Lizzieonline ..

Alla inlägg den 18 april 2010

Av Lizzie - 18 april 2010 15:00


Inte vet jag vad Marie med Xit har för konstig inverkan på min matte, men i torsdags trodde jag att vi ( matte och jag alltså ) skulle få åka ut och hälsa på Lotta i Vänge för att jag skulle få lite skön och antagligen välbehövlig massage ...    , men döm om min förvåning när det var trimbordet jag skulle upp på   !!!


Trodde inte mina öron när jag dessutom hörde att det tydligen är meningen att jag ska ranta runt i en fyrkantig ring igen ...   , och jag som trodde att det var avklarat för all framtid, eftersom jag hade lattjo lajbans sist ( eller tydligen senast ) när Marie och jag " showade "    och jag fick jättemycket beröm för både temperament och väldans " glad svans " ..   !!!



Men det där med att jag var stolt över min svans, var ju inge bra ...  ( fast det fattade ju förstås inte jag ) för där rök visst ett hp *harkl* och jag fick alltså ett rött band och placerades som fyra i klassen, men utan rosefett ....  !






  


Så här såg det iaf ut den gången ( för cirka fyra år sedan i Österbybruk ) och eftersom jag fortfarande tillhör Orsa kompani, så lovar jag inge bestämt nu heller, angående hur stolt jag tänker vara, eller inte vara  över min svans på SSRKs utställning i Skokloster den 15 maj ..  !!



Kritiken från Österbybruk :
Tik av mycket god typ. Feminint huvud med trevligt uttryck. Utmärkt hals.
Bra rygglinje. Stolt över sin svans. Välvinklad fram och bak. Välutvecklad kropp.
Utmärkta ben och tassar. Bra rörelser.


Men tydligen har Marie och matte helt uppenbart gått sas bakom min rygg, när dom bestämde att jag skulle anmälas till att ranta runt i ringen  i vår igen ..   !!


Förresten fick jag ju faktiskt en sån här manick    och ett par solbrillor i pris på en lydnadstävling ..   ( oxå för några år sedan ) så jag får väl kamma mej fint och sätta på mej brillorna ( även om det inte är några DG - brillor precis ..   ) så ska jag nog få fart under galoscherna även i en fyrkanting ring, så beware of the dog Marie ..   !!!



Jaja, Skokloster är ju iaf ett trevligt ställe att umgås på, så i värsta fall får jag väl bara göra som när syrrorna Nessie, Freja åsså jag " ställdes " i juniorklass ..   , vilket var samma som att vi tog oss vatten över våra huvuden  för då var det nämligen attans varmt, eller snarare hett  !!!


  

Hoppas att ni får en sköööön avslutning på helgen !!!   

 

// Lizzie

PS Gissa förresten vem av oss tre " sälar " som är lilla jag ..   !? DS

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards