Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 14 mars 2010

Nu bär det utför igen ....

Av Lizzie - 14 mars 2010 12:00


  


och förhoppningsvis har traskandet i Ultunas "akvarium" gett mej en ganska bra start på säsongen, när nu obalansen i vadmusklerna tack vare  "vattengympan" verkar ha gett med sig   , så nu väntar vi mest på att våra planer om att börja träna på just nån plan snart kan sättas i verket  !!!




                Till veckan är det dessutom meningen att jag även ska få träffa två små vappisar  av olika raser , för trots att jag både är tik och kastrerad så är jag iaf jättesnäll med valpar   även om jag kanske blir ( fortfarande är, mattes anm ..   )  lite barnsligt busig jag oxå .. * harkl* !


Så kanske är vi nu ett steg närmare att behöva ändra på vår fortfarande insnöade "header" om nu han Bore äntligen fattat att han borde lämna oss i fred för i år iaf..   och kanske kan det även hjälpa om man slår några slag på bongotrumman för att påskynda vårens ankomst *s* !

Undrar förresten om det är såna trummor som ska användas som "komp" till afro-kursen som matte började på ..  fast den kursen verkar ju snurrig på riktigt, eftersom den har ställts in ett par gånger utan att matte fått meddelande om det ...   !


Noppe, det här duger inte utan nu är det ut i sooooooolen   som gäller !!!


Hej hopp !

 

// Lizzie    

 





PS Eftersom det inte är 1:a april i dag kan jag ju inte säga april,april .......   


     


och inte heller maj, maj måne, jag kan lura dig till Skåne, men tja,  bilder brukar ju normalt inte ljuga, ...    så jag behöver  kanske inte säga så mycket mera än att snöhoppsbilden är " rätt så nytagen " *harkl* ,  på i princip samma ställe som den översta bilden, men det var sååå underbart och stärkande i sooolen trots att marken inte var bar  ...  *blink, blink * eller att marken inte heller i dag bar ...   fast jag förstås på min väska  bar ..      


Jo, det förstås; översta bilden är faktiskt tagen just 14 mars, fast året var iofs 2007 ...    DS

 
 
Ingen bild

ESSingarna

14 mars 2010 14:12

Här jobbar gumman Tö för högtryck med att borsta ut kung Bore. Tyvärr är det fortfarande isgata så matte trippar fram som Bambi på hal is.

Kramiz från ESSingarna

 
Helena & co

Helena & co

14 mars 2010 17:20

Här har du en till som blir/är otroligt barnslig tillsammans med valpar och hon skall kalla sig mamma :-) Skönt att "traskandet" verkar fått bukt med obalansen och att ni nu är på G inför tävlingssäsongen 2010!! Kram

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Karin, Wilma och Miso

Karin, Wilma och Miso

14 mars 2010 18:48

Tålmodig var jag inte idag när jag tränade med Wilma. Usch vad det gick dåligt och jag var en otålig dålig tränare. Stackars Wilma, jag tycker ju att hon borde kunna saker och blir arg när hon inte fattar. Hmm... vem är det som är tränaren? Hon har ju inte bett om att få köra ett lydnadsprogram...

Jag är nog ganska inkonsekvent vad gäller mina frikommandon, men försöker att använda lite olika. "Varsågod" till godis och leksaker, ibland "ja" till leksaker eller "ta den". Till buren är det "fri" för att komma ut eftersom den goda tanken är att jag ska kunna skicka henne till buren för att vänta på sin tur och sen ge frikommando för att komma ut och jobba igen. Det fungerar i teorin ;-)

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Brollan

14 mars 2010 21:05

Här är det som vanligt ser jag...full fart alltså ;-) Håller med dig att nu kan den där Bore dra dit...... osv...
KRAM Brollan

 
Storolillnosarna

Storolillnosarna

14 mars 2010 21:20

Va bra att ditt vadande i vattenbad har fixat dina vader! Vi menar, en vad ska ju vara lik den andra vaden, eller vad säger du? :)

Ishala svansviftningar från oss

PS. Apropå is. Vår matte går inte utanför dörrn utan sina ice-bugkängor på fötterna. Vi får dock lita på våra klor, vi. DS.

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Ingen bild

Siddan med flock

14 mars 2010 21:27

Ja äntligen verkar kung Bore ha fattat galoppen och tänker lämna över tronen till fru Tö. Tråkigt nog är det inte bara han som lämnar tronen...... hädanefter blir min signatur Siddan&Challe. Mattes ögon har antagit en annan färgnyans men vi hoppas att glansen kommer tillbaka så småningom, det ska jag i alla fall se till.
Nozpuzz från kusin Vitamin.

 
Barbro & Salza

Barbro & Salza

15 mars 2010 08:21

Ja, det var synd att ni inte var här :( drag under galoscherna var väl det minsta man kan säga att dom hade... i alla fall en del av dom. ;)

Men vi har (tyvärr) MASSOR av snö kvar fortfarande så Skvadern lär ha det jobbigt just nu ;) Vi såg inte till honom i helgen, men hälsningen framförs så snart vi stöter på varann :)

Ha en fin vecka!!

http://www.tedsams.com

 
Ingen bild

Nessie

15 mars 2010 19:33

Och vad har hänt med öronen???????????Ståöron är väl ändå inte rastypiskt!! Har din matte schäfrat till dej?? Usch och fy men puzz ändå från din syster Nessie

 
Mirre

Mirre

15 mars 2010 22:10

Härligt att plaskandet gett resultat, jihioo. Ja om så väl vore att det var en brunis till, men det hoppas jag inte dröjer för länge =D

Hoppas att allt är gottit mee er i våren som stomstegar sig fram =D
kram

http://myflowergirl.blogg.se

 
Kicki

Kicki

16 mars 2010 15:10

Hej på er!
Jodu vi har precis som de flesta andra varit insnöade denna vinter. Fast nu finns det ju i alla fall hopp om att snön ska försvinna vart E. Bitvis har vi faktiskt barmark här hemma men i skogen ligger snön än... Lääängtar tills det är barmark i skogen med och kunna börja lägga spår och bara gå härligt långa promenader.

Så du tyckte att Olgas frisyr var speciell haha ja vad ska man söga ;) Öronen mår iaf bättre :)

Hoppas ni njuter en massa i solskenet nu!
Kram

http://www.skogstrollen.bloggagratis.se

 
Storolillnosmatten

Storolillnosmatten

16 mars 2010 21:22

Ville bara upplysa om att vi har precis kommit hem från "TisdagsTRÄNINGEN"!!! :)

Planen var faktiskt helt gåbar utan alltför många isbanor.

Glada svansviftningar

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Mirre

Mirre

16 mars 2010 22:36

Hej där, allt bra hoppas jag med er =D. Här är det ok fast jag har ont i nacken, har nog legat illa el spänt mig inför nya jobbet. Men massage och sömn hoppas jag hjälper
kram

http://myflowergirl.blogg.se

 
Ingen bild

Tjejerna och matte Mervi

17 mars 2010 21:00

Hallå! Ni är på "G" i allefall och innan all snö har smällt så
har det väl hunnit bli vinter igen eller vad tror du?
Ha en trevlig dag imorgon! Kram från hela gänget tjejer+ matte.

 
Ingen bild

Marie o Xit

17 mars 2010 21:50

Tack för att din matte hållit tummen för min matte idag :)

Solen lyser och lyser i Ockelbo och snön håller så sakta på att försvinna... Man kan liksom vara glad att man överlevt istiden 2010. Hugaligen vad mycket snö vi haft(har) här uppe.
Läääängtar till våran apellplan är snöfri (det lär dröja). Men vi har iaf fina parkeringar att träna på

Ha det så bra
Kramar från Xit med matte ♥

 
Karin, Wilma och Miso

Karin, Wilma och Miso

18 mars 2010 14:28

Gissar att billiga julastaket är inte är av den utbrottsäkra sorten, men det stoppar kanske valparna i framfarten :-) Bäst vore ju naturligtvis att slippa sätta staket alls. Men med den där galningen boende, inte som granne men i närheten så vill man ju inte ta några risker.

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Mirre

Mirre

18 mars 2010 15:08

Tack det värmer, ja det finns riktiga idioter, hualigen

kraaaam

http://myflowergirl.blogg.se

 
Storolillnosmatten

Storolillnosmatten

18 mars 2010 18:06

Hörru! Visst hå... Oj! Nu upptäcker jag att jag är omringad av ett helt stim av söta Lizziear! Hjälp!!! Jag är bara van att ha typ 3-4 jyckar runt mig, nu är här typ 20 stycken. Lugn, nu... snäll, vovve..! ;)

Jo, din matte håller väl på med afrikansk dans (när nu kursen väl är ;( ), hon kan väl lära dig lite lugnare moves utan en massa skutt. Eller det kanske inte finns sånt i dans från Africa!

Själv är jag sååå stolt att jag lyckats (nästan iaf) lära Gromiten att själv göra "fotingångar". :))

Nosgnugg på er alla Lizziear här runtomkring o svansvift i massor!!

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Torsten

Torsten

19 mars 2010 08:16

Men snart så......då har du gröna ängar och träningsplaner och...ja, allt det du vill! Här är det dock ett tag kvar...kom 1 dm ny fiiin vit snööö igår!!!
Ha en trevlig helg!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Sussie & Qarro Qaramell

Sussie & Qarro Qaramell

19 mars 2010 17:55

Men är det inte trevligt med snö!!?? Utan den ingen skidåkning och det är ju då man på allvar får släppa motorerna lösa. :)
Afro det är grejjer det! Bra träning och fantastiskt kul.

http://www.qarroqaramell.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards