Lizzieonline ..

Alla inlägg den 29 januari 2010

Av Lizzie - 29 januari 2010 12:10


tillhör ju en av livets stora passioner om man är "klassad" i  min rasgrupp iaf,

( läs spaniel .. ) och jag älskar ju det " elementet " vare sig det är sommar eller vinter ( i form av fruset vatten på vintern förstås ) även om jag rätt bryskt som fyramånadersvalp fick inse att nattgammal is alltså inte var nåt att rekommendera ..  *harkl* !


  


Att jobba som "bärgare" på Rädsjön brukar tillhöra ett av mina " sommarnöjen  " för att inte tala om göra en eller annan " bomb " som på bilden under  !


  




Jag har även haft simkort på inomhusbassäng vintertid, och det kan oxå rekommenderas som vattenaktivitet ..   som omväxling till annan

fysträning alltså   !


     






Apropå fysträning, så ska jag nästa vecka få träffa Kjerstin Pettersson ( Ultunas duktiga sjukgymnast ) som förra året höll föredrag om just fysträning för oss hundar, fast då fick hundarna stanna hemma ...   !




Nu är det iaf tänkt att jag ska få testa en annan blöt variant, nämligen vatten-trask, och inte vet jag om man då måste ikläda sig samma "uniform" som när man ska gå på djupet med saker och ting  som jag får göra ibland ombord på min Splash om "någon" råkat tappa nåt i drickat   ..  *fniss* !

  





Förresten har min matte och Erks matte ( på vår begäran så klart .. )  försökt " tota ihop " några rader som lite protest mot ett förslag att bl a vattenproven SKA TAS BORT när det gäller att vi fyrfotingar ( inom Gupp 8 - rörelsen ) på spanielprov ska få visa vad " vi går för " ...    !!

Om du skulle vilja stödja oss i den frågan, så finns det en länk här nedan, där du kan läsa mera ..   och tycker du som vi, så skulle säkert inte bara Erk och jag, utan många med oss bli jätteglada om du även skulle vilja " sätta en tass " på namnlistan ..   !




Hej hopp !!!

// Lizzie

PS  Här är länken till "Uppropet" http://upprop.nu/VKRL    DS  

Som avslutning bifogar jag en vinterbadarbild på Nizze .. fast minns jag rätt så fick varken Nessie eller jag nåt beröm för att vi " kylde av oss " bland isflaken som syns i bortkant på bilden    * harkl * !

  

Av Lizzie - 29 januari 2010 08:45

och allting är vitt, vitt, vitt   och milda Matilda vad Kungen av snö har öst ner av den vita varan över inte bara oss, nu när nästan hela Uppland inte alls står i lågor utan är totalt dolt under ett tjockt, tjockt täcke av vitt, vitt ..    !!! 

Nu kan man alltså verkligen snacka om snowrace   och det vore väl himla skoj om Springerklubben kunde anordna ett sånt rejs nu i vinter, för såååå himla vanligt verkar det ju inte vara med den vita varan nu för tiden har jag fattat !

Dessutom undrar jag om det svenska ordet lagom helt utgått ur sortimentet, ( eftersom sommaren som gick bjöd på tropisk värme till sent in på kvällarna   ) så jag tror jag ska be matte låta mej lyssna på lite på  just " Snurra min jord "   , som bl a Helen Sjöholm tolkar så fint, så kanske jag förstår universum en aaaning bättre *s* !?!????

Du snurrar, min jord, som en stjärna
Du virvlar i vind som en tärna
Som fartyg har virvlande tärnor
har jorden en snurra av stjärnor

  







Nu hoppas vi att ni får en riktigt riktigt skööön helg !!!! 

// Hälsar Lizzie med flock ..   mer insnöade än vanligt..     !!!   


PS Att det är Nizze som varit ute i snösvängen tror jag nog att ni fattar  DS 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards