Lizzieonline ..

Alla inlägg den 24 september 2009

Av Lizzie - 24 september 2009 19:15


                     


kan man väl lugnt påstå att jag for fram uppe i Grönklitt, och jag tyckte så klart att jag var väldans duktig som hittade nästan färdigkluven ved, som bara låg där och väntade på att huggas upp i mer lämpliga " öppenspisstorlekar " .. Tungan ute !!  ( Jag menar om inte annat så är det ju härligt med lite mysbrasa efter bastun !! )


Näe, fick så klart inge beröm för det fyndet heller, men bra utsikt över myren hade jag iaf när jag balanserade på stubben !



Tydligen skulle min terrängframkomlighet testas häromdan oxå, eftersom det ibland uppenbarligen kan vara svårt för en fyrfoting som jag att byta från en terräng till en annan om man jobbar mera " fältmässigt ",  men döm om mattes ( och husses med för den delen .. Skrattande ) förvåning, när jag i ett rätt så fritt sök plötsligt struntade i att finkamma terrängen, och enligt modellen " fånt je en kurv " osv, just  hoppade i spat och låg och simmade ( i som dom tyckte godan ro .. Oskyldig ) istället för att leta reda på den " bortförslarvade kongen " .. *s* !!



Lite väääl otippat tyckte nog matte att det var ändå, eftersom hon faktiskt gick ner för slänten och iaf kollade om kongen helt osannolikt skulle ha råkat hamna i vattnet ...Foten i munnen för mycket tok kan jag visserligen ha för mej ( enligt henne alltså ) men att bara så där ge upp en älskad kong, det ville hon nog inte riktigt tro ändå !



Behöver jag berätta att husses kastförmåga tydligen vida hade överträffat  hans allra vildaste fantasier ..  Cool för vad låg väl på närmare meterns djup en bit ut i vattnet om inte min kong .. *s* men det " fyndet " fick jag åtminstone cred för !!!


Förresten så tycker matte att det faktiskt är himla praktiskt och bra att jag är ( som det stod i en utställningskritik en gång .. Guld i mun ) rätt så stolt över min svans, och kanske framför allt över min vita svansspets, för ibland är just svansspetsen  nästan det enda som tydligen syns av mej när jag ägnar mej åt att " finkamma " den rejält risiga terrängen, vilket iofs oftast brukar lämna en hel del "rester " kvar på mitt  underrede  .. Oskyldig !


Hej hopp !!!


// Lizzie

  


PSS, eller nåt .. Att jag inte skrivit nåt inför helgens eventuella tävling beror på att vi fortfarande inte bestämt om jag ska starta, pga den där sjuttons " vattenskadan " ställde till det mer träningssmässigt än vi kanske trodde från början, så det fattas fortfarande tyvärr rätt mycket innan jag är tillbaka i "just träningsform" igen  Gråter,

men om jag startar så kommer jag att " avge rapport " alldeles oavsett hur det går !

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards