Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 6 september 2009

Surt sa räven om rönnbären ...

Av Lizzie - 6 september 2009 17:13


och nu har ju dessutom både bloggen och startsidan fått anta färger från just rönnbären ! Både rönnarna på sidan av bloggen och räven ovan är fotade i Grönklitt för nåt år sen, och gissa om jag blev snopen den gången när jag nästan stod öga mot öga mot Mickel i slalombacken ! ( Undrade nog om han hade rymt från djurparken .. )


Surt sa räven kan man väl nästan säga om dagens tävling oxå, eftersom fem av  nio ekipage i elit bröt tävlingen, och vi ( som oxå hade tänkt bryta direkt efter det misslyckade sittandet i grupp .. ) kom då sist av de  fyra tappra kvarvarande .. Tyst ! 

Men matte skulle nog ha följt sin magkänsla och tagit sin Mats ( i det här fallet mej alltså .. ) ur skolan helt, och istället låtit mej få minst en hel vecka på mej för att läka ut sviterna efter " doppet i grytan " häromdan .. Rynkar på näsan !


Pga av att det nästan blev " strömavhopp "  blev det ju alltså inte heller nån vanlig uppvärmining för min del, utan matte kom springandes och nästan ryckte ut mej ur bilen och sprang in på planen (  hann inte ens ta rätt koppel, utan tog det som vi brukar ha till gruppmomenten .. ) där TL bara visade var vi skulle ställa oss och sen kommenderade framåt marsch, och matte gick och jag ( som fortfarande trodde att det var sittande i liten grupp ) satt kvar ..  Ja vad säger man, när jag normalt brukar kunna få nerdrag för att jag är lite " glad " och jag i dag knappt " hängde med " ...


Betyg på ff blev en sexa, och det allra sämsta jag någonsin haft i elit förut är betyg 7,5 ...  Oooops ! Skyll dej själv matte när du frångår alla rutiner, som du annars brukar vara noga med  ...


Hade inte ens " vaknat till liv " på dumrutan, för där ställde jag till det ordentligt med ställandet ...( alltså jag satte inte sättandet utan ställde mej  ggr 2 .. ) Grrrr sa nog matte när hon försent upptäckte  det, så hon hann inte ens " rädda " med ett dk .. Suck ! ( = betyg 5 .. )


Inkallningen däremot var helt OK ( tar steg på ställandet stod det  men tvärnita själv när det bär nerför, så får du se hur lätt det är när man äntligen fått upp farten .. ) och siffran på spaden blev 8,5 !


På väg från inkallningen till rutan, brukar ju matte ofta säga att nästa moment är just rutan, så att jag ska veta vad jag ska kika efter !


Nu var det bara den lilla bagatellen att precis när jag skulle skickas till konen, så marscherade hela " klass 3 " med hundar och förare förbi till nästa plan, så vi fick vänta en liten stund ..  men skicket till kon gick bra, och in i den svåra rutan ( placerad alldeles vid stegen ) kom jag och både läggandet och inkallningen gick bra ( ingen tjuv idag .. ) men betyget blev tyvärr 0 pga för många kommandon :(((


Därefter var det dir.apportering " åt vänster " och neddrag till en sjua pga dk vid kon ( tror matte var lite orolig att jag skulle tjuva .. ) och att jag hade tempoväxling ..  Jaja, inga som helst problem med att välja rätt apport iaf !!


Vittringsapporteringen gav beröm för " pinnjobbet " ( mkt bra arbete vid pinnarna såg jag att det stod ! ) vilket resulterade i en nia i betyg !


Fjärren gav den här gången " bara " en nia  ( har ju haft tio vid flera tillfällen på det momentet ju .. ) pga av det kliade till i örat så att jag ruskade på mej när jag skulle utföra näst sista skiftet ...Skrikandes !


Då var det bara hoppet kvar ( som normalt kommer mellan dir. apporten och vittringen, men i Knivsta slutar man med att hoppa av planen av nån anledning  ) så då sa matte att nu tackar vi för oss, eftersom hon faktiskt tänkte skona min " framdel " men ändrade sig när domaren tyckte att vi skulle fullföja, och då kom ju matte på att det kanske var lika bra att kolla om tjuvhoppet i Östhammar var en engångsföreteelse, eller om jag om klarade att vänta på mina kommandon .. Tungan ute ( Har ju även tjuvat ett par gånger på träning .. Skäms  harkl )


Slarvigt avslut på hoppet gav en nia, men jag hade iaf jobbat upp mej mer och mer ju längre tid jag var på planen, och det var väl det positiva vi får ta med oss !!

  

Förutom att vi får säga stort GRATTIS till Gunhild som med sin BC  Orissa stod överst på pallen ( IGEN !! ) och till Anna - Lena med halvsyster  Rusa som tävlade  ettan i Knivsta och fick sitt LP1 idag !!! Snyggt jobbat tjejer !


Men som vanligt får jag välan försöka fortsätta med att leva på just hoppet ändå !! När vi har brutit ihop och kommit igen alltså ! Nån gång framåt våren eller så .. Skrikandes !


Hej hopp !!!


// Lizzie


PS Joooo, en sak till ! En fågel har viskat i mitt öra att hans dotter Salza har fixat sin tredje etta i elit och alltså numera kan titulera sig SLCh !!! Hatten av för Salza med matte Barbro !!

Stort GRATTIS säger matte och jag till den prestationen !!! DS


PS från matte ! ... För ordnings skull måste jag ju tala om att dagens domare fick särskilt besikta Lizzie för att ge klartecken till start !

 
 
Jessica

Jessica

6 september 2009 18:03

Trist att det inte gick vägen idag:(
Men skadan i veckan kunde ju inte kommit mer olägligt heller....blir det sen bråttom på plan och uppvärmningen får lida är det inte dom bästa förutsättningarna heller.
Ni kommer tillbaka i stor stil nästa gång, det vet jag!!:)
Kraaaaaaaaam:)

http://www.yrlabus.se

 
Storolillnosarna

Storolillnosarna

6 september 2009 18:13

Ja, ja.. Vad är en bal på slottet..? Alldeles... *suck*
Man kan (tydligen) inte vara bäst jämt. All erfarenhet är bra att ha. Äh! Sluta med dessa gamla klyscher! *s*

Ni kommer igen nästa tävling - både du och din matte! DÅ kommer 10:orna lysa i neon - den ena efter den andra! DÅ minsann... ("Men, jag ville ju NU!", säger ni kanske båda två i kör. Ja, ja.. *suck*)

Svansviftningar a la ganska glada ändå!

PS. Varför vänta till i vår?! Kom igen, nu! DS.

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Marie L

Marie L

6 september 2009 18:49

Snygga höstfärger. Vi får väl träna sitt ihop, det kan jag i alla fall---tror jag!

http://www.123minsida.se/Minos

 
Ingen bild

Marie o Xit

6 september 2009 19:39

Äntligen fick vi veta hur det gick idag :)
Tycker inte det var så tokigt med tanke på hur din matte startade idag :)

Ni är så duktigt och jobbar så bra så det här fixar ni snart.

Kramar från oss i Oklahoma

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

6 september 2009 19:52

Jättefina höstfärger!

Äsch, det där var ju bara en uppvärmningstävling efter att ha varit konvalecent och annat otyg. Ni får ta de göttaste bitarna, suga på dem och glömma det andra.

kram

http://karinochwilma.bloggagratis.sek

 
Benita

Benita

6 september 2009 19:55

Vad synd att det gick lite knackigt idag, men ont i benet har ställt till saker för många. Nu håller vi tummarna på att du skall vara återställd inför nästa försök och fixa allt i gammal god stil.

Många hälsningar från oss
på Picabo´s

http://www.kennelpicabo.se

 
Anna-Lena med ligan

Anna-Lena med ligan

6 september 2009 20:18

Som du skrev till oss förra gången - det är bara att bryta ihop och gå vidare ;-)
Du vet att ni är duktiga och ni kommer att visa det framöver!!!
KRAMISAR från oss alla!
Anna-Lena, Tassa, Fina och Rusa-Busa
PS: STORT TACK för grattis!!

http://annalenamedhundar.bloggproffs.se

 
Brollan Gizmo

Brollan Gizmo

6 september 2009 21:07

Kör på det, bryt ihop och kom igen!!! Ni KAN det vet vi ju :-)) Taskigt att det blev så mycket "strul" på vägen... :-( Men nästa gång då..... :-)
kram brollan

http://drevetamets.se

 
Helena & Tina & Vilja

Helena & Tina & Vilja

6 september 2009 21:55

Trist att det blev som det blev idag men jag säger som Karin ...glöm det dåliga och sug på godbitarna och gläds åt att du har en hund som trots att hon precis varit skadad och att det blev stressigt in på plan så hon inte hann få sin uppvärmning klarar att genomföra hela elitprogrammet och bara bli bättre och bättre....det är ju så långt och tufft program i eliten! Jag behover inte skriva att ni skall komma igen för det vet jag att ni gör. Kram

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mirre

6 september 2009 22:57

rackarns att det vart så, men det är bara att lägga det bakom sig och tuta på, ni kan ju det vet ja kram

 
Barbro & brorsdottern Salza

Barbro & brorsdottern Salza

7 september 2009 07:26

Så synd att det strulade till sig, när nu hältan bestämt sig för att hålla sig borta.
Men det är bara att slänga sig på´t igen ;)

Vi niger och tackar förstås för grattiset! Efter vad jag förstått är det många år sedan den titeln delades ut bland springrar... vore ju kul med två sådana nu då... och tjocka släkten dessutom :D

Önskar er en riktigt fin höst... med fina tävlingsresultat! :)

http://www.tedsams.com

 
Ingen bild

ESSingarna

7 september 2009 12:16

Attans att det strulade till sig. Men vilken spurt du gjorde mot slutet. Det är inte dåligt att avsluta med så bra poäng när början blev så strulig.

Kramizar från ESSingarna

 
Lotta,Basse&Gilda

Lotta,Basse&Gilda

7 september 2009 19:42

Trist med halkning och tävlingen :( Ibland tycks det mesta vara emot en och gå åt pipsvängen :( Men, som vi brukar få höra av vännerna, som en tröstens ord då det barkar åt skogen "Bara att bryta ihop och komma igen". Lättare sagt än gjort ibland, komma igen alltså, för bryta ihop är inte så svårt minsann...
Snart vänder det och medvinden blåser kring öronen på er :D
KRAAAAAAAM!!!!!!!

http://www.rottisweb.se

 
Ingen bild

Lotta,Basse&Gilda igen

7 september 2009 19:44

Glömde ju skriva att hösttemat är vackert på hemsida och i blogg :)
Kram igen!

 
lotta

lotta

7 september 2009 20:49

hmm, så det kan bli ibland!tror ni att ni brytit ihop färdigt till tävlingen i rättvik..eller?Jag har sagt åt pake att-nu jädrar får ni ordning på momenten så att vi kan åka till Rättvik den 24e!!Så jag tror att han e igång och tränar för fullt;)

http://juniocola.bloggagratis.se

 
Siv/Zeffe & Zooto

Siv/Zeffe & Zooto

8 september 2009 15:19

Ja du, man vet aldrig vad de där fyrbeningarna hittar på, så du ska knyppla?! Själv åker jag nog till symässan i Romme och köper mig en ny fin symaskin och sen ska jag sy istället.
Ha det bäst
Kramar

http://web.telia.com/~u46806322/index.html

 
Lassie

Lassie

9 september 2009 14:57

Superfina färger både på bloggen och din webbplats, piggar upp! Synd att din matte gjorde en sådan rivstart, men ni kommer igen såklart du är ju en spaniel med spring i benen. Go Lizzie go!!!

http://collieflickan.blogspot.com

 
Helena & Tina & Vilja

Helena & Tina & Vilja

10 september 2009 08:58

På lördag kommer jag bita på naglarna.....och då får ni gärna hålla en extra tumme :) Kramiz

http://holmstorp.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards