Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 7 januari 2010

Stavningen gick bra både med och utan stakning ..

Av Lizzie - 7 januari 2010 11:57

  men attans va svårt det är att hålla reda på alla siffror så här i juletid !

Ta som exempel siffrorna 13,17,18, 19, 20, 21 åsså 22 ..   för att inte tala om en annan dag och dessutom en tredje dag ..


Om vi börjar med tretton så har jag fattat att just trettonhelgen är passerad, och att jag ibland hör någon säga det var som sjutton är ju inte heller så konstigt   !


Siffrorna 18 och 19 verkar däremot mer röra temperaturerna utomhus, ( men jag kan ju lugnt säga att de 18 och 19 graderna vi hade uppe i Grönklitt är nema problema jömfört med samma siffror här i Uppsala ...   ! Brrrr säger jag bara ! )


Men sen blir det lite trassligt, för tjugo har nåt med personen Knut att göra fast datumet är den trettonde  ..   och dessutom säger seden att man då ska plundra granen ..   och jag som trodde att det var förbjudet att stjäla ..   !


Men om granen redan är stulen kanske det även är OK att plundra densamma, eller ...   !? Jag menar två minus brukar ju tydligen bli plus i matte !?!

( Himla tur förresten att vi har egen mark att plocka julträd på   ! )


Varför 21 är oslagbart vet jag inte heller, men att moment 22 visst ska va lite besvärligt har jag iaf hört, och nog sjutton bet det i kinderna även på ett litet ESS i går morse när termomtern visade 22 grader MINUS här i Uppsala .. och föga hjälpte det att matte försökte introducera åkarbrasor för mej .. !


Ja just ja, apropå åka så har jag nu börjat köra " Pärsson-modellen " i samband med läggande under gång  ( eller snarare språng .. )   !! Det blir lite som att leka snöängel i flygande pass och likheten med en säl är visst slående ..  *ler* !


Hej hopp !!!


// Lizzie back in town   



  


PS Bifogar en bild från en vintrig dag i Grönklitt då jag fick knäck i lurarna och inte hade nån lust alls att följa med in i stugvärmen ! Såg visst jättesur ut när jag till slut pallrade mej in ..      DS


 
 
Torsten

Torsten

7 januari 2010 12:57

Jag är inte alls bra på siffror....och nu blev jag ju jätte-förvirrad....
Kallt har vi iallafall och jag har skit-sjuka....inte sååå kul, men jag är på bättringsvägen!
Ha det med alla siffrorna!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Lotta, Juni o Cola

Lotta, Juni o Cola

7 januari 2010 15:35

haha ja du lyckades förvirra mg oxå med alla siffrorna;)
Mysigt med all snö..fast jag ser allt annat än sur ut när jag får "lov" att gå in. Juni och jag trivs väldigt bra inne i stugvärmen:D:)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Nessie

7 januari 2010 16:57

Inte konstigt att du har svårt medommadäriga nuffrorna, du har ju mest bara behövt hålla reda på bara 1, som i att komma först och 1:sta pris och det tycker jag du ska fortsätta med , komma först ut till mej först och främst alltså, puzz från Nezzie

 
Rusa

Rusa

7 januari 2010 17:31

Jag har också kliat mig i huvudet när det gäller siffror.... Men en sak kände jag igen - matte säger att man inte få stjäla men det ski... jag i. Jag är för första gången i mitt liv skendräktig och är fruktansvärt hungrig hela tiden. Så inte f.. kan hon väl gnälla över att några köttbullar strök med, att jag slickade i smöret samt att jag (nästan) hann rycka åt mig hela julskinkan på julbordet? Är väl inte mitt fel, eller??!! Men, matte har sagt att det märks minsann inte på energin för den är lika outtömlig som vanligt. Mera raket och fart är mitt motto.... som du vet....
Nosgnugg från Rusa med familj
PS: Det är väl tur att man inte har lika mycket behäng som morsan - vilka bollar va??!!

http://annalenamedhundar.bloggproffs.se

 
Pernilla

Pernilla

7 januari 2010 17:46

haha Du är för go du Lizzie med dina funderingar! Inte blir man så mycket klokare heller ju mer man tänker på det :)
God fortsättning på det nya året!

http://www.labradaren.se

 
Brollan Gizmo

Brollan Gizmo

7 januari 2010 19:56

Jösses.....är nu alldeles snurrig i huvudet......TUR att din matte jobbar med siffror så hon fatta nått i alla fall ;:-)
KRAM Brollan

http://lillhuset.blogspot.com

 
Lotta,Basse & Gilda

Lotta,Basse & Gilda

7 januari 2010 22:34

Hihihi! Många siffror att hålla ordning på, och hade vi aldrig lyckats med här ;)
Burr, vad kallt det är och ni slår vårt "rekord" med hela 3-4 grader! Till helgen sägs det bli typ er temperatur här dock, men hoppas det hinner blåsa bort eller nåt.
Ha det gott, och på med mameluckerna ;)
KRAAM!

http://www.rottisweb.se

 
Arras o Aylaflocken

Arras o Aylaflocken

8 januari 2010 14:47

Ja nog är det svårt med alla siffror men du slår oss i kyla, vi har "BARA" -13-14 grader här vid västkusten, snö har vi äntligen fått, jättekul hälsar hoffarna i huset.

http://www.hoffearras.se

 
Anna Jansson

Anna Jansson

8 januari 2010 16:05

Hej. Gott Nytt År på er! Hoppas vi ses något framöver. Har uppdaterat bloggen efter att ha fått klagomål från flera håll.

http://www.ullhantverk.se

 
Jessica

Jessica

8 januari 2010 18:10

Tack för att du vill titta på mina bilder, ju;)
Alltid roligt att dom uppskattas:)

Här har vi nån dm snö och har 10 minus idag. Ljuvligt:)

Trevlig helg och kramar från oss:)

http://www.yrlabus.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

8 januari 2010 19:35

Om man stjälar för ett gott ändamål så gör det inte så mycket. Man tar från de rika och ger till de fattiga... Jag tror inte att Annica hade märkt så stor skillnad med en valp mer eller mindre och hon lär ju vara rätt så trött på dem nu...

Vi lägger inte in så många parametrar i namnfrågan. Det ska kännas bra och gå att ropa. Vi provar i bilen när ingen hör, ropar namn för att se hur de låter :-)

Kram

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Helena

Helena

8 januari 2010 22:14

Jag visste väl att du var en väldans skarpsynt tjej!! Tur att det inte är du som är min kennelmamma :-) Kram

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Annica

Annica

9 januari 2010 13:10

Nu undrar jag.. Är inte jag skrapsynt????? *Hrpf*

http://www.ryegates

 
Ingen bild

Terese & Gus

9 januari 2010 19:02

Hehe vilka härliga små smileys du har att tillgå i din blogg:)

Då tycker jag vi arrangerar träningstävlar åt varandra!?:)

Kylan går vidare... kram hoppas ni njuter av solen=)

 
Mirre

Mirre

10 januari 2010 00:29

Oj nu vart jag snurrig av alla siffror du nämner haha, man blir helt veckovild denna årstid hehe


Underbar bild =D kramar

http://myflowergirl.blogg.se

 
Susanne o Pebbels

Susanne o Pebbels

10 januari 2010 09:21

Ridhusträningen flyter på. Jag tror att Pebbels är rätt cool med ridhus nu när vi varit där för andra gången. Den dolda platssliggningen i ridhus är ju knepigare än utomhus, det ekar ju och ljuden låter annorlunda. Men vi kämpar på... ;)

Kram :)

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Mirre

Mirre

10 januari 2010 10:47

Näee det är inte denna tid på året man är så solbränd, ja man kanske skulle grilla sig lite. Näee på somaren får man helt ok färg, men nu är man genomskinlig, hehe

Gottit med kyckling =D kram

http://myflowergirl.blogg.se

 
Kerstin o Storolillnosarna

Kerstin o Storolillnosarna

10 januari 2010 20:36

Voff o hej, Lizzie o matte Birgitta!

Ja, siffror är inte lätta att hålla reda på. Ena stunden har man 4 jyckar och nästa stund 3. :(
Fast... från början var de bara 1, som sedan blev till 2, och sen blev de bara flera...

Ja, jag kan skämta även om sorgliga o tråkiga saker. ;)

Tack för de fina orden på min hemsida. Har du verkligen läst ALLT om min Keaton-Skiton? :)

Kraaam tillbaka, och ge varandra en riktig ordentlig nosgnugg!

http://www.storolillnos.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards