Lizzieonline ..

Alla inlägg den 22 juli 2009

Av Lizzie - 22 juli 2009 14:18



kan man väl lugnt påstå att det har varit här på min blogg de senaste " dagarna " , men själv har jag faktiskt varit riktigt flitig med både " inrutad " träning, vattenträning i form av  simning och apportering för att inte glömma vanlig konditionsträning i form av bl a cykling !!!!!


Apropå cykling så höll jag ju nästan på att glömma att berätta om förra veckans TJUVJAKT ;))))


Jaa, ni läste rätt men det var inte vi som var tjuvarna utan det var en yngre " herre " som passade på att sno husses cykel, medan jag passade på att uträtta mina naturbehov !!


Vi brukar nämligen ta en kort rastvända i parken innan vi cyklar vidare så att det inte sas ska " uppstå problem under själva cyklingen ... :-)  och eftersom vi inte går så långt brukar vi inte låsa cykeln, för vi har den ju inom synhåll .. men vi hinner inte mer än knappt vända ryggen till så ser husse att cykeln inte står kvar ... och att den med " ny förare " nu försvinner ut ur parken norrut :-(((( varpå husse och jag i fyrsprång försöker springa ifatt vår cykel med " vidhängande tjuv " !!!!!!!!


Nu har vi sån himla tur att vid Råbyleden blev det rött ljus, och vad husse " sa " till tjuven lämpar sig nog inte för tryck, men " herren " insåg uppenbart att husse inte bara var arg utan vansinnigt arg ( åsså hade han ju förstås en vakthund med sig, inte att förglömma ... ) så tjuven hoppar av cykeln med ursäkten : Jag visste inte att det var din cykel .... Tja vad säger man !?!?


Husse var iaf mäkta stolt och började fundera på om han skulle ge Wissman en match på 400 meter ... Ooooops !!!


Hej hopp !!!


// Lizzie


PS Jooo, jag kan ju oxå berätta att jag " sen sist " ( förutom att jag  plyschat på kartongen ) även besökt / tränat på hemmaklubben tillsammans med Alice och hennes matte Marie, Bro - Håbo BK ( där vi träffade och tränade tillsammans med halvsyrran Rusa och matte Anna - Lena ) Olandstraktens BK samt ÖBK ( där vi ju är delmedlemmar ) så jag har alltså inte bara legat på den berömda latsidan ( eller om det nu var  läsidan; )  på kartongen ... ;)))) även om det var rätt behagligt !


I söndags  fick dessutom otroligt nog syrran och jag äntligen till en Lunsenträff, vilket bl a medförde att matte kom hem med nyplockade rantakeller till kvällsmackan ... Mums hörde jag tydligt att matte  sa ... ;)))


Nu vet ni iaf att vi inte emigrerat, men vi som tillhör Orsa kompani lovar ju som vanligt inget bestämt ... så endera dagen ( eller veckan ... ) så kanske jag får till ytterligare nån liten uppis :)))


Tills dess håller vi bl a tummarna för Kent, Gus och Juni ( som alla tre ska tävla elitlydnad ) åsså Wilma, som ska ut i ettan på samma tävling nu på fredag !!!

Vi håller så klart en tumme även för Vilja som ska iväg på WT nu till helgen ! DS 








Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards