Lizzieonline ..

Alla inlägg den 9 juni 2009

Av Lizzie - 9 juni 2009 09:05


fick vi så igår äntligen strax före klockan fem beskedet att en liten Odåga kan anses vara på G igen !!! ( Där G antagligen står för galen ... )


Det är möjigt att dosen ska justeras något, men det är i så fall marginellt !



Raskt packades ryggan och sen drog matte och jag iväg ut till Sanna i Skyttorp ( Henne som vi skulle ha fått byta med på kursen, men som istället fick vara vara åskådare .. ) och jag kan väl säga som såå, att nu fick hon sina fiskar varma min matte .. * fniss * !!!


Vi körde gula koner över hela planen, och Sanna skrattade gott när jag stoppade bomull i öronen och i princip vägrade att släppa taget om " rutbelöningen " och sen gjorde värsta påhoppet på matte för att sno tillbaka den rätt så heta leksaken ..  ;)))


Därefter backade jag och körde bevakningsmodellen med SKALL !!!


Före den rutiga övningen hade jag även visat prov på en ny variant av den sk Dumrutan :)) och den här modellen bygger lixom på att man ska hinna först till varje kon !!!

Även dumrutan är inramad av koner, men varje " raksträcka " mäter åtta meter, så nu undrar jag lite försynt om man får extrapoäng för varje etappmål .. Ooops !!


Matte försökte sig på att försiktigt upplysa mej om att det är viktigt med position även i dumrutemomentet, men då tyckte jag att hon var löjlig och så satte jag bara ny fart mot nästa kon .. ;)) 

Utan att behöva ta målfoto så tyckte jag nog att jag vid varje kon ledde med minst en ( eller kanske rentav två .. ) hundlängder .. * fniss * !!! Jihaaaaaa !



Hej hopp !!! Modell höga !


// Lizzie


PS Himla tur att jag hann kopiera av kvallistan när jag fanns med, för det var precis som matte sa, att där skulle jag inte finnas med många dar :-)


Dessutom påstod hon att jag inte har nåt där att göra heller ( Än iaf säger ju jag då ... Grrr ) och det var väl inte så snällt sagt tycker jag då .. :-(( och upplyste henne om att ifall jag vid ett och samma tillfälle skulle prestera varje moment såsom jag lyckats bäst med så skulle det räcka till 295 poäng !


Då svarade matte så här : Om inte om hade varit så hade käringen stångat tjuren, men nu var om där ... så nu stångade tjuren käringen !!!


Tjurig du är sa jag då, och kom faktiskt att tänka på att mångar ko(ne)r har jag sett på planerna , men aldrig nån tjur .. ,)) och såna ( tjurarna alltså ) ska man tydligen kunna dra vid näsan .. ( eller om det var i näsan, för där har dom visst en ring ... )  


Jaja, hur som helst så var det iaf kul att ha gästspelat på VIP - listan ! DS 




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards