Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 31 mars 2010

Springtime !!!

Av Lizzie - 31 mars 2010 08:15


  

Det som göms i snö, brukar ju som bekant komma upp i tö ..   , och nu när det äntligen verkar som om det kanske kan bli en  ny vår, eller springtime ..   ( om man hellre vill slänga sig med utrikiska ..  ) , så kom jag faktiskt ihåg att jag hade lovat att visa att jag åtminstone EN gång i vinter tränat på att ruta in tillvaron ...   och därför lägger jag länken härunder, men dra för sjutton ner ljudet till minimum, för det blev av nån anledning maxat ...   !!


  http://www.youtube.com/watch?v=z51xlsjf2QY      

Min matte verkar inte vara så slängd i engelska hon heller ..   eftersom hon ropar just "spring" istället för att nyttja det mer traditionella ordet rutan ( vilket är det kommando som nog dom flesta använder ..   ) men strunt samma, för nog tycker iaf jag att det syns att jag just springer som en springer mot den enligt modellen " i brist på bröd tar man limpa " vid utplaceringen av det " fyrkantiga momentet " ..     !

Att sen belöningen efter avslutat " spring " blev en rätt lustiger dans med matte gjorde ju inte saken sämre precis ...   !!!


Men visst känns det lite som om det är just spring in the air   , och nu ska jag bara trimma kvasten klart, för att som vanligt kunna återförenas med Er Alla på Blåkulla i morgon ...    !!!

Åh du, kom ihåg : Don´t drink and drive ...    !!!


Ses i morrn på berget då !

// Lizzie   

 
 
Ingen bild

Nessie

31 mars 2010 08:58

Våren är absolut vår årstid särskilt pga Fåglarna, som kommer baka, igår jagade jag dom! Det blev mycke spring i benen, som ju legat för fäfot rätt länge, benen alltså. Puzz Nessie

 
Jessica

Jessica

31 mars 2010 12:27

Visst är det "spring(er?)" in the air;)
Här trimmar vi kvasten för fullt:)
Glad påsk!!!
Kram:)

http://www.yrlabus.se

 
Karin, Wilma och Miso

Karin, Wilma och Miso

31 mars 2010 13:04

Tänkte just på att du använde "spring". Är så inne nu på alla kommandon jag ska lära in ;-)

Har putsat kvasten och värpt äggen, redo för take off. See ya!

kram

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Arras o Aylaflocken

Arras o Aylaflocken

31 mars 2010 13:28

Vilken mysig påskkäring det var på sidan. Önskar er en GLAD PÅSK. hoppas vi får hyfsat väder.

http://www.hoffearras.se

 
Lotta

Lotta

31 mars 2010 16:41

Kvasten är klar så nu är det bara att vänta på avfärd ;)
Vad SNYGGT utförande på filmen :)!!! Och den däringa leken efter är det bästa en rottis och mallfjant vet. KAAAAMPAAAA!
GLAD PÅSK på er, och ses imorr'n kväll :p
KRAM!

http://www.rottisweb.se

 
Yatzy o Saga

Yatzy o Saga

31 mars 2010 17:38

Hej
Från örnsäker källa har vi hört att du bytt lortiga Uppsala mot vita Grönklitt. Klokt tycker vi som är lortiga och hotas med utegångsförbud. Glad Påsk
Yatzy o Saga
PS någon har satt svarta tassar på en tidigare ren blå matta i köket

http://www.ingers-gmt.se

 
Terese & Gus

Terese & Gus

31 mars 2010 20:04

Går ju så fort så kameramannen inte ens hänger med! Ser ju kalasfint ut! Å lååångt var det till rutan oxå!

Planerna i Knivsta börjar se ut som leråkrar nu, iaf när vi var där i söndags. Lär väl vara så överallt nu närmsta månaden:( Har du anmält till tävling - när!?:) Det börjar faktiskt klia i mig med, fast vi kanske borde träna först o se var vi står efter uppehållet...:0

GLAD PÅSK! Hoppas vi får en härlig minisemester0) kram

http://brandwold.se

 
Storolillnosmatten m 3 jyckar

Storolillnosmatten m 3 jyckar

1 april 2010 10:30

Jag skulle ju kolla in filmsnutten hemma, ju! Men jag somnade innan jag kom fram till datorn. ;) Här på jobbet (ja, jag sitter här o latar mig :)) har datorn ingen högtalare, så jag hör inget "spring!" Kul kommando-ord annars.
En fråga: Ska själva rutan vara typ en halvmil från den första "stolpen". Jag blev mäkta imponerad!!!

Massor med gula fladdersvansviftningar o en glad påsk från oss till er!

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Ingen bild

ESSingarna

1 april 2010 11:25

Kvasten är trimmad, kaffepettern är laddad och äggen är nyvärpta.
Vi ses på Grönkulla.

Kram från Almi

 
Torsten

Torsten

1 april 2010 16:41

Ser ut som om matte missar 'flyget'....hon hittar inte kvasten *fniss*
GLAD PÅSK!!!
Påskpussar från mej!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Mirre

Mirre

1 april 2010 22:56

Glad påsk till er, hoppas att ni ska få det bra med god mat och allt

Kraaaam

http://myflowergirl.blogg.se

 
Ingen bild

Marie med flock

2 april 2010 08:47

Ni är ju hur trimmade som helst ju...Såg tom att ni var i Gamlis..Påsk Kram från oss

 
Ingen bild

Marie o Xit

2 april 2010 09:26

Tror nog både din kvast och din hund är trimmad inför helgen ;)
Vilken tok-fia :)..... kan säga att hon har en kusin som påminner alldeles väldans mycket om henne :)
Hoppas vi ses som sagt på Berget :)
Kramar ♥

 
Ingen bild

brollan

2 april 2010 18:56

Inte visste jag att man kunde bli så lycklig av att springa till en ruta?? Måste nog ut och testa ;-) Oj jösses sen då....Laddad för IPO eller :-))
KRAM Brollan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards