Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 26 mars 2010

17 oxå ;-)

Av Lizzie - 26 mars 2010 08:00


  

var väl ungefär vad matte hojtade till husse då hon upptäckte att jag hade lyckats fastna under sovrumssängen, när jag skulle "fiska fram" den därunder "gömda" metallapporten ...   ( enligt vanlig "no free food-modell"  före frukost alltså ) när hon upptäckte att jag istället för att springa runt sängen ( som jag brukar  när jag hade lyckats få rull på metallen alltså ) istället likt Tarzan lyckats med att slänga  mej in långt under sängen ...    och satt ohjälpligt fast !!!!



Nu var goda råd dyra, för frigången under sängen var tydligen bara dryga 17 cm och mitt bröstomfång mäter visst lite mera ...   så husse skulle alltså snabbt agera skylift och lyfta upp sängen vid fotändan för att jag skulle kunna ta mej ut, och bråttom var det visst, för matte trodde nog att jag skulle få panik när jag upptäckte att jag satt fast som i ett skruvstäd...  !


Gissa om matte  blev jättesnopen, när jag bara först utan ett ljud la mej blickstilla, för att likt Sickan i Jänssonligan fundera ut en bra plan för "återtåget" ....    *fniss*,  och därefter på nåt himla konstigt vis sidledes dessutom lyckades med att åla och hasa mej ut från "grytet" ..    ! 

( Man har väl kikat på mästarnas mästare vet ja .. )


Men det som matte nog var mest impad över var att jag inte för en enda sekund släppte taget om metallen ...    men vadå, vad gör man  väl inte för att få sin frukost  ...   och  det första jag gjorde när jag sas likt fångarna släppts loss, var självklart att avlämna hittegodset och utkräva min lön = stadig frukost !!!


Släpp fångar loss det är vår har man ju hört, men att det skulle bli sånt bakslag vädermässigt bara för att jag tog bort min vintriga insnöade header i lördags när det var just vårdagjämning, det hade jag förstås inte kalkylerat med ...  !


Det var ju SM-final i bandy i Uppsala nu i  söndags, och det är nog första gången i historien som man kört med tre halvlekar ...    för att plogbilarna skulle kunna göra isen överhuvudtaget åkbar .... eftersom den där Bore ju uppenbarligen gick bärsärkagång i helgen ..   för jisses vad med snö han vräkte ner över oss !!!


Nog för att matte inte är min bästa gren påstår matte, men att tre halvlekar borde bli en och en halv match, kan tom jag räkna ut ... *harkl* !


Apropå räkna, så har jag precis räknat ut att det nu är exakt 30 dar kvar tills det är meningen att jag ska göra ett nytt "test" bland rutor och ränder, och jag som inte ens hunnit längre än till ramen på mitt 1000-bitars pussel ...   så det vete sjutton hur jag ska hinna få ihop den ekvationen ...   !?


  


Jaja, det är väl bara att köra med den gamla vanliga modellen; vilket är samma som att jag tänker fortsätta med att leva på just hoppet ...     vilket är det sista osv ....



Hej hopp !!!

// Lizzie    

 

PS Om jag lyckas få till en ny "ingång" till U-Tube så ska jag be om hjälp att lägga ín en liten snutt så ni får se ett rörligt bildbevis på att jag iaf faktiskt tränat den däringa rutan EN gång sen i fjol ..   ! DS




http://www.youtube.com/watch?v=z51xlsjf2QY


 
 
Ingen bild

ESSingarna

26 mars 2010 09:20

Vad skall man säga… Du är vild och vacker!!!!!

Kram Erk

 
Barbro & Salza

Barbro & Salza

26 mars 2010 12:20

Hej hopp faster!

Pusselbitarna kommer att ramla på plats lätt som en plätt då, om 30 dar. Nu har dom haft hela vintern på sig att hitta rätt i hjärnvindlingarna... det kommer att funka kanonbra!!!

Och så önskar vi er en trevlig helg! Hoppas att vi slipper mer snö nu...

Vilda svansviftningar från brorsdottern med matte

http://www.tedsams.com

 
Pernilla

Pernilla

26 mars 2010 14:26

*garvar* Det ska vara du till att fastna under en säng, tokfia! Tackar för dagens goa garv, hade gärna velat se det inspelat ;)
Trevlig helg och njuuut av solen
Kram från mig och grabbarna

http://www.labradaren.se

 
Karin, Wilma och Miso

Karin, Wilma och Miso

26 mars 2010 17:43

:-D Det borde matte ha räknat ut att kunde du ta dig in under sängen så kunde du nog ta dig ut också. Hade sett snyggt ut om 30 dagar då det beger sig. Rutor på magen har vi hört talas om (aldrig upplevt), men en säng på ryggen hade nog sett konstigt ut på appellplanen.

Vår plan för Wilma är att öva på matte tålmodighet. Det var någon som sa att gör inte hunden rätt så är det för att du har tränat fel, med fel kriterier, dåliga belöningar och taskig tajming. Måste ha varit en galen person ;-) Trevlig helg!

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Mirre

Mirre

26 mars 2010 18:19

Ohh men tack snälla, det värmer =), go du är. Ohh men fastnade hon den rackarn =D. Hehe vilket äventyr, men det gick ju bra duktig hon är som höll kvar Kram

http://myflowergirl.blogg.se

 
Stornosarna utan lillnos o matte

Stornosarna utan lillnos o matte

26 mars 2010 19:01

En redig ESS klarar biffen! Vi hörde nog vår matte fnissa åt dig: "Hon är ju lika knäpp som er, ju!"
Vår matte blev dock mäkta imponerad över att du inte släppte metallapporten. "Lizzie är smartare o envisare än er!", påstår hon, vår matte som alltid ska vara på vår sida. Svikar-matte! :(

Gamle Keaton brukade ofta på yngre dar krypa in i tomkartonger (DVD-filmleverans på jobbet) som han egentligen inte alls fick plats att vända i. Han kröp in i den trånga lådan (c:a drygt 40x10x70cm) med huvudet före, vände och kröp ut med huvudet före. Detta är omöjligt. Men inte för en tvättäkta ESS!!

Svansvift o ett par nosgnugg!

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Ingen bild

Marie med flock

26 mars 2010 19:32

Tur att det gick bra där under sängen...Kanske dags att damma av matte för träning?

 
Lena Olsson

Lena Olsson

26 mars 2010 19:50

Hejsan!
Här jobbas det för fullt med metaller och annat, flitiga ni är. Vi har bara ökat på motionen (matte behöver, hm), snart ska vi öka lydnaden. Men tävla väntar vi med, men vi håller tummarna för er!!!!
Kram Lena och Elton!

http://www.lenashundar.se

 
Ingen bild

Brollan

26 mars 2010 20:14

VA!! Har inte din matte fått nån kläm alls på din "förmåga" under åren som gått. Självklart så fixade att komma ut därifrån själv. Vad annars liksom?? Du är ju världens bästa och mest kluriga syster yster vi pratar om här :-)
Och SJÄLVKLART så komemr pusslet att vara under kontroll :-)
Kram brollan

 
Helena & co

Helena & co

26 mars 2010 22:53

Ja vad säger man....du är enastående! Hur kunde matte ens för en sekund tvivla på din kapacitet? Spännande att det ganska snart är dags att få följa er framfart på apellplanen igen! Var bär det av? Söderut lite närmre oss så kanske man skulle kunna få sig en flukt IRL :-) Kram

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Basse & Gilda

Basse & Gilda

27 mars 2010 00:12

Ojsan! Tur ni har skylift där ni bor, och det där med "håll fast" vet visst sin betydelse dessutom ;) Youtube hade suttit fint även i denna akt *asg*
Här har snön försvunnit massor under veckan, och hoppas nu den där kungen tagit ledigt för denna gång, även hos er.
Ha en go helg! Nosgnugg och matte skickar kramar :)

http://www.rottisweb.se

 
Storolillnosmatten

Storolillnosmatten

27 mars 2010 10:00

Apropå metallapporter o "a girl´s best friend..."
Är det därför mina pojkar bara greppar trä-apporterna? ;))))

Och när kommer filmsnutten, då?

No pressure-svansviftningar alls. *harkl*

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Anna-Lena med flock

Anna-Lena med flock

27 mars 2010 10:35

Men kära nån.... Stort skratt!! Hon är då för rolig den där Lizzie. Måste ligga i släkten.... harkl....
KRAMISAR från oss alla!
Anna-Lena och ligan
PS: Då var det kanske dags att börja träffas igen för att träna?? 30 dagar.... Vi tränar för fullt och ibland känns det som att vi kan gå upp imorgon men nästa gång muttrar jag att "jag ska aldrig gå upp med henne igen, grrr".... ;-)

http://annalenamedhundar.bloggproffs.se

 
Jessica

Jessica

27 mars 2010 10:41

Hundar som fastnar bakom soffor och sängar har man ju varit med om. Dock är det bara Spexa som lyckats fastna hängandes över badkarskanten när hon var valp *s* Hörde mystiska stånkande ljud från badrummet och där hänger tokhunden på kanten och kommer varken hit eller dit:)
Här hade vi ett par dagar vår men idag regnar det och är kallare. Men rätt skönt ändå;)
Ha en skön helg!
Kram!

http://www.yrlabus.se

 
Torsten

Torsten

27 mars 2010 12:23

Vad gör man inte för att skapa lite dramatik...? Du är ju tjejen med stort T, mästarnas mästare....vaddå, lite mat är väl inte för mycket begärt :D
Ha en trevlig helg!
Puss

http://prinstorsten.blogg.se

 
Siddan&Challe

Siddan&Challe

27 mars 2010 13:12

Vi kusiner får inte panik för såna bagateller som att fastna :) Jag lyckades snärja in mitt ena öra i en taggig buske, den som hade mest panik var matte. Själv stod jag lugnt kvar och väntade på att hon skulle lugna ner sig. Inte helt lätt att få loss mig när hon stack sig på taggarna.
Kramiz, här är våren kommen och med den kommer skurhinken fram

http://www.pomberlys.se

 
Ingen bild

Nessie

27 mars 2010 15:21

Ahaa, du va sängfösare, det pratar matte jämt om, mest på kvällarna, har aldrig fattat men nu vet jag vad göra... puzz från Nessie

 
Ingen bild

Marie o Xit

27 mars 2010 17:14

Hej kusin "anja" :)
Du gjorde väl en säl för att ta dig in under sängen? :)
Hi hi vad skoj det skulle varit och varit på plats så att säga...hade velat se dig där under.

Kom nu ihåg det där med "dörren" in till grannen för att träna på alla metrar
Det kommer gå alla tiders.

Kram från oss
Ha nu en härlig helg :)

 
Åse, Axl, Ruby

Åse, Axl, Ruby

29 mars 2010 09:39

Tack för dagens smile :-))

http://www.schnauzeraxl.se

 
Borghild & Tulla

Borghild & Tulla

29 mars 2010 13:24

Såklart man må inneha en viss porsjon stahet når man er springer, og å slippe apporten er under en ess's verdighet! Man jobber til man har fullført, for frokost er viktig! Ja, og så brunsj, og lunsj, og middag, og kvelds, og nattmat, og mellommåltid, og... *fnis*

http://spaniel.no

 
Ingen bild

Tjejerna

29 mars 2010 19:38

Halloj! Ajdå inte bra att fastna under sängen, men vad duktigt du var som inte släppte taget om apportbocken på hela tiden , och vilken tur att du inte gjorde dig illa innan räddningen hann fram.
Ja tänk om man kunde ha en sån inkallning hela tiden på dom för ibland så hör dom ingeting med sina långa öron.
Ha det gott! och kram från oss alla tjejer :-))

 
Mirre

Mirre

30 mars 2010 00:18

Hellu där, allt bra?
kramisar

http://myflowergirl.blogg.se

 
Jennie, Felix, Robin

Jennie, Felix, Robin

30 mars 2010 11:07

Hahaha, så det kan gå när det är fullt ös! Bra "håll-fast"-träning fick ni ju verkligen iaf....:-P

Felix älskade att sova under min säng när han var liten valp... vilken sorg den dag han insåg att han vuxit och blivit för stor för att kunna ta sig in och ut! Blev ett antal gånger man fick hjälpa till och "dra" ut honom när han hade fastnat på nåt tokigt sätt. ;-)

Bra att ni är förberedda och simtränade iaf nu när snön äntligen börjar smälta! ;-) Ha det så bra!
//Jennie & monstren

http://springer.sidan.nu

 
Ingen bild

Stina

30 mars 2010 11:23

Skaffa en domkraft. Det kan hända fler gånger. Snacka om målmedveten ;=))
Nu är det snart dags för "upptagg o puts" och "Jag har en plan" ;=))Ska bli kul.
Ha det gott.
Dimma-stimma Trolla-bolla Stina-pina

 
Kakan o Lassie

Kakan o Lassie

30 mars 2010 20:10

Önskar min snygga stadstjej en riktigt glad och god påsk. Kladdiga nospussar för Snygg-Lassie

http://collieflickan.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards