Lizzieonline ..

Alla inlägg den 22 april 2010

Av Lizzie - 22 april 2010 12:56

Ligger visst på minus hos den där matten igen, och det berodde enbart på att hon i vanlig ordning uttryckte sig slarvigt ..   för jag menar vad är det egentligen för skillnad på om man säger ta ett handtag eller ta tag i handen, mer än att man delat av ordet ?????


Jag tog alltså handtaget bokstavligen om man säger sååå ..   vilket resulterade i att mina fina vita tänder gjorde ett " litet avtryck " *harkl* , men för den skull behöver väl inte matte sjåpa sig och springa till vetten ( eller vad det nu heter för tvåbeningar ) för att få stelkrampsvaccination ...   , och inte nog med det, dagen efter så fick hon lov att börja knapra penicillin oxå, så nu är hon väl även dopad min matte, eller ...   !?


Det var det jag menade med att vi kanske inte " ska ut i elden " till helgen, ( trots att askmolnet nu inte är lika hotande ..  ) om nu min matte ska sitta i nån slags karantän ?!?!


Jag har iaf erbjudit både Brollan Gizmos och Syrran Nessies mattar åsså Mia med Puman att "ta över" på lördag, för dom tre känner ju iaf mej ända sen jag var liten valp, fast iofs så ratade både Sinna och Margareta mej ( när jag var valp alltså ) för att dom tyckte att jag var lite för "galen" tror jag ...    och Mia ska ju själv tävla appellen på samma ställe, så det kanske blir liiite tajt .. Oooops !!


  

Apropå det här med att inte begripa eller bara gripa, så letade jag reda på en bild från den gången jag var med på MH, för då fick jag faktiskt beröm för att jag hade just ett fast och bra gripande, åsså undrade  TL om det bodde en liten schäfer i mej ...   och då sa matte jag var en Devil in Disguise ..    och då får hon väl skylla sig själv då om hon stoppar tassen i gapet på en "kamphund" ... *fniss* !!!

På samma ställe ( Märsta-Sigtuna BK ) som jag gjorde mitt MH, genomförde träningskompisen Trolla  sitt MH förra helgen, och det med samma beskrivare  oxå, nämligen Agneta Färnefors som ju jag gillade skarpt, bl a för att hon samman-fattade mitt MH med att det inte spelade nån roll vilka svårigheter jag än utsattes för, eftersom jag alltid på ett eller annat sätt löste problemen .. !!!


Hej hopp !

// Lizzie   

     

PS Bilderna på  lilla jag togs av "moster"  ..  ( alltså Nessies matte )  ! DS 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards