Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 2 november 2009

Minns i november ...

Av Lizzie - 2 november 2009 17:45

den ljuva september ... Cool ! Grå är november men ljus är september ... Oskyldig !!

Alltså om matte och jag skulle få välja, så är nog november den enda månaden på året som vi skulle kunna klara oss utan .. Foten i munnen för även om vi båda gillar det här med fyra årstider skarpt, så är det liiiite svårt att hitta nåt positivt att säga om just november !!

Visserligen kan man förstås göra det mysigt inomhus med en massa tända ljus och så, men i Uppsala har vi ingen brasa att kura skymning framför, och jag kan ju inte släpa med mej varken tända ljus eller ficklampa ut i skogen, så dygnet krymper rätt radikalt kan man säga .. Gråter !!


Häromdan när jag åkte hem från klubben efter att återigen ha "umgåtts" med mina aussiekompisar ( Minos och hans barnbarn Trolla ) var klockan bara strax efter fyra och det var kolmörkt innan vi var hemma !   


Minns jag rätt, så är iaf bilden på mej parkerad på ( eller kanske i .. )  myren tagen för ganska exakt fem år sedan, och tänk att matte nästan helt glömt bort att jag då inte bara kallades för liten odåga utan minst lika ofta för Galenpannan .. Tungan ute !


Annars får ni gärna hålla en liten tumme för mej nästa måndag, för då har jag fått tid hos vetten för att kolla mina " värden " .. Obestämd  ( för att justera medcindosen ) men antagligen är det hur som helst färdigtävlat bland " rutor och ränder " för oss i år, så matte har redan rivit det randiga och rutiga " tusenbitarspusslet " igen !!! För vilken gång i ordningen kan man undra ???


Det börjar nästa kännas lite som " personen från ett inte alltför avlägset grannland västerut  " .. Skrattande som var var såååå stolt över att ha lagt klart sitt pussel på bara sex månader .. Kyss  trots att det på kartongen stod  4 - 6 år .. Förvånad !!!



Har´e gott !

// Lizzie



PS Så här står det i mattes almanacka för vecka 45 : Gör inga andra dumheter än dom du har verkligt nöje av .. Guld i mun så nu ska jag klura ut nåt verkligt dumt och skojigt att göra innnan veckan är slut .. *ler* !! DS











 
 
Helena & Tina & Vilja

Helena & Tina & Vilja

2 november 2009 18:13

Självklart håller vi tummar och tassar för dig när du ska till doktorn!! Vi var i Norge för fyra veckor sen på onsdag så det börjar vål bli dags för lite "signs" :-) Och det tecken som jag fick imorse bådar ju gott iaf! Kram och tack för knorrfria kryapådigkramarna!!

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Marie L

Marie L

2 november 2009 19:44

Tack för hjälpen i lördags! Mörkt var det verkligen, men kul ändå-eller...?
Hoppas vi hinner ses något i veckan. Hur gör ni på söndag?
Kramar från oss

http://www.123minsida.se/minos

 
Storolillnosarnas matte

Storolillnosarnas matte

2 november 2009 23:38

Va söt du va på den tiden! Man kan riktigt se på blicken vilken odågig galenpanna till springer du var och säkert fortfarande är. Man får hoppas det iaf. ;)

Jasså, du. Din matte har återigen rivit upp ditt puzzel - för tusende gången, kanske? Ja, ja.. Du får nog ihop det snart igen. Det är inte så långt kvar till nästa år. Tänk på det, du! :)
Spirou hälsar lite speciellt, för han ska kolla upp sina värden imorgon. "Vadå? Va ska jag göra?? Vad e det? Ingen spruta, va?!!", säger han nu lite oroligt.
Shhh! *viskar* På fredag är det dags för hans månatliga hyposensibiliserings-spruta. Men säg inget till honom. Hehe! :)))

Glada svansviftningar trots att det är måndag.

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Siv/Zeffe & Zooto

Siv/Zeffe & Zooto

3 november 2009 09:12

Tack för grattiset! Om november tycker inte vi heller, mörkt och trist alldeles för korta dagar. Nu längtar vi efter lite kyla och massor av snö, då blir det ljust igen och rent och så kanske vi kan ta fram sparken och åka, oj, vad kul det ska bli!
Klart vi håller tummarna när du ska till vetten!
Ha det bäst
Kram

http://web.telia.com/~u46806322/index.html

 
Åse

Åse

3 november 2009 11:51

Även vi skulle gärna klara oss utan det grå november vädret om kvällsmörkret tycker vi inte. Men man får tänka som så att för varje månad som går, så går vi mot ljusare tider :-)
Hoppas provsvaren var positiva !!!

Ha en bra vecka !!

http://www.schnauzeraxl.se

 
Yatzy oSaga

Yatzy oSaga

3 november 2009 20:29

Hej
Vår matte påstår att november är årets längsta och mörkaste månad som helst borde utgå ur almanackan. Riktigt så illa tycker inte vi att det är. Vi har nyss haft örnbesök från Grönklitt och på det kan man må gott länge.
Hoppas att det går bra hos veterinären.
Vov Yatzy o Saga

http://www.ingers-gmt.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

3 november 2009 20:39

Ha ha, du får pussla ihop något riktigt roligt hyss i väntan på medicinjustering. Vad gäller tävling så tycker jag nog att ni kan suga på karamellen ett tag till och sikta på nya segrar i vår.

kram

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

brollan Gizmo

3 november 2009 21:21

VAA!!! Pussel igen??? Hur många gånger ska ni lägga det där pusslet?? Fast då har ni nått att pussla med nu i "tråkmånaden" i alla fall ;-) Hoppas att "doktorn" är snäll mot syster ystern nu bara!! Annars RING BROLLAN ;-)
Kram Gizmo

 
Siddan med flock

Siddan med flock

3 november 2009 22:49

Tänk positivt, snart vänder det mot ljusare tider igen, bara lite drygt 1½ månad kvar. Annars så instämmer vi, november är en grå månad trots att vi kan njuta av både braskamin och tända ljus härhemma. Men vi ska förgylla grådasket med ett besök i Gyllerboda till helgen :) Ska ta med mig både min älg och kanin ifall det saknas vilt i skogarna :)
Kramiz och vi håller tummarna för dig käre kusin Vitamin

http://www.pomberlys.se

 
Ingen bild

ESSingarna

4 november 2009 06:42

Vi tillhör de galningar som gillar november. Som du vet så brukar ju matte gå in i sitt tomteland då (snacka om att ha tomtar på loftet) och det medför att vi kan dra fördelar av hennes dåliga samvete. Hon går fortfarande på när vi med sammetslen spanielblick säger att vi måste få komma till skogen för att där få leka av oss ordentligt. Då pckar hon ihop sin verkstad och skyndar ut med oss.

Kramiz från ESSingarna

 
Kristin

Kristin

4 november 2009 09:09

Vi höll alla tummar och hoppas såklart att det gick bra.
Kram K

http://www.warnbring.se

 
Malin med Sören

Malin med Sören

4 november 2009 12:13

tack han är en helt underbarhund att jobba med speciellt nu när han har mognat mer och saker och ting faller lättare på plats ;)

Din hund verkar också vara en helt underbarhund att jobba med. Jag kommer se er som ekipage som en av förebilder. För när man läste att det har gått så bra för er så bevisar ni att en springer kan och är så mycket mer än bara viltspår och utställning :)
Lycka till i fortsättningen med vackra Lizzie

Mvh Malin med Sören

http://timberlakejohnkeats.webs.com

 
Kerstin

Kerstin

5 november 2009 15:28

Men?????
Jag såg ju på Uppsala BK:s hemsida att ni var anmälda i lydnadsklass elit på söndag. Har ni lämnat walk over där? Lycka till med medicinjusteringen i vilket fall som helst. Men då kan vi låta bli att knyta tummarna på söndag i så fall och hitta på ngt annat hyss.

http://www.kvistagrans.com

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

5 november 2009 16:37

Vi får ha en liten yoga retriever... äh...retreat menar jag.

Regnar det småspik och blåser storm så kanske jag ställer in söndagens övningar, annars åker jag dit och tar tempen.

kram

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
lotta

lotta

5 november 2009 19:02

hoppas det går bra hos vetrinären:)
Här snöar det och är alldelens vitt ute, få se hur länge det blir kvar...det blir ju iallafall liiite ljusare:)

http://juniocola.bloggagratis.se

 
Helena & Tina & Vilja

Helena & Tina & Vilja

5 november 2009 21:13

Vi har skjutit på ultraljudet tills på måndag men idag har min mamma ställt diagnosen "absolut gravid" eller hrm dräktig!

Kraaam

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Susanne o Pebbels

Susanne o Pebbels

6 november 2009 19:42

Hoppas att det gick bra hos veterinären. Håller med om att denna månad känns onödig. Kan man rösta bort den i något val kanske? ;) Jag är inte alls lika träningssugen när det 'r sånt här väder, men det kan ju bero på att jag har en hund som ska till att löpa när som helst. Nosen är i backen heeeeeela tiden, och det kissas heeeeeela tiden. :D

KRAMIS

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Arras o Aylaflocken

Arras o Aylaflocken

7 november 2009 10:02

Ja november är inte lätt att gilla, regn och blåst här bara. Ha en bra helg och fars dag, just nu tittade solen fram, oj oj den fanns

http://www.hoffearras.se

 
Brollan Gizmo

Brollan Gizmo

7 november 2009 15:37

Ja det vore bra om du kunde hålla mig i handen om jag måste åka till vetten!! Fast jag har mycket snäll sån. Får alltid en massa godis där. Så det är nästan värt att åka dit för vad en det är ;-)
Kram brollan

http://drevteamets.wordpress.com

 
Marie med flock

Marie med flock

8 november 2009 14:55

Tack för hälsningen....Var snäll mot veterinären i morgon...November kram från oss

http://www.123minsida.se/Mariesflock/26051220

 
Michaela

Michaela

8 november 2009 21:00

Kul att du hittade till oss och lyckönskningarna. Kan behövas :P Hornen börjar växa ut på den lilla valpen.

http://www.blogtown.se/blog.php?id=Toyamiki

 
Lotta,Basse & Gilda

Lotta,Basse & Gilda

8 november 2009 21:35

Självfallet håller vi tummar :)
Visst är det mörkt och trist i november, och ännu snabbare mörknar det ett tag till. Men, sen vänder det ;)
KRAM NOSGNUGG!

http://www.rottisweb.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards