Lizzieonline ..

Alla inlägg den 26 september 2009

Av Lizzie - 26 september 2009 19:01

är visst vad jag ska få ägna mej åt den närmaste tiden som straff för att jag återigen bommade ett första pris .. Gråter och den här gången hängde det alltså på ynka 30 sekunder som jag " räknade fel " på vid sittande i grupp .. Skäms !


Det blev ju en del missförstånd och strul i samband med det momentet i Knivsta ( när 5 av 9 elithundar bröt tävlingen, och vi träningstävlade istället för att bryta .. ) och tyvärr så straffade det sig alltså idag Skrikandes !  Jag som har suttit som ett ljus ( eller en klocka som stannat ) på de sittningarna förut, alldeles oavsett vad mina " grannar " ägnat sig åt !!


Jaja, vi får väl träningstävla en gång till då sa matte, och dum gjorde som tokig sa .. *s* !



Inledningsvis såg väl protokollet skapligt ut med 10 på platsliggningen, 8,5 på fria följet och dumrutan, men sen var det slut på det roliga ett tag ..Rynkar på näsan för min dumma matte tänkte inte på att det faktiskt blåste småspik, och att det var ren motvind när hon skulle kalla in mej, så jag HÖRDE verkligen inte första gången hon ropade " hit " utan låg snällt kvar och väntade på kommando .. Foten i munnen !!!


Inte nog med det, för exakt samma grej hände på nästa moment ( = rutan, som jag för övrigt fixade bra ) så matte kallar in mej ( med ryggen vänd mot mej då alltså ) och fortsätter att gå tillbaka mot utgånspunkten medan jag lugnt ligger kvar i rutan och väntar på kommando .. Suck !!!! Vad säger man !? Mer än konstaterar att då hade vi plötsligt två sexor i protokollet !!


Jag hade iaf inga större problem med vare sig apporteringsdirigeringen eller " metallhoppet " och avslutade sejouren som jag började ( fast tvärtom .. ) med 8,5 på vittringen och en tia på fjärren .. Glad, men gissa om matte blängde rätt surt på mej, när det efter sammanräkningen visade sig att det hade räckt till ett förstapris om jag just hade " suttit kvar " .. Guld i mun trots fadäserna med inkallningen och rutan !!!



  


Jag " snodde " iaf några bilder från hemsidan på Skutskärs BK och ska jag döma efter vad faktiskt flera både åskådare och medtävlare tyckte om vårt ( i mitt och mattes tycke mediokra ) " framträdande " så såg det visst rätt bra ut, men vad sjutton hjälper det .. Förvånad när vi återigen inte nådde " ända fram " fast jag tycker nog att matte kan ta på sig minst hälften av misslyckandet, hon som inte ens kunde anpassa sina röstresurser efter rådande vindar !!!


Några som däremot sopade banan med sina konkurrenter var våra kompisar Marie & Alice, som slog till med dryga 300 poäng Cool !!! Sååå kul !




Hej hopp !!!


// Lizzie, som iaf tänker fortsätta med att leva på just hoppet, även om matte visst tycker att jag är rätt hopplös i bland .. Obestämd ( = Läs idag .. )




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards