Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2009

Träd eller träda ...

Av Lizzie - 10 oktober 2009 12:30

De senaste veckorna har det nog snarare lutat åt alternativ två, eftersom man nästan kan säga att bloggen just legat / ligger  i träda ..Obestämd men jag har iaf ägnat mej åt att träna på min " bakläxa " ( och då även på rätt hög nivå .. Skrattande se bild nedan ) och matte har röjt i sina pappershögar så nu ser hon skrivbordet igen *s* !


  


Fast trätt fram har jag iofs ännu inte gjort ( för att kolla om jag är klar med läxan alltså ) och det är nog möjligt att vi även får sedet här året ( oxå .. ) som ytterligare ett mer eller mindre "förlorat" år, pga medicindosen för min stackars underprodu-

cerande sköldkörtel fortfarande inte är helt i balans .. Skrikandes !

( Ny koll och justering av dosen ska göras om en månad ! Mattes anm ! )


Det är väl inte värre än att vi även i höst får se eventuella återstående starter som rena träningstävlingar .. Glad och strunta fullkomligt i hur det ser ut i protokollet .. Rynkar på näsan, men årets VINST är trots allt inte att jag iaf lyckats sno åt mej en etta i eliten, utan att jag numera tack vare mitt " knarkande " ( som alltså kommer att bli livslångt ) återfått lite eller snarare det mesta av min odågestatus Cool !!!!! Jihaaaaa !


Att sen min matte har den stora fräckheten att påstå att jag nu är som hon säger OJÄMN när det gäller träning och inlärning tycker ju jag är peanuts i sammahanget !!!


Hon påstår även att jag kikade lite för mycket på de hundar som tränade IPO ( på en klubb som vi alltså var och tränade på häromdan .. Glad ) för sen satsade jag visst i huvudhöjd på matte  .. * harkl * !!


Fast det gjorde mest för att visa mitt missnöje mot att hon höll på att " tjafsa och gosa " alldeles på tok för mycket med en schäfertik, som visst kommer från den kennel som matte " byggde " det mesta av sin schäferuppfödning på ..  Guld i mun!



Förresten var det synd att det inte togs nån bild på min " bakläxa " där, för där jag satt så vackert på min rumpa var jag nämligen flankerad av två platsliggande schäfrar på varje sida ! Snacka om skyddshundar .. Kyss !!


Vilket alltså får mej osökt att tänka på min utmaning, som alltså bestod i att längdmässigt slå mej i plockepinn .. Tungan ute !



Inte bara lite  svårt att välja bild bland de som " plockat pinnar " men jag lägger redan nu ut en bild som ger stilpoäng, för visst är hon söt Spexan, som huserar hos sin matte Jessica, som för övrigt är en superduktig fotograf ! Gå gärna in på hennes sida och kolla ! ( http://www.yrlabus.se/ )


   


Hej hopp !


// Lizzie

 
 
Ingen bild

brollan

10 oktober 2009 12:34

Ojämn.... :-// Vilken fräck matte du har du är väll jämn jämt alltså ALLTD skitglad ;-) Gos med schäfrar... känner igen det där, himlans sur man blir på mattarna när dom blir tills sig av andra en just oss, eller hur ;-)
Kram brollanGizmo

 
Jessica

Jessica

10 oktober 2009 16:04

Vilken ära att få stilpoäng och så fina ord:) Det tackar vi för:)

Idag har vi tränat lydnad och Spexa har fått köra intervallträning så nu hoppas jag hon är till 100% positivt laddad inför morgondagen;)

Kram!

http://www.yrlabus.se

 
Rusa med familj

Rusa med familj

10 oktober 2009 18:08

Ja, den där schäfern.... Det var en antagen utmaning ser jag... Vilken härlig bild!! Idag har jag fått gå spår igen (bloggen uppdaterad....) så nu är matte och jag nöjd igen. Samt fått mer att tänka på naturligtvis för hon är ju SÅ PETIG.... Jag heter ju Rusa och jag vill ju göra skäl för mitt namn.... även i spåret!!! Så det så!!!
Matte säger att hon, du och Lizzie ska träffas imorgon och att jag inte får följa med. Jä.... kär..... säger jag!! Men, vi syns framöver!
Nosgnugg från Rusa med familj!

http://annalenamedhundar.bloggproffs.se

 
Helena & Vilja

Helena & Vilja

10 oktober 2009 20:41

Jobbigt att medicininen inte ställer in sig.......men tur att du ställt in dig på att återta odågestatusen iallafall :-) Härlig bild på schäfern som fäller träd.....hon slår din pinne iallafall i yvighet :-) Kram

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Helena & Tina & Vilja

Helena & Tina & Vilja

10 oktober 2009 22:59

Tack för tipset...hade faktiskt den uppskriven men sen tänkte jag att ett till förstapris gör ju inget LP så då kan jag lika gärna strunta i LP2 :.-) Kram

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Susanne o Pebbels

Susanne o Pebbels

11 oktober 2009 09:45

Hoppas att medicineringen kan regleras så att sköldkörteln kommer i balans.

När är nästa tävling? Någonstans i Sthlm?


KRAM

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Basse med bihang

Basse med bihang

11 oktober 2009 11:01

Hallå där :) ! Grattis måste man ju säga till poängtagaren i "plockepinn-tävlingen" ;) Den här matten har legat av sig vad gället fotande. Skyller på att kameran är seg och behöver in på renovering/rengöring. Egentligen suktar hon hellre efter en ny istället, men för dyrt.

Härligt tycker vi att odågeLizzie is back ;) ! Vad spelar sen ettor hit eller dit för roll så här långt, när ni ändå snart tar dem :)

KRAM och nosgnuggisar, och hoppas ni har en gosig helg!!!

http://www.rottisweb.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

11 oktober 2009 20:02

Jag håller med föregående skribenter. Vem bryr sig om ettor när livet spritter i hela kroppen. Det kanske blir IPO-träning framöver då? :-)

Sen tror jag att "ett mindre träd" skulle vara en mer korrekt benämning på den pinnen...

Kram

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Karro & Speja

Karro & Speja

11 oktober 2009 22:37

Ville bara skriva att jag fortfarande går på moln efter dina fina kommentarer dels face2face men också som du skickat till min blogg. Känns verkligen kul när det kommer från någon som är så kunnig som du. Tack!
Kram från Karro m. Speja

ps, Lizzie är så otroligt söt i sitt täcke, var har ni köpt det eller har ni vunnit det? :)

http://spejas.wordpress.com

 
Ingen bild

ESSingarna

12 oktober 2009 09:07

Hej hopp!
Fast så mycket hopp är det inte då mattes fot ligger i träda. Hon hoppar runt på kryckor så vi försöker att aktivera henne innomhus.

Kramizar från ESSingarna

 
Karro m Speja

Karro m Speja

13 oktober 2009 08:38

Åh tack för tipset, jag ska en sväng till uppsala idag så jag ska nog ta mig dit då :) jo agility är Spejas absoluta favorit-hundsport om bara matte kunde få ordning på sin kondis så hon hinner med Speja runt på agilitybanan. :)
kram

http://spejas.wordpress.com

 
Ingen bild

Marie o Xit

13 oktober 2009 14:21

Bara "vi" som kikar in och säger hej :)
(i en liten paus i alla pappershögar...)
Hoppas allt är bra med er
Kramizar från oss i ett mycket höstigt Ockelbo. Nära snö nu....

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

13 oktober 2009 17:33

Jo jag tror att han visste vad han tog ställning till :-) Jag kanske gör en anka då och då men någon Anka är och har jag aldrig varit. Idag fick stället göra skäl för sig när det började snöa på förmiddagen... i mitten av oktober!!! FÖR TIDIGT tycker jag. Men det är ju inte jag som bestämmer över sånt så det är bara att mysa in sig i ovan nämda klädesplagg :-)

kram

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Therese & Uffe

Therese & Uffe

13 oktober 2009 20:24

Hej och tack för grattiset!

Stackars dig Lizzie som medicinerar!

Det gick kanon på tävlingen, förutom sittande i grupp som vi nollade då han reste sig direkt när jag lämnade honm (det var ju frost på plan så det blen nog lite kallt för hans kulor om man säger så!). Men det röckte till ett förstapris ändå (otroligt, trodde jag aldrig) och så vann vi!

Vi syns på söndag:) Ska bli roligt att ses!!

Kram

http://www.freewebs.com/grindsjonsulv

 
Ingen bild

Nessie

14 oktober 2009 11:44

PLocka pinnar! Fnys! Sånt grovarbete sysslar inte jag med! Är man Imperial Highness så är man. Puzz Nessie

 
Marie L

Marie L

14 oktober 2009 23:33

Hej hopp!
Nu har vi också anmält oss (!!) så nu gäller det att "ligga i" eller hur?
Vi ses. Kramar från oss

http://www.123minsida.se/Minos

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

15 oktober 2009 10:41

Jag får väl göra en best of bloopers & blunders-film sen, med elitgången, holiday on ice, moonwalk och diverse andra sevärdheter. Fast nu är vi förhoppningvis back on track med buggisarna på, så att det inte ska bli några fler piruetter på isen.

kram

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Marie L

15 oktober 2009 15:02

Är det kallt tycker ni....

 
Terese & Gus

Terese & Gus

15 oktober 2009 20:33

Känner oxå en schäfer som gärna släpar stockar, så gulligt:)

Underproducerande sköldkörtel har jag oxå fått diagnos på, ska på återcheck om 3v, hoppas på medicin då så man slipper vara dödligt trött och senil som en kärring...;) Så jag förstår lilla odågan, det är inte helt lätt med icke fungerande sköldkörtel... även som människa;)

kram från oss

http://brandwold.se

 
Storolillnosarna med matte

Storolillnosarna med matte

16 oktober 2009 18:14

Kikar bara in för att säga Voff o Hej!

När man iaf är här kan man ju också passa på att önska en trevlig helg. :)

PS. Det var förresten en rejäl pinne du sitter på här ovanför. Fågelhund som du är. *s* DS.

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Arras o Aylaflocken

Arras o Aylaflocken

17 oktober 2009 08:35

Vacker tjej på den stora stammen. Ha en bra helg i solen, här lyser den i alla fall.

http://www.hoffearras.se

 
lotta

lotta

17 oktober 2009 09:49

oj vilken fin bild på lizzie på stocken:):)Den högsta vinsten är såklart att man få må bra. vi var ju så oroliga ett tag...vi är så glada att det fixade sig:D

http://www.juniocola.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards