Lizzieonline ..

Alla inlägg den 20 mars 2010

Av Lizzie - 20 mars 2010 10:00




Vilken himla tur att jag ägnat mej åt att just traska i vatten den senaste månaden, för nu är jag verkligen beredd när vårfloden kommer, och om prognoserna håller vad dom lovar, så kommer många bäckar små att inte bara bilda en stor, stor  å  utan tydligen är det även stora risker/chanser att åarna kommer att svämma långt över alla bräddar, och då är det ju himla bra att man övat upp både förmågan att gå på djupet    och att effektivt "trampa vatten" ...     !!!


  


Men tills vidare får jag nog fundera över vilket som är bäst i uttrycket varför gå i lera och sörja,  när man kan gå på is och ha det glatt ...    för på morgnarna är det typ holiday on ice och Bambi på hal is som gäller, ( pga rännilarna, som dagtid bildas när all snööööööö smälter ner, övergått till frusen form  ..  ) och senare framåt dagen är det verkligen som att traska runt på en nyplöjd och mycket lerig åker ..   vilket är detsamma som att jag åker in i duschen VARJE gång jag varit ute på språng .. !



Jaja, det hela är nog av övergående natur, för i dag är det  VÅRDAGJÄMNING, vilket är samma som att snart blir det sommartid   och då hoppas jag verkligen att T. Ledin har fel när han sjunger att sommaren är kort och det mesta regnar bort ...   !!!




Ha en skööön och hundig helg !!!!   

// Hälsar Lizzie med flock !




PS Apropå ingenting ....  !  Har ni förresten hört uttrycket " Om man siktar på ingenting träffar man alltid rätt " ....   !?!? Det hade inte jag, och när matte sa så, blev jag bara mållös   , ( typ fågelholk alltså *harkl* .. ) och då sa hon att det var det hon menade, och då fattade jag ännu mindre ...     DS



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards