Lizzieonline ..

Alla inlägg den 17 september 2009

Av Lizzie - 17 september 2009 07:45


Precis den frågan kunde jag läsa i nåns blogg häromdan, ( glömt vilken ) och gissa om jag blev jätteglad .. Tungan ute eftersom jag trodde att nu äntligen skulle jag kunna få hjälp med att just få " ordning " på min matte !!!! ( Hon är nämligen inte så följsam som jag tycker att man skulle kunna begära !! )


Antar att du redan räknat ut att det inte alls handlade om den matten jag trodde utan om  helt vanlig matte  .. Gråter !! Läxhjälp dessutom ! ( Reklam för nåt slags företag .. Minns inte ens vilket, så speciellt bra reklam kan det ju inte ha varit heller ! mattes anm )


Det största problemet med min matte just nu,  är nämligen att hon envist som synden fortsätter med det där tjafset om knyppling eller makramé .. Skrikandes trots

att rätt många vid det här laget försökt upplysa henne om att troligen ingen av

dom " grenarna " varken passar henne eller mej !!!!


  


Sen såg jag att Brollan Gizmo ska få börja träna agility igen, och då plockade jag fram den här bilden på mej ( när jag testade " deras " bana uppe i Tierp för ett par år sedan )  och frågade lite försiktigt om matte kom ihåg det hon lovade mej då .. Oskyldig nämligen att om jag skötte mej bra, så skulle jag oxå få träna lite mer " seriöst " på det här med balansbommar och att trassla in sig i diverse tunnlar .. Kyss !!!


Det var meningen säger hon, men påstår att jag måste fortsätta med att det lite lugnt ett bra tag till, så att " vi " kan vara helt säkra på att det inte ska bli några men av att jag kanade i lite oförsiktigt från den där bryggan .. Rynkar på näsan så tydligen får jag bara fortsätta med att som vanligt leva på hoppet .. Förvånad utan att ens utföra det !!!



Undrar om jag inte ska dra " till skogs "  några dar och iaf njuta av höstens färger, för det kan väl ändå inte skada !?!?

Åsså får jag väl fortsätta med att försöka vila mej i nån slags form ..  Guld i mun !!!





Hej hopp !

// Lizzie



PS Måste ju berätta att kompisen Erk ( som jag tränade vatten med häromveckan ) i dag var ute och testade sina vingar på " skarpt " vatten och fixade både EV ( enkelt vatten ) och Vattenprovet  Cool !!!


Stort Grattis säger vi till honom och matte RoseMarie ! Fast iofs visade ju liten Erk i rätt tidig ålder  att han var ganska fascinerad av just vatten .. Flört ! DS

    

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards