Lizzieonline ..

Alla inlägg den 1 september 2009

Av Lizzie - 1 september 2009 08:12

  


     

  


men min framkomlighet bland ris och snår är det iaf inget fel på !!! Snarare tvärtom skulle man kunna säga, för ju risigare desto intressantare ;)))  Däremot så får jag tyvärr mer ris än ros för den utsmyckning som forcerandet av nämnda terräng med automatik oftast brukar medföra :-(((( !!  


Igår försökte jag för övrigt skylla på att jag har börjat träna på att kunna leka katt bland vissa sorters retrievrar * ler * för att eventuellt obemärkt kunna smuggla in mej " nånstans " nästa sommar på nåt slags träningsläger ;))) Försöka duger, eller vad heter det .. * fniss * !


Vet förresten inte hur många gånger jag försökt förklara för matte att det är NYTTIGT med lerinpackning, men antingen har hon svårt för att fatta min matte, eller så är det nåt annat fel som är trasigt, för det hjälper ju inte ens att jag försöker förklara att lera innehåller en massa braiga mineraler !!! Jättenyttiga för pälsen ju :-)))



Hur som helst, så såg jag visst ut  som om jag först hade doppats i tjära och sen rullats i fjädrar, ( efter en " medveten  dikeskörning " pga av att jag jobbat fältmässigt i högt tempo, och tungan återigen antagit slipsmodellen .. ) och då måste jag väl ha varit väldigt sööööt försökte jag mej på att säga, men det gick visst inte heller hem om man säger sååå ... Suck ! 



Näe, efter hemkomsten så blev det först dopp i grytan, ( ja alltså in i duschen ) och därefter mycket ovarsam utredning av päls innehållande diverse olika fröställningar, tistlar och kardborrar mm ..  Ooops !


Men skyll dig själv matte, när du först tycker att det är kanon att jag jobbar med både fart och stil ( hur dom nu kunde ha några synpunkter på det, för det var visst bara min vita svansspets som ibland syntes vaja i all sly .. ) och sen klagar på att jag ser just " risig " ut !!!!  


Förresten så är det visst meningen att jag snart ska få ta mej vatten över huvudet igen, och om sånt vatten tycker jag  !!! Jihaaaaa !  


Har´e gott !!!  


// Lizzie





PS Här kommer några sekvenser från dagens " hållatrutenövningar " , men innan det var dax för trutandet, så värmde vi upp med dummisar !



Husse klippte filmen innan jag leverat in pippin färdigt, och lika bra var väl det tyckte matte .. för då slapp ni se hur blöt hon blev när jag höll truten ända upp i famnen på henne .. Tyst * harkl * !!



Både Erk och jag  fick iaf cred av våra mattar för avhållande av " skakning " tills "godset " var överlämnat !! DS




PSS eller nåt !!



Tack  för all cred Erk och jag hann få för vårt " badande och hållande av trut " ( innan matte tog bort länken från YouTube.. Tungan ute ) och skoj att det var såååå många (  en bra bit över  hundra till ) som hade kikat på så pass kort tid !


Största anledningen till att länken nu är bortplockad är faktiskt inte att jag gjorde mej illa, utan just  det faktum att jag pga den incidenten  löste " inleveransen " på ett något annorlunda sätt, men ( precis som Agneta Färnefors uttryckte sig  om mej på mitt MH )  löser jag alltid de problem som uppstår ... Flört !! På ett eller annat sätt och det här var just ett sådant annat sätt .. Kyss enligt mitt sätt att se på saken !!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards