Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 13 april 2010

All vår början bliver ( eller i vart fall blev *s* ) svår !

Av Lizzie - 13 april 2010 14:45

Kolla hur det såg ut första gången jag fick "träffa" Kenth & Niina Svartberg  !!

Att både matte och jag skulle gå på tå, hade jag förstås lite svårt att förstå då .. , jag som ju trodde att det var fot om fot vi tillsammans skulle vandra *fniss* !

Fast iofs hade jag redan då min strategi klar..  , för har man som "smek-namn" fått heta Lilla Odågan, så strävar man självklart efter att ligga steget före   !!  

Kolla in mattes min   !!! Kommer faktiskt inte ihåg om det var så att hon försökte sig på att " döpa " vår  nya rätt fria stil, eller om hon bara höll på med att stampa in takten .. *host* !? För rätt otakiskt är det väl att gå i otakt, eller ..   !?



Jaja, rätt mycket vatten har väl hunnit rinna under broarna sen den gången när det mest handlade om lydnadsettan, nu när det i morgon är dax för ytterligare en " återträff " med Niina   och den här gången är det jag åsså åssisen Trolla som ska " checkas av " inför kommande mera planmässiga övningar ..   !


Förresten, vad säger man om min knäppa matte, som först anmäler oss till tävling i elitlydnad, för att därefter börja träna in ett helt nytt moment   nämligen kryp, bara för att hon hittade min targetsticka, ( som jag iofs klickades in på, men eftersom vi aldrig kom på hur man skulle använda en sån pryttel  blev den bortglömd  *harkl* ) när hon städade en av mina " leklådor ...    !?!?

Man kan ju inte ens skylla på hennes sedvanliga ÅNK     !!!!!



Förresten blir ni nog lite förvånade om jag säger att bilderna hamnat i alldeles fel ordning ...   för det var faktiskt så, att regnet det bara öste ner på morgonen när vi kom till Alunda, fast nog tycker ju jag att min position hade förändrats till det bättre på eftermiddan, när moder sol kikade fram och ( som i Imse Vimse Spindel-visan ) torkade bort allt regn ..  för jag kände mej lixom mera jämställd med matte när vi sas var på samma nivå    hi-hi !!!


Hej hopp !!

 

// Lizzie

 
 
Ingen bild

Nessie

13 april 2010 15:45

Städa i en leklåda?!?!? Knäppt, knappt, geknoppt hej hopp i det gröna, puzzzz från syster

 
Ingen bild

ESSingarna

13 april 2010 16:34

Ser så spännande ut skall bli kul att se fortsättningen.

kram Rose-Marie

 
Ingen bild

terese

13 april 2010 18:04

Åååh vad roligt!! Hoppas ni får ut mkt matnyttigt! Härligt det såg ut att få träna i t-shirt, snart så..!:) kram

 
Ingen bild

brollan

14 april 2010 17:14

Hoppas att du skötte dig idag...eller att matten skötte sig....eller att ni båda skötte er...elller nått sånt ;-)
Blev du förvånad över att matten hittade på nått nytt?? Näää det tror jag inte på ;-)
KARM brollan

 
Karin, Wilma och Miso

Karin, Wilma och Miso

14 april 2010 20:13

Jag tror det är lite freestyle p G :-) Vi ser fram emot bilder från både Elitstart och kryp. Vi håller så klart tummarna och hoppas att ni berättar om ni tävlar i närheten så vi kan komma och heja på.

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Mirre

Mirre

15 april 2010 22:12

Fina ni är, ser ju hur snyggt ut som helst eran stil =D

Hoppas att allt är bra
kram

http://myflowergirl.blogg.se

 
Marie L

Marie L

16 april 2010 00:49

Skön stil! Fick ert meddelande sent, vi kan väl höras via tel imoregon kanske....

http://www.123minsida.se/Minos

 
Ingen bild

Marie L

16 april 2010 00:49

eller... kanske ännu hellre imorgon? (fniss!)

 
Ingen bild

Marie med flock

16 april 2010 14:38

Vi hade i allafall tur med vädret i dag...Kramar från oss

 
Arras o Aylaflocken

Arras o Aylaflocken

17 april 2010 08:19

Regn har vi inte haft här, sol och kall vind bara. Is har vi sluppit länge nu men det var lite kallt att bada enligt Arras. Ha en bra helg.

http://www.hoffearras.se

 
Helena & co

Helena & co

17 april 2010 09:42

Känner mig lite skyldig till det där med att inte veta vad targetstickan skall användas till.....för din matte frågade faktiskt....men eftersom inte jag heller har några bättre tips än just kryp eller möjligen ingångar (men de kan ju du redan) hade det nog ändå blivit just kryp som rekommenderats :-) Jodå lite kugnt med galna aktiviteter nu men idag ska vi köpa ett nytt starkare och grövre hjul/däck till sparken för det gamla ser ut som en åtta :-)

Kram och trevlig helg på er!

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Kärran o Storolillnosarna

Kärran o Storolillnosarna

17 april 2010 09:48

Och när får man läsa om hur det gick, då??? *otålig*

Hur som helst gillar vi eran stil (med eller utan "free").

Glada svansviftningar... und so weiter (?!)

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Ingen bild

Lena Olsson

17 april 2010 18:02

Hejsan svejsan!
Åh, vad spännande att träna för Svartberg!! Det var säkert spännande och trevligt. Elton och jag tar fortfarande det lilla lugna.
Kram och lycka till med tävlingar och träningar//Lena!

 
Lena med hundgäng

Lena med hundgäng

17 april 2010 19:18

Underbara bilder.. avklätt :) Ser fram emot dessa dagar. KUL att ni är på G igen, hoppas ni hade en fantastisk dag för Svartberg! Är säker på att den städade leklådan kommer göra susen när ni sedan är klara för start!!
//Kram och nospussar från Lena och soffhundarna Atlaz och Ginger :)

http://www.gladiatorkillarna.se

 
lotta

lotta

18 april 2010 10:15

Spännande att få höra om träffar och tävlingar, Märks att sommaren är på G....spännande:)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
lotta

lotta

18 april 2010 10:24

jamen då är det snart dax då:)Inte i Avesta ..eller?

http://www.juniocola.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards