Lizzieonline ..

Alla inlägg den 17 augusti 2009

Av Lizzie - 17 augusti 2009 08:41

      

Ungefär så kan man väl kanske sammanfatta gårdagens " planenliga " övningar på ÖBK i Östhammar ;)) och det dessutom delvis beroende på att jag i vanlig ordning levde på just hoppet .. fast kanske inte riktigt på det vanliga hoppfulla sättet .. Oooops !


Dagen började däremot lite tokigt, för när det var dax för våra gruppövningar ( vi som lottats i grupp två alltså ) påbörjades skjutövningar rätt så nära ( Hemvärnsövningar trodde nån att det var ) precis när vi skulle ställa upp, och hunden bredvid mej är störd av skott, så hennes husse avstod hela tävlingen, medan vi som var kvar fick fullfölja våra " sittningar och platsliggning med skott under tiden;  och alltså inte som på bruksprov där platsliggningarna brukar avslutas med skott ..


Men det som antagligen " störde " mej en aning, var att förra veckan när vi var där och tränade ( vi är delmedlemmar i ÖBK ) så ljöd ett  skott när husse och jag gick på rastningsrundan ( under tiden som matte " rutade " in planen ) och det värsta av allt var att samtidigt flög det upp en fågel  !!!!


Bra minne som jag har, så försökte jag redan på dir.apporteringen dra till skogs då, men blev tyvärr hindrad av en som jag tycker mycket oförstående matte :-(((  Är jag fågelhund, eller !?!?


Nåväl, i går inledde jag mitt fria följ med bra attityd och kontakt, men lite väl framåtbjudande kanske ( ja, OK då jag vet att det var bla vid stegförflyttningarna som jag tog riktning mot skogen .. ) men glädjen var det iaf inget fel på !!


Dumrutan ( som ju matte var för feg att köra utan DK på sättandet i fjol .. ) gick riktigt skapligt, men sen kom första hjärnsläppet vid inkallningen med ställande och läggande, för jag hade fortfarande mitt intresse riktat mot skogen och råkade lixom blanda ihop turordningen ...  så för först gången överhuvudtaget gjorde jag ett snyggt läggande ...  istället för ställande alltså ..   !!

Näe, jag fick inge beröm för det, heller kan jag väl säga, för det kommer mera, om man säger sååå ...  Matte såg ut som en fågelholk, och den där runda siffran som domaren visade var väl inte sååå fin, kanske ..  !?


Suck, sa matte och då skärpte jag till mej lite och gick snyggt både till kon och ruta, som alltså var momentet efter, och jag lät tom med bli att springa förbi henne på inkallningen efter !!


Därpå följde  app.dirigeringen, och jag hörde ju tydligt att matte sa att nu var det " håll till höger " som gällde, vilket alltså var samma som att jag direkt tog ut riktningen och tänkte skipppa konen ... Ja, man ska väl inte överdriva tyckte jag, och menade att matten nog kunde nöja sig med att jag inte skippade konen till rutan ...   Bättre det än att ta mittenapporten försökte jag säga till mitt försvar ... ( fast det blev ju nåt DK då förstås .. ) Äh, shit happens !


Men sen skulle jag ju få visa att om det är nåt jag är duktig på så är det ju att leva på hoppet !!!!


Kasta föremålet sa TL och det gjorde matte, men jag tror knappt att metallen hade hunnit landa innan jag hade flugit över hindret, snyggt greppat metallen och hoppat tillbaka ...   !!


Jaa, nu kom det där fågelholksuttrycket hos matte igen ( fast hon skrattade faktiskt gott åt knaspottan, som hon alltså kallade mej ... ) och sa att vi skulle bryta, men då tyckte faktiskt domaren ( som förresten gav oss mycket beröm ;))) vilket gladde matten jättemycket ) att vi skulle fortsätta !!


Jaja, tänkte matte,  men det ser ju inge vidare ut i protokollet och eftersom de  två sista momenten  heller aldrig har krånglat eller nollats, så det behövde vi ju inte testa i sk skarpt läge ..  fast iofs kanske jag var så virrig att jag inte ens kunde sortera ut rätt pinne, så vi tar väl och testar av det momentet oxå innan vi går av plan sa matte, och min näsa var det iaf inge fel på, för rätt pinne snokade jag reda på  ;))


Jamen jag kan väl iaf få visa att jag är rätt duktig på fjärren matte, sa jag och ville avsluta på " rätt sätt " och matte tänkte säga att det momentet kan jag faktiskt utföra tiomässigt, men den här gången höll hon för säkerhets skull tand för tunga ...  Med tanke på hur " säker " jag varit på inkallningen och hoppet ...   !


Men dagen avslutades med den sk flaggan i topp, för nu var det fakiskt en etta före den där förargliga nollan, som ju hade visats hela två gånger innan ..  !!


Husse filmade iaf ff och dumrutan, ( men sen kom visst även han av sig .. ) så jag ska be att han fixar så jag kan lägga ut den länken, och då hamnar den längst ner på sidan !


Så här såg protokollet ut, och jag behöver väl inte berätta att om jag hade fixat hopp och ink på samma sätt som sist, så hade jag haft hela 63 poäng till  * fniss * , fast matte kunde visst hålla sig för skratt !!


Jo möjligen att jag drog startnummer sex ( av från början sju startande )och hamnade sist .. * harkl igen * men vi bryter ihop och kommer igen ;;;

eller snarare matte bryter ihop och kommer igen, för jag hade ju bara lite extra kuuuul på planen !



Förresten, om det skulle råka dyka upp en annons om en pricknos på Blocket.se kan ni väl lägga ett bud, för jag är himla sööööt och jättesnäll när jag sover säger matte ! 


Hej hopp !!!!


// Hälsar jag Lizzie, som tänker fortsätta med att leva på just hoppet !!!


PS Näe, den hoppfulla bilden är inte tagen igår på ÖBK, för dom brukar inte ha blomkrukor på hindren och jag brukar inte " tävla " i pyjamas heller *s* ! DS




 


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards