Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 14 juni 2009

Vatten !!! Sta´n Är Full Av Vatten ...

Av Lizzie - 14 juni 2009 11:43


och vissa problem medförde det ju förstås vid den obligatoriska morgon-rastningen, som då i dag blev mera av vattentrask än en promenad så rask ..  Ooooops !


      


Rätt som det regnar kommer det ju oxå tätt som oftast en skur, fast nu gäller det visst att bara bli ytligt sur ;))  för hur var det nu igen ..  Finns visst inget dåligt väder osv  .. * fniss *  !


Undra sa flundra varför man pratar om just hundväder ..  !?!? Hm ...  !?


Förresten så hoppas jag att Thomas Ledin har fel, när han sjunger om sommaren som är både kort och regnar bort ..  och istället föredrar jag nog Robbans båtlåt om att vara lite vågad och ha lite skoj oj,oj,oj ... för snart hoppas ju jag på att kunna säga just : Skepp O´hoj !!  Det tycker iaf jag skulle vara riktigt skoj !!


Hoppas att ni haft ( har ) en helt (h)underbar helg och att ni inte flyter bort !!  För säkerhets skull kanske flytvästen ska på !!!!



// Lizzie bakom " rodret " med vindrutetorkarna på max !!!    




 
 
Ingen bild

Sydvästanhängare ...

14 juni 2009 13:39

Var det inte under västen man skulle ha nåt ?? För att slippa frysa tror jag :-)

Stolta svansvift !

 
Gazton

Gazton

14 juni 2009 14:04

VA?? Regnar det vid er??? Vi har haft skinande sol och varmt väder.... ha ha ha skämtade bara. Samma jäkla pissande här också =/ suck!

http://gaztons.wordpress.com

 
brollan

brollan

14 juni 2009 14:09

Samma här regn och regn :-(( Men jag slapp i alla fall att leka pudel när vi var ute och gick ;-)
Kram brollan (som är den enda hund här hemma som pallar lite regn. Jakthundarna vill inte gå ut??!!!MESAR!! ;-))

http://gizmo.cybersite.se

 
Carolina & Latte

Carolina & Latte

14 juni 2009 19:40

Oj, vad du badar Lizzie! Duktigt jobbat! Ja, här regnar det för fullt med, tycker din bakgrund stämmer exakt! Regn, regn, regn. Är din päls så jobbig som min som drar åt sig vattnet så mycket, att den blir blöt och tung? Matte säger att det är tur att jag inte ställs ut...

KRAM,
//Lattis, Plattis:-)

http://www.lattisen.wordpress.com

 
Terese & Gus

Terese & Gus

14 juni 2009 21:01

FY FASIKEN för allt regn!!! När ska man hinna träna!?;D Får se om vi kommer, apportdirigeringen går åt helsike för tillfället!:( Men du, gula koner? Är det ngt man borde oroa sig för att det kommer!?:p Men du... ligga på SM-kvallistan är inte illa, hur ska vi stå oss i den konkurransen! Ska bli jättekul o ses! kram från oss

http://brandwold.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

14 juni 2009 22:12

Tack den varan har vi smakat på så det räcker denna helg... Man kan ju tro att det var en simkurs vi gick, isf har vi tagit både baddaren, silverfisken och allt vad det heter! Verkar som om skåne är en bra plats att bo nu.

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Helena & Vilja & Tina

Helena & Vilja & Tina

14 juni 2009 22:43

Jo nog är stan full av vatten alltid....men ni sjöbusar gillar väl vatten? När drar ni till sjöss? Kram

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Marie L

Marie L

14 juni 2009 22:51

Kanske vi kan stå över "trasken" imorgon helt? Börjar vår semster--bådar inte gott....?
Ha en bra vecka i alla fall!
Kramar från oss

http://www.123minsida.se/Minos

 
Kristin

Kristin

15 juni 2009 15:20

Snacka om badväder! :)

Idag är det iallafall strålande sol så kanske en bad och en liten glass hinns med :)
Har ni haft en bra helg annars?

Kram kram

http://www.warnbring.se

 
Ingen bild

Nerssie

15 juni 2009 19:15

Även Lunsen är full av vatten men vadå, det brukar väl inte hindra oss!! Swim it sister swim it and puzz

 
Elenor och Zidane

Elenor och Zidane

15 juni 2009 20:17

Oj vad det verkar regna hos er...här har vi lite blåsigt med moln och sol. Men efter regn kommer solsken. Håll ut. Kram

http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se

 
Lotta & Basse

Lotta & Basse

15 juni 2009 20:41

Fy vad trist väder ni tycks ha :( Vi har klarat oss sedan i lördags faktiskt.
Simborgarmärket kan ju som sagt vara ett bra substitut tills det slutat regna på er :)
Håller tummar och klor för det, att det slutar regna hos er alltså ;)
Kram och nosgnugg :)

http://www.rottisweb.se

 
Helena & Vilja & Tina

Helena & Vilja & Tina

15 juni 2009 20:54

Ja varför skall man bara ta pinnen nör man kan ta allt samtidigt tycker Vilja......det ör ju inte lika bra när/om hon förösker vara effektiv och få med sig flera dummiesar :-) Men de är ju onekligen för söta när men ser hur de försöker gåra allt för att matte skall bli glad!

Tratten hälsar och tackar för komplimangen!

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

15 juni 2009 21:48

Tack för uppmuntran :-) Jag kommer att komma igen, det får väl ta den tid det tar. Wilma är ju crossover och jag kan ju inte begära att hon ska vara som en valp man tränat från dag ett på samma sätt. Jag har trevat mig fram och provat olika saker. Jag fick med mig en del bra tips. Nu ska jag hem till träningsgänget och ha roligt!!!

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
lotta

lotta

15 juni 2009 22:13

haha usch, vad otäckt med snokisarna i affären...jag hade då inte vågat handla där på MYCKET länge;)

http://juniocola.bloggagratis.se

 
Brollan

Brollan

16 juni 2009 07:45

HURRA HURRA OCH GRATTIS på din fördelsedag!!! :-)))
Jag fick en korv+hundamt i morse och matte har lovat mera till kvällen :-) Vad har du fått (du slapp väll metallen i alla fall??)
Kram brollan

http://gizmo.cybersite.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards