Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 15 december 2009

Upside down eller downhill ...

Av Lizzie - 15 december 2009 13:45

               


Jihaaaaaa ! Äntligen har Kungen av snö, ( han den där Bore alltså ) fattat vinken och nu plötsligt fullkomligt vräker det ner snö över oss här i Uppland   !!!


Att huvudstupa kasta sig off pist är ju ett nöje som jag då brukar kosta på mej, för jag tror inte att jag behöver befara att det är såååå lavinartat i nejden att det är nån fara på taket för just laviner, även om de gamla kullarna i Gamlis faktiskt lutar skapligt brant ..   !!



Så sent som i går blev jag förresten faktiskt " serverad " ugnsbakad skata alldeles i närheten av den nu totalt igensnöade platsen, så antagligen blir det med skatan som med en del annat som göms i snö ..   för framemot våren lär det väl ändå bli tö !?

Alltså nu var det inte meningen att jag skulle äta skata till lunch    om nu någon trodde det, utan skatan som först tinats i vattenbad skulle det så klart apporteringstränas med ..   !!

Svartfågel smakar inte fågel direkt heller om man säger sååå !!! Snarare tvärtom ! Bläää ...   !


Mattes ÅNK hade iaf medfört att hon glömt att lägga den nedfrysta svartfågeln på tining kvällen innan ..  ,  vilket i sin tur medförde att pippin inte hunnit tina upp helt, (trots att den legat i badet flera timmar ..   )  så för att den skulle kunna återanvändas som apporteringsvilt utan att jag skulle behöva sätta tänderna i isbitar, fick pippin helt sonika hoppa in och värma sig i mikron en stund    !! Hört talas om sprängd anka * tralalalala * !?!?



Tjolahoppsansa ! Tror jag ska ut och göra en snöängel nu ...


// Lizzie  




PS  Den som gapar över mycket mister ofta hela stycket är ju ett ordspråk man brukar använda, och inte vet jag vad man ska säga om Brollans försök att få ett grepp om sin betydligt yngre och kanske antagligen därför en aaaaaning stökigare " lillebror " Qvintus ..   !

                       

Oavsett om Brollan Gizmo lyckades sätta tänderna i villebrådet eller ej, är det en snörykande färsk och aktuell bild över snöläget i TierpstraktenDS      

PSS, eller nåt : Som upplysning  ( särskilt för kräsna Kärran   ) kan meddelas att pippin inte var naken i bastun / mikron,  utan var insvept i nåt plastigt, för annars hade nog inte matte heller velat använda mikron mera är jag rädd ..   !

 
 
Ingen bild

Brollan

15 december 2009 14:21

Pippi som pippi tinad eller ej. Jag kan inte tänka mig att du är så kinkig på den fronten (heller ;-) )
Nää jag fick inte tag i "rallystövaren" idag heller. Men idag var det nära....imorgon...då jäsiken ska jag ta han ;-)
Kram brollan Gizmo

 
Storolillnosarna

Storolillnosarna

15 december 2009 17:29

Vi säger som brorsan din här ovanför: Pippi som pippi tinad eller ej - spela roll! ;)))

Matte våran däremot försöker nu desperat att få bort sin inre syn av "ugnsbakad skata". Hon e allt bra fånig, hon! *s*

Tänk den dan vi får apporteringsträna på riktigt vilt, istället för dom där iof roliga dummiesarna. Vi e ganska avundsjuka, faktiskt!

Insnöade svansviftningar från oss!!

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Bingo

Bingo

15 december 2009 17:30

Åhh vad bra att du också fått lite av den vita varan, helt underbart roligt är det. Även om man ibland springer omkull, matte säger att det beror på att jag Bingo har dålig koll på mina ben och tassar? Inte alls jag Bingo har koll på precis allt eller hur det nu var med det?
Tassar
Bingo som ikväll ska på julbord (träning i ridhuset säger matte att det heter, ja vi får väl se hur det blir med.....)

http://picantes.se

 
Ingen bild

NEssie

15 december 2009 17:36

Vaaa!!?? Du bjuds på skata! Mig skratta och säger spotta. Sen tycker jag att vi åker till Brollan och hjälper honom fånga den uppskäftiga stövaren. Puzz från din Syster Nessie

 
Ingen bild

Brollan

15 december 2009 18:31

TACK Nesssie!! Jag ser fram emot en "gruppattack" på skrället :-)
Kram brollan igen.....

 
Mirre

Mirre

15 december 2009 19:31

Ohh najs med pippi, hehe samt vad myyys och köra huvudstupa ner i snön, fniss

Snöiga kramar från oss också =D

http://myflowergirl.blogg.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

15 december 2009 20:26

Tur att tillägget om plastpåse kom på slutet, trodde ett tag att matte inte hade alla hönsen i huset (citat från Robinson-någon). Den apporteringsskatan blev en riktig kalkon. Illa nog att ha dem i frysen, men att stoppa dem i mikron...iuuu ;-p

Matte är tyvärr borta så jag får vara hemma hos dagmatte/husse. Idag har jag gått med i Gustavsviks hembygdsförening (eller som matte kallar dem "vägverket". Blev nämligen förärad med ett gult reflextäcke. Alla mina pensionärskompisar har gul reflexväst när de promenerar runt på vägarna härute. På landet är det ont om gatubelysning. Nu ser vi ut som en enda stor dagisklass när vi är ute :-)

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Susanne o Pebbels

Susanne o Pebbels

15 december 2009 20:54

Antar att fågel aldrig är fel (för den som gillar fåglar), själv så skulle jag aldrig ta en i min mun. Nu har vi äääntligen fått snö här i Sthlm, jag har busat flera timmar i djup snö idag.

Nospuss från Pebbels

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Axl

Axl

15 december 2009 21:09

Snöänglar ohhh vad jag önskar att jag oxå kunde får rulla mig i snö, kasta mig ut off pist men icke här får man nöja sig med att köra nosen i nån blöt pöl !

http://www.schnauzeraxl.se

 
Ingen bild

ESSingarna

15 december 2009 21:27

Sprängd skata,det låter ju som en hit. Den skall vi prova nu när kung Bore kyler ner allt apporteringsvilt. Matte envisas ju med den pälsbeklädda varmvattenflaskan som vi skall appportera hit och dit. Men vi vill ju bära pippi.

Kramizar från ESSingarna


PS Almi sänder en hälsning till Gizmo, då hon vet hur småglin kan vara. De pluttarna har i sabbhet tar vi erfarna hundar igen med list. DS

 
Torsten

Torsten

16 december 2009 08:16

Njaeee....fågel är väl inget jag längtar efter, även om jag skulle vilja sätta tänderna i en Skata, dom har retat mej heeeela sommaren!
Japp, dax för snöööö!!! Visst är det kul?!! Man blir så glad o uppåt!
Ha en fin dag!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Ingen bild

Tjejerna

16 december 2009 12:34

Hej på er! Stjärngossen hade vi bara til låns när vi knäppte kortet , det är Siri fästman för han är så förstjust i henne men ibland tycker Siri det är så jobbigt och då måste ju hon säga det åt honom:-)) på sitt viss. Hoppas att din matte har börjat piggat på sig igen och att du har fått sätta tänderna i skatan efter att den kom ut från mikron eller blev den helt spräng ? . Sköt om er och kram från oss V-ås som äntligen har fått vinter :-)))

PS Matte skickar en BAMSE KRAM till din matte DS

 
Mirre

Mirre

16 december 2009 14:02

Hej hur är det med er? Här har det slutat snöa idag som relaterat till 3- 4 dm snö samt solen skiner på oss, skööönt =D

Kram

http://myflowergirl.blogg.se

 
Ingen bild

Anna

16 december 2009 16:05

En Mollebängboll är en ytterst älskad, långbent flat som ger sin matte gråa hår.
Jag som trodde det var bara vi i Östergötland som tinar vilt i micron, alla uppåt landet blir illamående av bara tanken men nu har jag bevis. Även ni norröver kan göra sånna saker..

 
Kakan o Lassie

Kakan o Lassie

17 december 2009 11:20

Åh vad ljuvligt julig din blogg är!

Ja, vi är lite hemliga med adresser på nätet jag och mattarna. Men om du vill skicka ett elektroniskt går det bra till Kakan på karin_lindgren snabela hotmail.com om förstår vad jag menar.

Många gosiga juliga nospussar till dig vackra flicka. Kakan hälsar med en julkram till matte din!

http://collieflickan.blogspot.com

 
Ingen bild

Kusin Vitamin

17 december 2009 11:37

Hallå där :-)
Ville bara kolla om du / ni är totalt insnöade :-))) ?? Mer än vanligt alltså ?

Kram

 
Arras o Aylaflocken

Arras o Aylaflocken

17 december 2009 14:58

Fy så orättvist, vi får bara regn och åter regn här vid kusten, vill med göra snöänglar vet jag. Bore är inte snäll alls, han får ingen julklapp. Det enda vi får är regn och isande blåst.

http://www.hoffearras.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

17 december 2009 20:36

Nu gör vi snöänglar hela dagarna!!! Jag purrade Mallis idag. Hon väger dubbelt så mycket men med rätt teknik så är det lätt som en plätt. Matte har sina Icebugs på så henne blir det svårt att dra omkull.

Hälsar en snögumma en annan.

http://karinochwilma.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards