Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 13 november 2009

Springer som sprang ...

Av Lizzie - 13 november 2009 08:45

     

sååå fort att kameran knappt hann med i går på fysträningen ... Guld i mun för nu hade matte plötsligt kommit ihåg vad Jessica och Crista ( som höll  kursen i tävlings-  lydnad på Kydingeholm  i somras och själva representerar det finska landslaget i den grenen ..   ) propagerade för, nämligen att man ska gå HÅRT ... Ooooops !


Men vad sjutton man är väl ingen BC heller tänkte jag då, ( jag var ju lixom katten bland hermelinerna på den kursen ju .. Förvånad ) fast å andra sidan är väl inte sämre idiot än att man kan ändra sig .. *s* !



Kameran hade iofs plockats fram redan tidigare på dan inomhus, för matte trodde att hon skulle kunna fixa att sas på egen tass ta en ny rosefettbild på mej ( Pallplatsbilden var det visst för få pixlar på .. Gråter Snyft ) men det gick väl så där kan jag säga  .. Obestämd !



Först satte hon mej på plats på en pall ( här hemma alltså ) och med rosifetten i ett fast grepp i munnen, skulle jag dessutom sitta " vackert " ( som om jag inte alltid sitter rätt snyggt .. ) och matte skulle hinna med att både säga omelett, få mej att titta uppåt ( väggarna .. Flört ) och hur knäppt blev inte det Foten i munnen = Hon hann ju lixom inte med att knäppa om man uttrycker saken milt, så det projektet la vi ner !!!


Men efter att matte återgått till att "vända sina pappershögar" upptäckte jag att hon glömt både mitt halsband och lilla " externbelöningsskålen " kvar .. Kyss !! Halsbandet mitt på matbordet och skålen väldigt, väldigt  nära kanten på en köksbänk .. Tungan ute !


Oj då tänkte visst matte när hon hörde att jag " rumsterade om " i köket .. Tyst men gissa om jag fick cred för att jag " bara " klättrat upp på matbordet och hämtat mitt där kvarglömda halsband Förvånad !


Jag trodde ju att matte en gång för alla lärt sig att mina egna och / eller fådda prylar hämtar jag oavsett var nu nån " råkat " lägga dom, men vi skyller väl som vanligt på mattes ÅNK *ler* !!



Ha en riktigt sköön och förhoppningsvis (h)underbar helg !!!   

// Lizzie

 


PS Så här blev för övrigt resultatet av "inomhusrosettförsöksbilden" , och jag antar att ni fattar att inte den heller dög till avsedd användning .. Flört ! Kanske skulle döpas till gäckande skuggan  eller nåt, för matte hade som sagt inte skuggan av en chans att egenhändigt få ordning på både Eros ( kameran ..  ) OCH mej ... Cool ! DS


                                           

 
 
Ingen bild

Erk med flock

13 november 2009 12:11

Helt rätt man skall gå hårt fram i markerna. Vi missade tydligen varandra i går vid Storvad annars hade du fått se minen på min matte när jag på egen tass beslutade att kommandot ut helt plötsligt betyder BADA.

Jag och min flock önskar er en trevlig helg.

Kramizar från Erk med flock

 
Jessica

Jessica

13 november 2009 12:48

Den fina rosetten hade ju annars gjort sig bra ute i höstfärgerna :)
Ha en hunderbar helg önskar vi från Skåne:)
Kram!!

http://www.yrlabus.se

 
Lotta,Basse & Gilda

Lotta,Basse & Gilda

13 november 2009 15:03

Tjohoo vilken fin, fartfylld och härlig bild överst :)
Tycker rosefettbilden också är fin!
Hoppas ni också får en härlig (h)underbar helg ;)
KRAM!

http://www.rottisweb.se

 
Arras o Aylaflocken

Arras o Aylaflocken

13 november 2009 15:44

Tycker nog att rosettbilden var fin i alla fall, vad matte sen tycker. Klart att det som är ditt är ditt eller hur matte. Ha en bra helg även om regnet har kommit här i alla fall.

http://www.hoffearras.se

 
Blå&gul hund

Blå&gul hund

13 november 2009 21:04

Vaaa, lämnade du belöningsskålen. Skulle jag aldrig ha gjort. Min matte blev impad. Nu väntar en härlig helg hemmavid med fallvänliga liggplatser:) Om nu inte matte får för sig att vi ska träna apportering. På tal om ÅNK och apportering, du skulle sett mattes min när hon hittade dummisen i brödlådan en morgon. Å jag var inte den skyldiga..... Tankspridd och ÅNK, tror du jag får nån ordning på apporteringen med den människan?!
Glada svansvift och trevlig helg till den söta rosetthållaren med flock

http://www.pomberlys.se

 
Annica

Annica

14 november 2009 01:41

Mmm, tack för tipset med Starter som lerinpackning! Valparna har ju redan anammat det och det kanske funkar på rynkig kennelmammahud oxå?? Fast lukten... Inte då resten av familjen är hemma iallafall! Jag tycker skuggkortet är lite läckert, mer av Lizzie om man säger så ;-)

http://www.ryegates.se

 
Brollan Gizmo

Brollan Gizmo

14 november 2009 11:04

Ja det där med att "få betalt" för prylar det brukar jag också använda...alltså kanske det är ett släktdrag ;-)
Matte säger att du inte gör dig rättvis på rosefettbilden...men vad vet väl min matte. Du är ALLTID så söt så tycker jag
KRAM Gizmo

http://drevteamets.wordpress.com

 
Helena & Tina & Vilja

Helena & Tina & Vilja

14 november 2009 11:24

Jag trodde du hade hämtat rosetten och kom springande som en springer med den när matte satt med "högarna"!! Ja här är det nedräkning på alla fronter.....två veckor kvar att jobba och Vilja blir rundare och rundare för varje dag....såååå söt!! Kram

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Marie o Xit

Marie o Xit

14 november 2009 15:17

Jättesöt "rosettbild" men den vi fick på mailen överträffar den inte. :)
Ha en underbar helg där ner

Hoppas vi ses snart
Kramar

http://www.highscorexitonly.dinstudio.se

 
Susanne o Pebbels

Susanne o Pebbels

14 november 2009 17:28

Tufft av dig att ta kommandot över läget i köket när matte pysslar med papper och annat tråkigt. Själv gör jag aldrig sånt, men matte säger att hon tycker att jag borde busa lite ibland. Men jag är alldeles försiktig... man e väl en BC ;)

Nospussar och hopp om en trevlig helg!

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Kerstin o Storolillnosarna

Kerstin o Storolillnosarna

15 november 2009 09:55

Ja, att själv ta kort på hundar är inte de lättaste! De RÖR JU PÅ SIG!! Och inte dit och så man vill. :(
Det är svårt nog att hålla reda på sig själv, att få igång kameran o sedan trycka på RÄTT knapp. ;))

Vi allihopa här undrar: Varför tog du halsbandet (o inte skålen)? Var skålen tom, måhända? Ja, då är den ju värdelös! :(( Eller hur?
Men... va 17 skulle du göra med halsbandet?!! Plötslig städmani??? Du ville ut o träna, kanske? Hm..?

http://www.storolillnos.dinstudio.sev

 
Mirre

Mirre

15 november 2009 21:53

Ohh imponerande att du lämnade godiset =D, det var duktigt =D.

Fin bild på snyggingen med =D, Kul att du kommer in i gen kramkram

http://myflowergirl.blogg.se

 
Kattis

Kattis

15 november 2009 21:56

Hihi, här får man sig alltid ett gott skratt när du berättar om mattes bravader! :) Duktigt att du bara hämtade halsbandet på bordet, tihi...KRAM från oss!
PS. Vi tycker att bilden är jättefin!

http://www.kattisdagar.se

 
Mirre

Mirre

16 november 2009 10:55

Hahe ja visst gillar jag krumelur =D, tack för de peppande raderna hos mig =D kram

http://myflowergirl.blogg.se

 
Ingen bild

L,B & G igen

16 november 2009 18:55

Hihi, nä här hände det inte mycket denna helg. Vaddå dubbel käftsmäll..?.. Hjärnverksamheter jobbar på högvarv för att knäcka koden, vilket inte går så snabbt så "dagen efter" *hrm* ;)
Kraaaaam :)

 
Elenor och Zidane

Elenor och Zidane

17 november 2009 18:07

Tja.
Cool bild! och jag tycker rosettbilden också blev söt.
Javisst har kennel Bonasia ESS också. För du menar väl engelsk springer spaniel?

http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se

 
Kristin

Kristin

18 november 2009 08:42

Nu är vi äntligen tillbaka. Inte så lång paus men härligt med lite paus iallafall :) Och nu med en juligare lo :)

Hur är det med dig annars?

Kram

http://www.warnbring.se

 
Ingen bild

Nessie

18 november 2009 13:02

Fattar som vanligt ingenting.. är det nåt vi är är vi väl alltid på plats när det händer nåt (särslilt om det är gott)!! Med eller utan rosifett men alltid lika söta!! Puzz från Syster

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards