Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 4 februari 2010

Oj vilken vecka ....

Av Lizzie - 4 februari 2010 18:38

som började så bra med " renovering " ( = läs tapetsering ) av mattes arbets-rum, vilket numera oxå disponeras av undertecknad  även om det tagit några år att övertyga matte om att det ursprungliga hundförbudet i det rummet var rätt korkat !!

Matte skyllde på att jag bara skulle sabba och "sortera" papper   på ett helt annat sätt än hon brukar göra ...   och det kanske låg nån sanning i det när jag var liten valp, men nu är jag ju iaf myndig och "läser" kanske inte med tänderna på samma sätt längre   !


Jaja, tapetvalet gick iofs ganska lätt den här gången, men hujedamej vad mycket prylar matte hade i alla sina lådor, vilket medförde att mycket pysseltid har gått till att sortera, slänga och försöka strukturera SAMTIDIGT som rummet skulle tapetseras .. * harkl *  !!! Ja ni fattar nog .. ! Typ mission impossible !!!


När ordningen häromdan då iaf äntligen skulle återställas; dvs även den under perioden vilande datorn skulle väckas till liv, visade det sig, att tangentbordet intagit nån slags Törnrosasömn ...   och trots tappra försök att med hjälp av proffsig support väcka den sovande ur dvalan blev det sas ingen connection alls ...   och jag tänker inte återge vad som sades, men om jag skriver så här kanske ni fattar &%%#*/%¤#"  !!!



Många långa dar utan kontakt med yttervärlden har ju gjort att jag tom höll på att glömma bort att vi fått en fin award från Helena med Vilja ( Vilja nyss hemkommen med egna lilla valpen Lystra  ) och stort TACK säger matte och jag !






  


Awarden går ut på att skriva ner 7 saker om sig själv och dela de med andra på sin blogg. Här är 7 som vi tror "intressanta" fakta om mig ! ( Fast matte och jag tar nog varannan, så slipper hon känna sig helt utesluten ur MIN blogg ..   ! )


1. När jag var " liten " hade jag minst fem gångarter; alltifrån skritt till flygande pass,     men travet fanns av någon anledning inte med i " paketet " .. *harkl*

2. Matte är en obotlig optimist som tror att ingenting är omöjligt, möjligen att 

    det omöjliga tar lite längre tid ..   säger hon och pekar på mej ...   !?

3. En till sak som matte aldrig lärde sig förstå när jag var liten, var att eftersom

jag  är en fågelhund kunde jag så klart flyga, även om jag ofta kraschlandade    

4. Matte är helt klart  beroende av mej och allt som rör mej inklusive  hundträning, 

   vilket jag tycker är ett trivsamt drag hos henne   !!!


5. Jag får mer och mer gå under benämningen HSB; = Hon som bestämmer alltså,      och jag har utvecklat en himla  bra förhandlingstaktik, när det gäller att få min vilja igenom! ( Jag låter matte o husse tro att idén var deras egen *hihi* )


6.  Inte nog med att matte "trasslar" med diverse underliga pass inkl Bb - pass ( Body Balance ) nu tänker hon ge sig in i "afrosvängen" oxå, och jag kan säga att hon var rätt mör min matte efter "första försöket" som tydligen var ett pröva-på-pass, men tydligen passade  passet så pass bra att hon inte tänker passa utan fortsätta med såna pass

7. Jag måste nog erkänna att inte jag heller klarar mig inte utan vare sig mina vän-

    ner eller min flock, så jag snor Helenas motto som lyder att ensam inte är stark !!



                                                



Kopiera awarden på din blogg. Länka till personen som tilldelat dig awarden Berätta sju intressanta fakta om dig själv Välj andra bloggare du vill tilldela denna awarden till Länka till deras bloggar. Lämna en kommentar i deras blogg som talar om att de blivit tilldelade awarden Jag skickar awarden vidare till några väldigt bra bloggar. Alltid kul att få höra lite spännande saker om sina blogg-kompisar !!


Eftersom djur och natur, ( och då i första hand männsikans bästa vän; såna som jag alltså ..   ) foto samt färg och form, ( och då gärna i form av heminredning )verkar vara en gemensam nämnare för många av oss i " bloggvärlden " så väljer jag att skicka awarden vidare till just följande fyra :


Jessica med Yrla & Spexa,  som tillsammans med Kattis & numera Ztimma, startade Fotosajten, Lotta med Basse & Gilda, samt Therese med Gus !

Samtliga fyra som nog  alltid har en  kamera i skjutläge, och kanonbra bilder tar dom allihopa  !!!



Hej hopp !!!

 

// Lizzie    

 

PS Rubriken skulle visst ha varit just " Kreativ blogg " som ju awarden kallas, men i röran som " härskat " hos oss senaste veckan höll jag ju som sagt helt på att glömma bort den uppskattningen ..    och den här gången skyller jag inte ens på mattes kroniska ÅNK .. *fniss* ..    ! DS

 
 
Kattis

Kattis

4 februari 2010 21:23

Oj, så himla gullig du är! Tusen tack...!! Då ska jag försöka komma ihåg att lägga in den fina awarden i min blogg i morgon! ÅNK:et kanske besöker mig också? Hihi...Önskar er en riktigt härlig helg!

http://www.kattisdagar.se

 
Helena

Helena

5 februari 2010 07:04

Kul att få veta mer om er!! Ja att måla eller tapetsera är ju det lilla jobbet när man skall fixa på ett kontor......men detta rensande och sorterande!! Kram

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Karin, Wilma och Miso

Karin, Wilma och Miso

5 februari 2010 07:13

Här är vi uppe med tuppen... jag är ganska själv just nu. Miso och jag var uppe kl 6.00, men nu har tydligen hon knoppat in igen så jag sitter här själv!

Hon har funnit sig väl tillrätta. Fascinerande tycker jag, med tanke på att hon slitits från sin mamma och syskon på ett ganska abrupt sätt. Men det finns ju saker att sätta tänderna i här också ;-)

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Jessica

Jessica

5 februari 2010 15:34

Oj tusen tack för awarden! :) Det gjorde mig glad:)
SÅ jag ska se till att försöka ge den vidare och lägga in den i bloggen under helgen:)

Ha en härlig helg!
Massa kramar från oss!

http://www.yrlabus.se

 
Sydney hos flocken igen...

Sydney hos flocken igen...

5 februari 2010 21:34

Här pågår sortering också men tyvärr ingen tapetsering även om matte gärna skulle vilja. Ibland önskar hon nog att hon hade en "husse" i byrålådan som kunde fixa sånt. Själv har jag haft en jättesnäll husse i nästan 2 veckor, hade lite separationsångest när jag skulle lämna honom och lillmatte ikväll. Fast jag är behövd här hemma också. Matte har stort hopp om att jag ska agera musjägare.
Kram och trevlig helg

http://www.pomberlys.se

 
Storolillnosarna med matte

Storolillnosarna med matte

6 februari 2010 00:48

Innan jag glömmer... Gillar verkligen "Bomben"-bilden i förra inlägget! :))))
Apropå vatten: Varför vatten-traskar du?

Flera frågor så här på kvällskvisten: Vi är lite förbryllade över alla dessa förkortn.ar:
Vad är FinnTillfälligBadboll-pass och ÅskarNästanKonstant? (Gör din matte verkligen det?? ;))
Kanhända att vi har hittat på egna förklaringar t fö.kortn.arna ;)

Godnattliga svansviftningar från oss nattsuddare.

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Arras o Aylaflocken

Arras o Aylaflocken

6 februari 2010 08:26

Här händer det en del ser man, lika höga snöhögar har vi men just nu kan man inte lägga in bilder, datorn har pajat. Ha en bra helg.

http://ww.hoffearras.se

 
Ingen bild

terese & gus

6 februari 2010 09:44

Hej!

Kan inte vi höras i början av nästa vecka, eller imorrn... har ett förslag:):) kram

 
Ingen bild

terese igen

6 februari 2010 09:45

otrevliga jag! TACK snälla för awarden!:D jag ska anta utmaningen:)

 
Sinna

Sinna

6 februari 2010 10:30

Härligt med vattentrask :-)) Det kan jag tänka mig att du gillar...fast går det inte lite sakta för att vara i din smak??
KRAM brollan

http://lillhuset.blogspot.com

 
Siv/Zeffe & Zooto

Siv/Zeffe & Zooto

6 februari 2010 11:21

Full fart hos er som vanligt, härligt med lite förändringar, hoppas det blev bra.
Ha en trevlig helg!
Kram

http://web.telia.com/~u46806322/index.html

 
Lotta

Lotta

6 februari 2010 21:10

Tusen Tack för Awarden :) Jätteglad blev jag för den och trodde faktiskt att jag skrev det här *skäms*

Jag håller på och trasslar med wordpress, byte av webhotell mm, och har inte haft tid med uppdatering än, men under morgondagen hoppas jag hinna och självklart kommer då awarden med då :)

Hoppas ni har en fin helg! KRAAAM

http://www.rottisweb.se

 
Ingen bild

Lotta igen

6 februari 2010 21:12

Testing..

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

7 februari 2010 12:34

Lite simträning är ju jättebra. Peter har bestämt att det är vinter februari ut, sen den 6/3 är det ju båtmässa och då är det vår. Bra va!? Så slipper man fundera :-)

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Helena & co

Helena & co

7 februari 2010 13:17

Självklart måste man prova med att leverera sakerna (pallen, konen, musmattan, mm) till matte!!! Det är ju det man är till för. Tyvärr har det inte gått över i ryggen och idag låste det sig helt efter att vi varit och tränat lite jakt........Så j-vla typiskt mig att pressa mig själv till bristningsgränsen så nu ligger jag här och kan knappt röra mig :-( Så idag finns det ingen möjlighet att komma ner på golvnivå för valpträning :-(

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Marie o Xit

7 februari 2010 21:41

Åhhh vad ni är duktiga som renoverar och tapetserar. Hmmm... det är just det där att man måste sortera och plocka ordning i rummet innan .... Det är det som det faller på för oss...

"Tjocka Släkten" är så himla duktiga själva de så jag undrar om de behöver några träningstips på vägen. Tror minsann de kan lära ut en hel del till oss :)

Ha det gott
Kram kram från snöiga Ockelbo

 
Mirre

Mirre

9 februari 2010 23:44

hej vad roligt med omtapetsering =D, måste man få se kort sedan =D. jag vill också få mitt gjort nuuu =D
kram

http://myflowergirl.blogg.se

 
Arras o Aylaflocken

Arras o Aylaflocken

12 februari 2010 16:28

Tittar in och önskar en bra helg, hoppas pappren kom i rätt ordning eller var det tapeter.

http://www.hoffearras.se

 
Karin, Wilma och Miso

Karin, Wilma och Miso

12 februari 2010 21:04

Svettig var bara förnamnet! Men det gick ju till slut även med flera viljor...

Trevlig helg!

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Lotta igen

Lotta igen

13 februari 2010 11:54

Tack för all support, och STORA kramar till er :)!
Det har varit en pers detta. Ovissheten innan jag visste var en mardröm blandad med skräckblandad ångest. Nu känns det lugnare, men undrar ju vad det var för knöl...
Awarden har jag inte glömt, och tar den så småningom :). Den är lite kul ;)

Kramar och nosslafs från oss :)!!!

http://www.rottisweb.se

 
Susanne o Pebbels

Susanne o Pebbels

14 februari 2010 14:33

Min matte är oxå helt beroende av hundträning, men det tycke rjag iof är bra. Livet blir ju så mycket roligare med lite aktivitet :-)

På punkt nummer två förstår jag inte alls vad din matte syftar på, du är ju hund liksom jag och vi är ju bara såååå smarta!!!!

Puss från Lilla P

http://hundtraningen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards