i Lunsenskogen med syrran Nessie, och det slår aldrig fel att det är ett himla muttrande på matte och / eller husse att jag ska ge sjutton i att bära hem hela skogen   !!

Jag kan väl säga att den dan försvann väl sista resterna av min "ladylookalike" för den här gången ...   ( eftersom jag hade glömt det där med att "risig" päls inte uppskattas efter förtjänst .. ) men kul hade vi iaf när vi bl a körde "fuskrapport" i ett rasande tempo över stock och sten, och gissa vem som kom först fram iaf till A-stationen, där matte hade parkerat ..   hihi !?

Ja,  även upp till B-stationen med för den delen, men det berodde antagligen på att jag ju i dubbel bemärkelse är rätt så vältrimmad nu  *ler* !!

Bifogar ett litet bildbevis ( inte över stock men väl över sten   ) så  ni ser att det iaf inte behövdes något målfoto, och bilder ljuger ju som bekant inte    !!

    

Hoppas att ni haft en helt (h)underbar helg i både sol, rusk och regn   !!

// Lizzie




PS ! Måste ju såklart berätta att Marie med Alice & Lina först tog en etta i ettan med lilla Lina   och som grädde på moset tog hem DM-titeln i elitklass med Alice  på Bro-Håbo BK nu i helgen !!!  Stort   GRATTISsäger vi !!! DS

 
 
Ingen bild

Nessie

24 maj 2010 09:33

Först som sist meddelas härmed att allra först inte per automatik är varken snabbast eller i synnerhet inte vinnare ehuru vissa alltid tjuvar och därmed skall diskas i enlighet med gällande regelverk. Nessie

 
Storolillnosarna

Storolillnosarna

24 maj 2010 10:39

Med tanke på vad Nessie skriver här ovanför (samt dina egna bekännelser), så ÄR du en tvättäkta odåga! Haha! Tjyvstarta...? Fyyyy, på dig! :)
Vi menar, det kan ju aldrig vara så att Nessie är en dålig förlorare, eller hur?!!

Jo, det skulle vara kul om du tog med dig din matte och kollade in lite "riktig" agility. Fast när vi tävlar är det ALLTID "kartongväder". Regna på en agilitytävling? *skakar oförstående på huvudet* Näh! Det går väl inte..?!

Glada svansviftningar!!

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Mirre

Mirre

24 maj 2010 21:30

Hehe du är för rolig du, så charmig ibland får man tänkanöta lite =D

tack för du röstade
Kram

http://myflowergirl.blogg.se

 
Ingen bild

Siddan&Challe

24 maj 2010 23:27

Härligt att odågan finns kvar :) Här har inte hunnits med så mycket bus. Varit på turne ute bland Mälaröarna i lördags med matte och Challe. Där lekte jag med en liten go kille på 12 veckor. Matte blev dökär men tack och lov så följde han inte med oss hem. Kramiz
PS Helgen ska tillbringas i Gyllerboda DS

 
Ingen bild

Marie o Xit

24 maj 2010 23:46

Ni är bra lika ni båda kusiner :) Knapra i sig allt godis, ja nästan allt då.... det skulle minsann den här mannen göra också. Han tar alla chanser att få åt sig gobitar
Har aldrig kallat Xit odåga men nog skulle han göra skäl för namnet han också =)
Ha en (h)underbar vecka nu
Kramar i mängder från oss ♥

 
Jennie, Felix & Robin

Jennie, Felix & Robin

25 maj 2010 00:06

Tjuvläste på Kärrans sida att ni kanske skulle till Olands och tjuvkika lite. ;-) Jag ska ställa ut Robin i Österbybruk (förhoppningsvis på fm enligt min plan) men är anmäld till hopp 2 i Olands (den klassen går sist såg jag idag), så får väl se om vi hinner svänga förbi där på hemvägen och köra ett hopplopp! Vore skoj att träffa er isf, det var ett tag sen! :-) Hm när var det egentligen vi sågs... Club Show...ehh...2006 måste det ha varit?! :O

Ha det bra!
//Jennie & monstren

http://springer.ejneroos.se

 
Helena & co

Helena & co

25 maj 2010 08:41

Skönt att läsa att du numera inte bara går omkring och glassar med en SELCH rosett kring halsen :-) Utan att du fortfarande far omkring i lunsenskogen och ger matte gråa hår! Snålt förresten av matte att du bara skulle få en liten bit, TUR att du fick henne på bättre tankar genom att förse dig själv :-) Är det en agilitykarriör som stundar nu då när ni liksom har fullföljt lydnadsmålet? Kram

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Karin och Wilma

25 maj 2010 13:12

Måste sæga att jag gillar din stil! Synd bara att den inte ær lika uppskattad hos alla (en del ær vældigt petiga vad gæller kaloriintag och lite rufs i pælsen...) Du skulle ha varit med nær husse och matte gifte sig. Det stod fem chockladtårtor på efterrættsbordet, med mitt namn på. Bara att førse sig med andra ord ;-) Vilket jag gjorde, tills just en sån dær petmaja sa ifrån. Jag førsøker att læra lillfisen lite fula trix också som du kanske har sett. Då kan man ju liksom skicka fram en førtrupp och reka :-D

Kram Wilmenlund

 
Ingen bild

Sylvi Åsberg

25 maj 2010 19:00

Detta mat och godisbeteende måste ligga i generna. Exakt samma som mamma och mormor. Vi tar alla chanser till extra smakprov. Mums....
Ha det gott

 
Jessica

Jessica

26 maj 2010 16:41

Ja det finns ju en del fåglar att välja bland, svårt att säga vilken:)
Att vara vältrimmad har tydligen sina fördelar på mer än ett sätt! Kul med fuskrapport:)

Kram!

http://www.yrlabus.se

 
Anna-Lena med ligan

Anna-Lena med ligan

26 maj 2010 23:26

Tack för vässade klor inför helgen! Det kan behövas.... Genrep med kommendering idag och det gick kalas men på tävling vet man ju aldrig vad som händer.
Hör av mig direkt naturligtvis!!!
KRAM, Anna-Lena med flock

http://annalenamedhundar.bloggproffs.se

 
Annika & Hope

Annika & Hope

27 maj 2010 08:29

De verkar som om ni haft en härlig helg :-)) Är lite nyfiken på vilka aussiesar ni tränar med. Hope hade en liten bus stund i går med goa Xit.
Kram

http://www.hundinfo.se

 
Ingen bild

Brollan

27 maj 2010 15:01

Oj vilken titel...är du typ kunglig nu eller..och får gå på bröllop ;-)
SKÖNT att höra att vissa saker är som vanligt trots fina titeln :-))
KRAM Gizmo

 
Arras o Aylaflocken

Arras o Aylaflocken

28 maj 2010 15:41

Här har det hänt en del, om det är odåga eller inte är ju frågan. Men alltid kul att läsa hos er är det. Ha nu en bra helg alla i huset, hälsar hoffarna med tvåbeningar från västkusten.

http://www.hoffearras.se

 
Ingen bild

Lizzie till Lizzie

28 maj 2010 16:01

Måste bara testa om det funkar med min "nya" bild :-))

 
lotta

lotta

28 maj 2010 21:52

oj, vilket himlas tjusigt namn du fått:) nej,nej , denna helg är det ryegateshelg, så vi är på läger:)Juni löper så hun är hemma med inneboende hundvakter:)vi sitter här i husvagnen o väntar på resten av gänget som kommer imorgon:)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Marie L

Marie L

28 maj 2010 22:39

Fin ny hemsidefärg, viol eller lavendel kanske.. fin ny titel oxå, är faktiskt grön av avund!
Hoppas vi kan ses och fira framöver, det är ju på tiden svårt bara ett få "ihop tiden" eller hur?
Kramar från oss

http://www.123minsida.se/Minos

 
Mirre

Mirre

29 maj 2010 16:32

Hoppas att allt är bra, Bellman och vi har varit ut och tränat idag på förmiddagen, sååå skönt och roligt =D
KRAM

http://myflowergirl.blogg.se

 
Ingen bild

Terese & Gus

29 maj 2010 21:41

Man FÅR ha lite knäck i lurarna när man är nybakad championjon:) hoppas ni har en fin helg! kram

 
Storolillnosarna med sin matte förstås

Storolillnosarna med sin matte förstås

30 maj 2010 10:37

Åh!! Vilken ny fin tjusig sån där "uppe-rubrik-header-tjohejsan"!
Hihi! Kom å tänka på att vissa bokstavs-kombinationer är mer fina än andra. T ex ADHD, DAMP (om det nu är en bokstavskombination?) och din låååånga tjusiga (nu ska vi se om vi får till det rätt..) LPELIT SELCH SEVCH. Mmmmm! Det kändes faktiskt ganska bra att skriva den. *stolt å alla ESS:ars vägnar*

Jo, vi och Felix/Robin-Jennie saknade dig o din matte igår. Vi sprang runt i leran och letade efter dig. Vi vände på varenda lerig sten och sökte, men förgäves... Vi t o m satte ihop en sök-grupp m stora fina brukshundar. Eh? Vi ESS klarar väl av sånt helt själva! Brukshundar?!

Skämt å sido, synd att ni inte kom - men det var MYCKET förståeligt, med tanke på blötan.

Vi får välan ses nån annan gång, eller hur?!

Glada svansviftningar som nu har torkat!

http://www.storolillnos.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards