Lizzieonline ..

Alla inlägg den 16 januari 2010

Av Lizzie - 16 januari 2010 19:13


eller vad säger man när ens matte inte har tid att sätta sig ner för att hjälpa litet ESS att skriva klar sin resumé över det gamla året ..   !  


Dessutom skyller matte på både jobb och just balans, för nu ska hon försöka återuppta lite mer av dom pga den  " frusna axeln " i träda lagda träningspassen ..   !


Inte nog med att Bb ( = Body balance ) återigen ska in på mattes " schema " för nu pratar hon oxå om FT ( = Functional training ) och till de passen hör även " fria vikter " ..    och det var då som det lixom trasslade till sig härhemma igen !!!


Det finns sen förut två 2-kilos hantlar här , och den ena är omlindad med isoleringstejp på mitten, för den har tydligen använts som introduktion till den 4 kilo tunga apport som både mattes tidigare hundar ( läs schäfer ) men även små ESS ska leverera in som tung apport i hkl på brukset ..   ! ( Om man däremot varit en welsh så hade 2 kg räckt som tung  .. )  



Nåja, nu tyckte väl matte att det var lika bra att hon påbörjade en del övningar här hemma, och eftersom jag förut visat intresse för just de här hantlarna ( som därefter fått husera bakom lås och bom i städskåpet av alla ställen ...   ) så var det alltså dax för att få matten att lägga sig ner på nån konstig matta, först för diverse övningar på nån slags pilatesboll .. ( som jag iofs försökt hoppa upp på  *harkl* ja, ja ni fattar nog hur bra det gick .. ) förutom de däringa hantellyften !


Sen surrade hon ( matten alltså ) om att hennes triceps visst mera liknade några grevinnegirlanger och då fattade jag i vanlig ordning nada   !!



Efter att matten blivit rätt matt av att vara just på den där mattan, så tyckte hon att hon kommit på nåt fiffigt när hon sköt in de båda hantlarna långt under sängen ( så att jag inte skulle kunna komma åt dom alltså ) för eftersom jag inte är så van att apportera halvtungisar, så var hon väl lite orolig för att jag skulle komma dragandes med nån av dom ..   och att det då skulle kunna bli hack i parketten, alternativt hennes tår eller min tass om jag skulle råka tappa " dyrgripen " av misstag ..   !

Som om inte jag skulle kunna krypa in under sängen och fixa fram en plättlätt liten hantel ...   ! Snacka om att undervärdera sitt lilla ESS !!!!


Ja, ni har väl redan fattat att jag löste problemet på mitt eget lilla sätt, så gissa om matte återigen såg ut som en fågelholk när jag efter ett litet tag knallade in i arbetsrummet och upplyste om att jag inte gillade att bli underskattad ..   !


Antagligen hade matten glömt att de nån gång försökt gömma metallen i handsk-facket i sittbrunnen på båten ..   och att det oxå gick så där !


Hur som helst så ville matte se hur jag faktiskt hade löst problemet den här gången, och då åkte tom videokameran fram, men är det nån som tror att hon kommer ihåg hur man får ut länken på U-tube ..   !? Näe, ÅNK vare här, eller hur hette det !?


Förresten så har jag tjatat och tjatat på matte att hon ska hjälpa mej att få till den utlovade resumén ..   men då skyller hon på den däringa pappershögen IGEN ..  ( som visst aldrig tar slut ) fast jag vet iaf att på måndag ska just den " högen " vara ivägskickad nånstans ..     så då om inte förr ska jag väl få tillgång till datorn !


Har´e bäst så länge !


// Lizzie


PS Så här såg det iaf ut när jag " apporterade " gömd metall på båten ..   DS


  




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards