Lizzieonline ..

Alla inlägg den 20 december 2009

Av Lizzie - 20 december 2009 10:07

skulle ut och åka ingen hade han som körde ..   

Än slank den hit och än slank den dit

och sen slank så våran Wiggo nästan (fast bara nästan) ner i diket ..    !!!




För att ta det hela från början,  kan jag väl säga att när husse och jag tragglat oss igenom måååånga julsånger och kom just till prästens kråka, fick jag den ljusa idén ..   att vi kanske skulle försöka oss på att rädda den i snön begravda skatan, för vid det här laget borde väl snöröjningen ha gjort sitt ..   även ner till en badplats alltså ..   för att ta sig ett dopp i grytan brukar ju ingå i julförberedelserna för rätt många har jag förstått ..   !!



Väl framme vid avfarten / nedfarten till just badet såg det väldans välplogat ut ..   varför möjligheterna att inte hitta Nemo, men väl skatan kändes helt OK !!


Vad som däremot inte var OK var att hundra meter längre fram hade snön alltså drivit sååå  bra att det såg totalt oplogat ut ...    


Ytterligare käppar i hjulen pga att inga snökäppar satts ut gjorde väl

att  det kändes nästan som om visan skulle kunna  " gå i uppfyllelse " ..   !!


Tack och lov jobbade Wiggo på bra med sina fyra tassar, så att vi faktiskt kom ner till badet, för nån återvändo på den rejält igensnöade vägen fanns det alltså inte .. och att som i visan slinka ner i diket hade ju inte heller varit nån hit om man säger såååå ....   !!!


Nåväl, när vi ändå var sas på plats, så kunde jag ju förstås få rejsa lite i snön, vilket jag alltså gjorde med besked  !!


Under den korta tiden hann iaf TVÅ bilar till köra ner, men båda körde fast och fick hjälpas loss på nervägen ...    så det var med andan ännu mer i halsen som vi vände tillbaka ..   men nära skjuter som bekant ingen hare ..    och skatan får nog likt björnen sova i sitt " lugna bo " under snön ett bra tag till !!!


Har´e bra hoppas jag Lizzie,         

och önskar Er alla en lugn och sköööön fjärde Advent !

                                    

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards